Strona 16 z 20 PierwszyPierwszy ... 61415161718 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 151 do 160 z 191

Wątek: Koszty utrzymania E38.

  1. #151
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    pod względem awarii to najlepszy jest chyba TDS :p, a pod względem bezawaryjności reszta

  2. #152
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    175
    BMW
    G12 740i, ex F10 525d xDrive, E38 728iA
    Skąd
    Iława
    Z TDS-em to już nie raz był poruszany temat. Wbrew obiegowym opiniom jest to dobry silnik, ale nie jest idioto odporny. Mój ojciec od 6 lat użytkuje e39 z TDS-em pod maską i sprawuje się bardzo dobrze. Żadnych problemów z tym motorem, a ma nalatane 300 tyś.

  3. #153
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    ogólnie rzecz ujmując nie silniki są awaryjne a części poszczególnych producentów, np pompy boscha. Weźmy pod uwagę np Lexusa i jego V8, silnik praktycznie bezawaryjny części i cała elektronika japońskie i dopracowane, fakt jak coś się zepsuje to tylko w ASO można dostać ale z góry jest nastawiony na bezawaryjność, europejscy producenci produkują masówki i nie dbają o szczegółowość.

  4. #154
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Ja myślę, że E38 z początków produkcji jest jeszcze takim samochodem, w którym inżynierowie stawiali na długowieczność i bezawaryjność. Dzisiejsze małe bzyki z 1,4 z turbiną generującą 170KM są dopiero wysilone. A dożywotnia gwarancja na jakąś część oznacza 5-7 lat, bo na tyle jest przewidziane życie dzisiejszego auta. Popatrzcie na Niemców - gros z nich wymienia auta co 3-5 lat. Nie dbają szczególnie zapewne przy tym o wymianę oleju w ASB czy o zawieszenie Lemfordera.. Ma działać przez parę lat. A potem i tak się sprzeda na Wschód. A my potem narzekamy, że auta awaryjne, choć po Niemcu..
    Nein! Mein Schnitzel!

  5. #155
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    Na miejscu dzisiejszych producentów, nadal starałbym się produkować "długowieczne" samochody, przecież dla nich to zaszczyt jak , weźmy pod uwagę np kluby BMW i ludzi kochających te samochody, przecież większość i tak serwisuje je do końca i kupuje części w ASO, ASO i tak ma zarobek, a jak będą produkować szmelce to ludzie będą naprawiać tanim kosztem i opychać dalej, a taki samochód serwis czy oryginalne części to zobaczy tylko na taśmie montażowej.

  6. #156
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Tylko wiesz - paliwo dawniej było tańsze. I nawet w 2000 roku było sporo tańsze niż dzisiaj. Więcej schodzi aut z małymi silniczkami od kosiarek niż takich kolosów. Ludzie mają zakodowane w głowach, że 2.0 L to już dużo. A jak im powiesz, że masz 4,4 czy 5,4 i 12 cylindrów to i tak nie ogarniają tego. Dla większości ludzi to abstrakcja daleko poza ich zdolnościami ogarnainia.

    A producent woli opchnąć 1000 małych gratków i kosić na serwisach niż sprzedać 10 limuzyn, które zawitają łaskawie w ASO raz na 2 lata i będzie to akurat wymiana świec.
    Dokładnie podobny trend jest w sprzedaży np. ubrań czy butów. Wejdź do dowolnego sklepu. Znajdziesz tam dla średnich wzrostem wszystko. Ale dla niskich czy puszystych nic. Bo ich jest zdecydowanie mniej i mniej się sprzeda. Poza tym koszty produkcji są większe: materiału idzie więcej a cena powinna pozostać na stałym poziomie. To się nie opłaca. Lepiej jest zrobić 2 małe koszulki niż jedną dużą plus masa ścinków.

    Ekonomia, zimna kalkulacja...


    Poza tym chyba nikt wypuszczając nowy model nie zakłada, że z jakichś akurat powodów stanie się on kultowy i będzie miał masę fanów na świecie. Zapewne marzy się to każdemu producentowi, ale nigdy nie wiadomo tak do końca, dlaczego klienci akurat dany model sobie ulubią a innego nie.


    Ja pracuję w branzy samochodowej i chłopaki na liniach produkują całe fragmenty samochodów, które potem idą bezpośrednio do klienta. Byłem przy powstawaniu nowych projektów i ich zmianach technicznych. Tam jest tyle zmiennych, tyle niewiadomych, tak dużo procesów do ustawienia i wyregulowania, że chyba cudem z tego wychodzi finalny produkt o zakładanej jakości. Nie powinienem źle mówić o firmie, w której pracuję oraz o firmach, które współpracują z moją, ale jak czasami widzę, co z tego wychodzi, to wolałbym już jeździć starymi, dopracowanymi, zrobionymi w 100% w DE autach.
    Nein! Mein Schnitzel!

  7. #157
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    Cytat Zamieszczone przez J-B Zobacz posta
    Na miejscu dzisiejszych producentów, nadal starałbym się produkować "długowieczne" samochody, przecież dla nich to zaszczyt jak , weźmy pod uwagę np kluby BMW i ludzi kochających te samochody, przecież większość i tak serwisuje je do końca i kupuje części w ASO, ASO i tak ma zarobek, a jak będą produkować szmelce to ludzie będą naprawiać tanim kosztem i opychać dalej, a taki samochód serwis czy oryginalne części to zobaczy tylko na taśmie montażowej.
    tylko wez pod uwage ze 'ludzie z klubow bmw' stanowią zdecydowaną mniejszość wsrod klienteli marki i malo kto kupuje nowe auto w salonie. :)

  8. #158
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    a gdzie zadowolenie producenta, że to właśnie samochody mojej marki cieszą coraz to większą rzeszę ludzi? , no fakt zapomniałem że żyjemy w epoce gdzie nie buduje się z pasją ale po to by zedrzeć jak najwięcej szmalu :(

  9. #159
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    otóż to .. :) ale tak czy siak myślę,ze nowe BMW są i tak lepiej wykonane niż przecietne nowe samochody spotykane na drogach .

  10. #160
    Początkujący Użytkownik Awatar elinwar
    Dołączył
    Jul 2011
    Posty
    35
    BMW
    Eagle Talon'98
    Skąd
    Dębica
    Cytat Zamieszczone przez brunoz Zobacz posta
    Ja myślę, że E38 z początków produkcji jest jeszcze takim samochodem, w którym inżynierowie stawiali na długowieczność i bezawaryjność. Dzisiejsze małe bzyki z 1,4 z turbiną generującą 170KM są dopiero wysilone. A dożywotnia gwarancja na jakąś część oznacza 5-7 lat, bo na tyle jest przewidziane życie dzisiejszego auta. Popatrzcie na Niemców - gros z nich wymienia auta co 3-5 lat. Nie dbają szczególnie zapewne przy tym o wymianę oleju w ASB czy o zawieszenie Lemfordera.. Ma działać przez parę lat. A potem i tak się sprzeda na Wschód. A my potem narzekamy, że auta awaryjne, choć po Niemcu..
    Musisz jeszcze zauważyć postęp w dziedzinie materiałów. Silniki które generują 170 KM z 1.4 l są wykonane z masteriałów do tego przystosowanych, najczęściej pokrywanych cienkimi warstwami przeciwciernymi.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •