Strona 17 z 20 PierwszyPierwszy ... 71516171819 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 161 do 170 z 191

Wątek: Koszty utrzymania E38.

  1. #161
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    Cytat Zamieszczone przez elinwar Zobacz posta
    Musisz jeszcze zauważyć postęp w dziedzinie materiałów. Silniki które generują 170 KM z 1.4 l są wykonane z masteriałów do tego przystosowanych, najczęściej pokrywanych cienkimi warstwami przeciwciernymi.
    silniki generujące 170km z 1.4 sa po prostu turbodoladowane ;) i stąd bierze się tam moc. Takie, a nawet bardziej wysilone samochody jezdza juz od dobrych 2 dekad po świecie i nie ma w nich jakichś kosmicznych technologii.. kute tłoki, korby, stosowne odprężenie i spokojnie można takie moce powyżej 100km z litra ogarniać.

  2. #162
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    weźcie np pod uwagę silniki hondy z lat 90' , 1,8l, 190KM bez doładowania, obroty 9000, po lekkich zmianach 250-300KM

  3. #163
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    Cytat Zamieszczone przez J-B Zobacz posta
    weźcie np pod uwagę silniki hondy z lat 90' , 1,8l, 190KM bez doładowania, obroty 9000, po lekkich zmianach 250-300KM
    Jak bez doładowania to te 250-300km na pewno nie bedzie po 'lekkich' modach ;)

  4. #164
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Pisaliście o kultowych autach i fanklubach: otóż producenci celują w klientów zamożnych, takich, którzy kupią ich F40 czy może Drophead'a.
    I takie auta można w mniemaniu producentów uważać za godne do obchodzenia kultu.

    Natomiast rzeczywistość jest inna - zamiast 5 właścicieli w PL którzy nic o swoim istnieniu nie wiedzą a których stać na Continental GT, są tysiące tych, którzy uwielbiają 7er, a dziesiątki tysięcy tych, którym nie straszna jest turbinka Kowalskiego albo leżenie pod Capri czy może Granadą.
    Ostatnio edytowane przez brunoz ; 29-08-2011 o 15:00
    Nein! Mein Schnitzel!

  5. #165
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,298
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Panowie, trzymajcie się tematu!

  6. #166
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    89
    BMW
    E38 735i V8
    Skąd
    Warszawa
    Moim zdaniem koszty utrzymania e38 nie są jakieś z kosmosu, wiadomo jak ktoś ma np. podwójnego vanosa to będzie bolało lecz jak dzisiaj przeczytałem artykuł w Auto Świecie o passacie 2.0 Tdi to nie ma co narzekać na nasze 7erki. Przedstawie problem gościa w skrócie:

    VW Passat 2.0 TDI/ 170 KM DSG przebieg 200 tys.
    Gość robił wszystkie przeglądy w ASO Rowiński-Wajdemajer i wydał na obsługę auta i naprawy ok. 48000 zł
    Natomiast podczas ostatniego przeglądu zostawił 9,7 tys zł
    a potem uszkodzeniu uległ wałek napędu pompy oleju co spowodowało zatarcie się silnika i turbiny.
    Wycena naprawy przez ASO 38 tys (oczywiście było już po gwarancji)
    UWAGA najlepsze jest to że ta awaria często zdarza się w tych silnikach po przejechaniu ponad 100 tys km (często między 120-140 tys km)

    Artykuł z Auto Świat Nr 35 29 sierpnia 2011

  7. #167
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    89
    BMW
    E38 735i V8
    Skąd
    Warszawa
    a co do kosztów utrzymania e38 to wydałem od zakupu około 4k pln tylko że kupiłem tanio żeby samemu wszystko porobić:
    - naprawa klimy ok. 500 zł
    - wymiana oleju w skrzyni 500 zł (po znajomości)
    - wymiana uszczelek pod klawiaturą i 8 świec zapłonowych + jeszcze tam jakieś uszczelki nie pamiętam jakie 750 zł
    - 2x sonda lambda, założenie nowych halogenów, zabezpieczenie przewodów elektrycznych i czujnik położenia wałka rozrządu 900 zł
    - separator oleju 218 zł
    - wymiana separatora, uszczelka pod kolektorem, zdjęcie kolektora, wymiana uszczelek tych przy cewkach i jeszcze tam coś 900 zł
    - wymiana przewodu od wspomagania + płyn atf ok. 350 zł

  8. #168
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Ja wydałem:

    - 400 uszczelki: pod kolektor, przepustnicę, odmę, oringi rurka separatora
    - 350 wymiana oleju w silniku i świec po zakupie
    - 150 zwalenie miski i sprawdzenie śrub pompy oleju, wymiana uszczelki
    - 500 naprawa klimy: wymiana osuszacza, płukanie układu, wymiana zaworu rozprężnego, napełnienie czynnikiem
    - 60 naprawa fotela kierowcy: wymiana silniczka pod fotelem
    - 20 naprawa drobnych pierdółek typu: niedziałający jeden przełącznik od szyb na panelu kierowcy (wylutowanie styku od anglika i wlutowanie w mój)
    - 650 wymiana LPG: reduktor LPG, zawór FC, nowy filtr FL, rurki i wężyki
    - 150 porządna regulacja LPG

    oraz cała masa drobnych rzeczy, które sam zrobiłem, a za które nie musiałem nikum płacić i kajać się przed mechanikami (satysfakcja jak cholera) :-D
    Nein! Mein Schnitzel!

  9. #169
    Zaawansowany Użytkownik Awatar szajboos
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    582
    BMW
    e38 730d i Peugeot 806 2.0 HDi
    Skąd
    Brudne Południe - SRC
    - zawieszenie i ukł. kier. ponad 5 tys. (tylko LEMFORDER, TRW, Sachs i org.)
    - ok. 1200 wisco już 2 raz, węże do ukł. chłodzenia
    - pompa paliwa 700
    - padł teraz wentylator na chłodnicy klimy (polift więc tanio nie będzie, orginał wg ETK 1700PLN)

    Nie liczę rzeczy za mniej niż 200PLN bo nie pamiętam poprostu (było ich trochę). Wymian oleju, filtrów, klocków itp. też nie będę wypisywał bo to wypada podobnie w innych 7er

  10. #170
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,129
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Ja mialem ostatnio dluzszy kontakt z Volkswagenem- autem rzekomo tanim w zakupie i utrzymaniu :D
    Przykladowo:
    swiece zaplonowe 3x drozsze jak do BMW,
    czujnik ABSu wprawdzie tanszy o jakies 20% ale w 3 hurtowniach motoryzacyjnych nie potrafili mi sprowadzic odpowiedniego- po piatym niepasujacym czujniku dalem sobie spokoj z wymiana...
    Cewki zaplonowe duzo mlodsze jak w naszych autach a padaja jak muchy :D
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •