Pokaż wyniki od 1 do 10 z 33

Wątek: 3.0D 231KM - paliwo w oleju

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,348
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    Uszkodzone termostaty nie przeszkadzają regeneracji. Wymagana jest tylko odpowiednią temperatura spalin. Po swoich obserwacjach w moim aucie, widziałem, że regeneracja zachodziła nawet w mieście przy chłodziwie ledwo zagrzany do 60'C. U Ciebie musisz koniecznie sprawdzić, czy masz błędy przepustnicy. Jeśli jest, to regeneracja nie będzie się załączać i szybko ponownie zapchasz filtr.

    Twoja akcja z ciężkimi chemikaliami, niestety przypuszczalnie uszkodziła wkład. Niebawem możesz mieć ponowne problemy. Filtr i tak był teoretycznie do wyrzucenia, więc lepsze to, niż nic - chwilę na nim jeszcze pojeździsz. DPF zapycha się dwoma związkami - sądzą, która poddaje się regeneracji i popiołem z oleju silnikowego, która nie poddaje się regeneracji i trzeba ją usuwać spray'ami, co powoduje niestety zmianę w wydajności samego filtra.

    Zwróć również uwagę jaki olej lejesz do silnika - musi być to olej niskopopiołowy - LL-04. Skup się, żeby znaleźć pełny syntetyk, bo hydrockrack jest znacznie bardziej obciążający dla DPF, szczególnie, jeśli długo na nim jeździsz między wymianami.

    Paliwo w misce olejowej bierze się stąd, że DPF jest mocno wypełniony i włącza bardzo często regenerację. Regeneracja to dotryśnięcie dodatkowej ilości paliwa poza fazą spalania. Minus tego taki, że jak zatrzumujesz silnik, to paliwo nie zostaje przepchnięte do DPF (w którym ma się wypalić). Ścieka więc ono po ściankach cylindra do miski olejowej.

    Radzę Ci teraz przejechać się do kogoś, kto ma DIS lub ISTA i sprawdzić najpierw, czy nie ma błędów czujników, czy przepustnicy, a także kiedy włączyła się ostatnia regeneracja. Jeśli DPF jest świeżo po "odnowieniu", to powinieneś mieć tam przynajmniej 300km od ostatniej regeneracji.

    W dieslach z DPF najlepiej nie lać oleju silnikowego "do pełna". Najlepiej ciut za połowę o obserwować ten poziom regularnie, czy nie wzrasta. Gdzieś czytałem, że wzrost poziomu oleju silnikowego o 30% kwalifikuje go do wymiany.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 10-11-2017 o 21:09

  2. #2
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2014
    Posty
    81
    BMW
    e66 730LD 170KW lift
    Skąd
    Wrocław
    U mnie regeneracja zachodzi co 200 do 300km oleju przybywa ale tylko w chłodniejszej połowie roku, latem i w temp. powyżej 20 stopni nie ma tego problemu, takie są moje obserwacje.

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Zbichu
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    566
    BMW
    Tymczasowo Audi
    Skąd
    Estoril
    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    Uszkodzone termostaty nie przeszkadzają regeneracji. Wymagana jest tylko odpowiednią temperatura spalin.
    Temperatura płynu chłodniczego powyżej 75 st. C jest pierwszym co do ważności czynnikiem warunkującym przeprowadzenie procesu regeneracji filtra dpf.

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar M@rcin
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    287
    BMW
    E65 730d FL
    Skąd
    Dębica - Katowice
    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    Uszkodzone termostaty nie przeszkadzają regeneracji. Wymagana jest tylko odpowiednią temperatura spalin. Po swoich obserwacjach w moim aucie, widziałem, że regeneracja zachodziła nawet w mieście przy chłodziwie ledwo zagrzany do 60'C. U Ciebie musisz koniecznie sprawdzić, czy masz błędy przepustnicy. Jeśli jest, to regeneracja nie będzie się załączać i szybko ponownie zapchasz filtr.

    Twoja akcja z ciężkimi chemikaliami, niestety przypuszczalnie uszkodziła wkład. Niebawem możesz mieć ponowne problemy. Filtr i tak był teoretycznie do wyrzucenia, więc lepsze to, niż nic - chwilę na nim jeszcze pojeździsz. DPF zapycha się dwoma związkami - sądzą, która poddaje się regeneracji i popiołem z oleju silnikowego, która nie poddaje się regeneracji i trzeba ją usuwać spray'ami, co powoduje niestety zmianę w wydajności samego filtra.

    Zwróć również uwagę jaki olej lejesz do silnika - musi być to olej niskopopiołowy - LL-04. Skup się, żeby znaleźć pełny syntetyk, bo hydrockrack jest znacznie bardziej obciążający dla DPF, szczególnie, jeśli długo na nim jeździsz między wymianami.

    Paliwo w misce olejowej bierze się stąd, że DPF jest mocno wypełniony i włącza bardzo często regenerację. Regeneracja to dotryśnięcie dodatkowej ilości paliwa poza fazą spalania. Minus tego taki, że jak zatrzumujesz silnik, to paliwo nie zostaje przepchnięte do DPF (w którym ma się wypalić). Ścieka więc ono po ściankach cylindra do miski olejowej.

    Radzę Ci teraz przejechać się do kogoś, kto ma DIS lub ISTA i sprawdzić najpierw, czy nie ma błędów czujników, czy przepustnicy, a także kiedy włączyła się ostatnia regeneracja. Jeśli DPF jest świeżo po "odnowieniu", to powinieneś mieć tam przynajmniej 300km od ostatniej regeneracji.

    W dieslach z DPF najlepiej nie lać oleju silnikowego "do pełna". Najlepiej ciut za połowę o obserwować ten poziom regularnie, czy nie wzrasta. Gdzieś czytałem, że wzrost poziomu oleju silnikowego o 30% kwalifikuje go do wymiany.
    Dziękuję za konkretną odpowiedź :-)
    Na wiosnę planuje całkowite fizyczne i komputerowe usunięcie filtra.
    Na oleju jeżdżę max. 12000km.
    W INPIE błędów nie mam. Czujniki niby sprawne, przepustnica ostatnio przeczyszczona z nagarów.

Podobne wątki

  1. [silnik] 730D 231km Odma
    Przez bolo88pl w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 63
    Ostatni post / autor: 02-02-2018, 17:08
  2. [silnik] e66 730d 231km
    Przez miglanc153 w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-10-2016, 10:56
  3. Hho - alternatywne paliwo do 7er
    Przez olejus w dziale TUNING
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-01-2012, 09:33
  4. paliwo
    Przez piotrrom w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 04-01-2008, 20:13

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •