Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 54

Wątek: Wspomaganie kolejny inny problem

  1. #31
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    321
    BMW
    e38 740i
    Skąd
    WLKP
    Blog
    19
    Też już sporo walczyłem, ale jeszcze nie chodzi jak powinno, muszę używać ciut wiecej siły do kręcenia sterem niż powininem.
    Kupiłen nawet nową pompę LUK'a, ale fabrycznie przyszła uszkodzona :D

    Na opiłki w układzie zrobiłem taki patent - mycie zbiorniczka wyrównawczego benzyną + neodymowy magnes:





    Masz 740i, były w nich pompy LUK'a LF68 które miały wadę fabryczną. Zacierały się, przestawały dawać ciśnienie odpowiednie, ster zaczynał słabiej kręcić a w późniejszym czasie pompa wyła. Część niby zmieniono, jest nowy numer w ETK, ale rzadko która e38 ma pompę wymienioną na tą bez wady. Kupując używkę najczęściej kupuje się pompę z tą wadą i dalej problem zostaje bo używki nie mają już takiego ciśnienia. Ja obecnie mam już trzecią pompę, a nową LUKa którą kupiłem szlak trafił po 30 sekundach od montarzu. Rzadki problem to zaworek servotronik. Jak nie otwiera, to na postoju ciężko się kręci
    R6 i diesle mają pompę ZF, nie zdycha tak i regenerowaną można kupić na allegro za super kasę.
    Ostatnio edytowane przez tomaszeklolek ; 23-02-2014 o 20:23
    e38 m62TUb44 740i

  2. #32
    Doświadczony Użytkownik Awatar charzun
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    1,182
    BMW
    E38
    Skąd
    Wrocław
    Blog
    1
    A czy pompa ZF podejdzie jesli mam aktualnie LUKa? Ja bym stawial wciaz na ten zaworek bo juz nie raz zdazyla mi sie sytuacja ze jak zwalnialem to kiera i tak ciezko chodzila a czasem zaczynala chodzic lekko a czasem nawet podczas szybkiej jazdy chodzila lekko.. Mam wrazenie ze to wlaasnie on sie zacina, lub dostaje zla informacje (kiedy ma sie otworzyc lub zamknac) A moze wiecie czy ten zaworek mozna calkiem wyjac lub ustawic na pozycje otwarta? Aby nie bylo servotronika tylko zeby caly czas wspomaganie dzialalo?
    Mam na wierzchu druga przekladnie wiec moge z niej zrobic krolika doswiadczalnego ale niewiem co i jak..

  3. #33
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    321
    BMW
    e38 740i
    Skąd
    WLKP
    Blog
    19
    U mnie kiedyś się tak działo, że na trasie było ok, ale zjeżdżałem na skrzyżowaniu w boczną drogę i w tym momencie samochód chciał lecieć prosto, zawalniałem, obroty spadały i kiera twarda jak skała. Wymieniłem pompę i problem znikł. Po pół roku to samo, wymiana pompy na inną i problem znikł. Po roku zaczęło wyć i bardzo ciężko chodziło na postoju - zmiana pompy i znowu problem z głowy. Po prostu te pompy padają jak muchy już po tylu latach. Problem rozwiązałaby nowa sprawna pompa lub jakaś dobra regeneracja. Chciałem kupić Ruville lub TRW bo nie są aż tak drogie jak LUK, niestety nigdzie ich nie ma. Za LUK'a trzeba wyłożyć 1700-2000 zł jednak w moim przypadku nowa była zdechnięta. W Aso pompa chyba po regeneracji, ostatnio chyba troche potaniała 2300zł. Pompa ZF nie podejdzie.
    Ostatnio edytowane przez tomaszeklolek ; 23-02-2014 o 21:23
    e38 m62TUb44 740i

  4. #34
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    87
    BMW
    E38 740D 00'
    Skąd
    Sztum
    tomaszeklolek fajny patent z tym magnesem Swoją droga nie wiedziałem, że było dwóch producentów pomp myślałem, że 7er miało to samo każda.

  5. #35
    Doświadczony Użytkownik Awatar charzun
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    1,182
    BMW
    E38
    Skąd
    Wrocław
    Blog
    1
    No to mnie pocieszyles heh.. Aktualnie mam 3 pompy. jedna na bank na zlom jedna raz dziala raz nie a trzecia dzialala dopoki silnika nie wymienilem wiec zmienie na ta co dzialala i zobacze jak sie to wszystko bedzie zachowywac..
    A jak nie to 10kg gainera i proteiny, miesnie urosna i wspomaganie nie potrzebne :D

  6. #36
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    321
    BMW
    e38 740i
    Skąd
    WLKP
    Blog
    19

    Post

    Cytat Zamieszczone przez Orzech Zobacz posta
    Swoją droga nie wiedziałem, że było dwóch producentów pomp myślałem, że 7er miało to samo każda.
    Pomp było kilka rodzajów. 2.8 i TDS ma swoją i może mieć LUKa lub ZF, nie można stosować zamiennie, 3.0D ma inną LuK LF-30, 735i 740i 750i 740D ma luka LF 68. Do tego dochodzą wersje pomp dla zawieszenia Nivo gdzie ma wtedy dwa wirniki. Do tego np niby Vki mają Luka 68 ale np 740D ma inne mocowanie, które można przekrecić, lub zamienić na te z benzyny i dopiero wtedy podejdzie do np 740i. W e39 z silnikami V, jest też Luk 68, ale ma on inne odsadzenie do paska klinowego niż w e38 i nie będzie pasować. Trzeba uważać z używkami żeby trafić na pasującą sztukę.
    Natomiast przekładnię kierowniczą wszystkie mają takie same, jest tylko rozróżnienie na zwykła lub na servotronik. Niestety nasze samochody mają już spore przebiegi i jeśli chodzi o układ kierowniczy fajnie byłoby zmienić przekładnię, pompe wspomagania, drązki kierownicze i drążek łączący kierownicę z przekładnią. Wtedy byłoby cudnie. Niestety koszt w e38 to 10 tys nie starczy.... A szkoda
    Ostatnio edytowane przez tomaszeklolek ; 23-02-2014 o 21:23
    e38 m62TUb44 740i

  7. #37
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    537
    BMW
    e38 728i
    Skąd
    rabka zdrój
    Blog
    1
    niestety masz inna pompę niz ja . po zdjeciach widać że jest brudna,nie rozbierałeś jej ? weż ja umyj dokładnie, rozbierz wyczyść i spróbój może pomoże . w pompie sa takie łopadki może sie przycierają i pompa nie zawsze daje ciśnienie. masz serwotronic ? tam jest czujnik położenia kierownicy i predkości auta , jeśli podaje np. 160km/h przy jezdzie 40km/h to serwotronic bedzie upuszczał cisninie i nie bd wspomagania .

  8. #38
    Doświadczony Użytkownik Awatar charzun
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    1,182
    BMW
    E38
    Skąd
    Wrocław
    Blog
    1
    Cytat Zamieszczone przez neo386 Zobacz posta
    niestety masz inna pompę niz ja . po zdjeciach widać że jest brudna,nie rozbierałeś jej ? weż ja umyj dokładnie, rozbierz wyczyść i spróbój może pomoże . w pompie sa takie łopadki może sie przycierają i pompa nie zawsze daje ciśnienie. masz serwotronic ? tam jest czujnik położenia kierownicy i predkości auta , jeśli podaje np. 160km/h przy jezdzie 40km/h to serwotronic bedzie upuszczał cisninie i nie bd wspomagania .
    Pompa na fotkach to jest akurat ta zepsuta (lezala i sie gdzies wartala) Rozbiore i dokladnie wyczyszcze ta ktora byla sprawna, wyplucze uklad no i chcialbym jakos sie dostac do tego co upuszcza te cisnienie.. Tylko niewiem gdzie to sie znajduje i co mnie tam moze zaskoczyc o ile wogole jest to do ogarniecia..

  9. #39
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    321
    BMW
    e38 740i
    Skąd
    WLKP
    Blog
    19
    Zaworek servotronic jest w przekładni kierowniczej. Gdyby nie działał, wywalałby błąd w Inpie, ale może być zasyfiony. Sam jeszcze u siebie tam nie sprawdzałem.
    e38 m62TUb44 740i

  10. #40
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    537
    BMW
    e38 728i
    Skąd
    rabka zdrój
    Blog
    1
    Cytat Zamieszczone przez tomaszeklolek Zobacz posta
    Zaworek servotronic jest w przekładni kierowniczej. Gdyby nie działał, wywalałby błąd w Inpie, ale może być zasyfiony. Sam jeszcze u siebie tam nie sprawdzałem.
    dokładnie , ale jest jeszcze zaworek na pompie , bynajmniej ja miałem takie gówno ze spreżynką w gniezdzie gdzie sie weza przykreca.

    pompę rozbierzesz bez problemu , nie ma tam nic skomplikowanego tylko rozbieraj na stole , dekielkiem do góry zeby ci lopatki niewyleciały na ziemie ;-)

Podobne wątki

  1. Wspomaganie problem
    Przez JointoVicz w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 14-09-2012, 10:45
  2. [pozostale] Wspomaganie - inny problem
    Przez jimbo22 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-03-2012, 10:00
  3. [E38] Kolejny problem... gasnący silnik.
    Przez Proyer w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-03-2012, 12:51
  4. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-08-2011, 08:50
  5. [ elektryka] kolejny problem z zegarami
    Przez orson w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-09-2009, 16:54

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •