ok dzieki wielkie:) a prosze napisz jeszcze jakie czesci sa inne w odroznienu od manuala oraz jakie sa koszty utrzymania automatu, w sensie co sie moze zepsuc,co wymienia sie w nim itp i czy to prawda, ze automat jest bardziej awaryjny?
ok dzieki wielkie:) a prosze napisz jeszcze jakie czesci sa inne w odroznienu od manuala oraz jakie sa koszty utrzymania automatu, w sensie co sie moze zepsuc,co wymienia sie w nim itp i czy to prawda, ze automat jest bardziej awaryjny?
Jak Ci padnie automat to kaplica. 3 kafle minimum musisz szykować (zależy jeszcze co padnie) albo włożyć manualną skrzynię biegów.
facebook.com/djbinek
chomikuj.pl/djbinek
Manual też może paść - sprzęgło, wysprzęglik, koło dwumasowe, zimeringi, synchronizatory, tryby... Cała masa trybów..
Automat też ma swoje zalety. Przede wszystkim jest automatyczna zmiana biegów, nie masz sprzęgła, które może się zużywać, wibrować, spalić, które trzeba wciskać nogą i jeszcze żonglować lewarkiem biegów... W automacie brak jest szarpnięć jak nawet agresywnie zmieniasz biegi, czujesz komfortowe jednostajne wbijanie w fotel podczas przyspieszania, a nie jak w manualu szarpanie w trakcie zmiany biegów (mniej lub bardziej zawsze jakieś jest). Podczas redukcji i intensywnego wyprzedzania kolumny tirów, nawet w trybie M jak skończą się obroty, to automat zadba o to, żebyś nadal przyspieszał i zmieni za Ciebie bieg na wyższy pozwalając skupić Ci się na manewrze wyprzedzania (czy właściwie w przypadku 7er objeżdżania innych). Poza tym na automacie silnik ma lżejsze życie: mniej razy wkręcał się na maks obroty, zmiany obciążeń są bardziej płynne, zazwyczaj przy spojonej jeździe obroty sięgają 1500 i silnika praktycznie nie słychać. Poza tym na automacie nie zrobisz głupoty i np przy 150km/h nie wrzucisz 3 biegu i nie uszkodzisz sobie silnika. Nie ma takie opcji.
Żeby automat długo i bezawaryjnie służył potrzeba:
1. nie piłować go na zimno
2. nie holować się powyżej zalecanej prędkości
3. dbać o poziom oleju w skrzyni
4. dbać o wymianę oleju na właściwy (mimo, że producent pisze o lifetime oleju)
5. nie palić gumy częściej niż jest potrzeba :-)
6. zwłaszcza nie palić gumy na wstecznym
7. nie robić głupot typu wrzucenie P jak auto się jeszcze lekko toczy
8. zmieniać kierunek jazdy (przód/tył) tylko jak auto stoi a nie toczy się w którąś stronę
Praktycznie oznacza to: używaj skrzyni zgodnie z jej przeznaczeniem i zadbaj o olej.
Poza tym automat powoduje, że ja na przykład jeżdżę bardziej wyluzowany, spokojniej i wisi mi to jakie są obroty silnika i który jest to bieg. A stojąc w korku jak trzeba się przesunąć o 1mm puszczam tylko hamulec a nie szukam biegu albo wyciskam lekko sprzęgło. Człowiek się nie męczy przy tym.
Ostatnio edytowane przez brunoz ; 22-08-2011 o 12:52
Nein! Mein Schnitzel!
kurcze to elegancki ten automat:D to mowisz ze tam sie nie wymienia sprzegla i tych rzeczy co podales w manualu??:D wiec co sie robi,wymienia w automacie?? od razu cala skrzynie?? hehe
Jak się coś uszkodzi, to wymienia się ten element. Chyba, że awaria będzie na tyle poważna, że koszt elementów przewyższy zakup używanej sprawnej skrzyni.
W manualu masz podobnie. Jakiś tam trybik może kosztować więcej niż cała używana skrzynia. Ale tu koszty są niższe niż w automacie.
Natomiast gdyby każdy zakładał, że:
1. koło pęknie podczas jazdy
2. pompa paliwa się zatrze
3. wisko się uszkodzi
4. urwie się zawór w głowicy
5. hamulce przestaną działać
6. ....
to nikt by nie jeździł w ogóle autami, bo to generuje same kłopoty.
Fakt jest faktem: normalnie użytkowana i serwisowana skrzynia będzie służyła długo i bezawaryjnie.
Jak wspomniałem, elementy, które powinno się wymieniać:
1. olej
2. filtr oleju
Nein! Mein Schnitzel!
to jak dla mnie same plusy ma ten automat:D a jeszcze jedno jak padnie to cos co zmienia biegi?:D to ile ta czesc kosztuje, bo manualu odpowiedzialne jest sprzeglo a tu??:)
Źle zakładasz, że w skrzyni padnie jakiś element od zmiany biegów.
W manualu masz sprzęgło i inne elementy (docisk, wysprzęglik, koło dwumasowe itp.)
W automacie masz przekładnię hydrokinetyczną. By mieć dokładny pogląd jak toto działa polecam przeczytać http://pl.wikipedia.org/wiki/Automat...ia_bieg%C3%B3w odpowie na więcej pytań niż ja (nie wiem wszystkiego o skrzyni biegów).
Szczególnie dobrze przedstawia Twoje wątpliwości ostatni akapit http://pl.wikipedia.org/wiki/Automat...84_bieg.C3.B3w
Ostatnio edytowane przez brunoz ; 22-08-2011 o 14:27
Nein! Mein Schnitzel!
Koledzy,
Jestem co prawda nowy, ale forum to śledzę od dość dawna. Nie przypominam sobie (mogłem nie zauważyć), żeby poruszany był temat ubezpieczenia e38. Bo przecież to nie będzie 200 zł:)
czy możecie podać szacunkową różnicę między ceną za e38, a inne auto którym jeździcie?
Mi z kalkulatora internetowego wyszło, że w stosunku do Avensisa T22 (pierwsza wersja w dieselu - D4D) za e38 zapłacę 40% więcej za samo OC.
Jak to wygląda w Waszym przypadku?
Pozdrawiam
Marcin
Od pojemności 2,5 w górę płacisz max stawkę. Kwestia ile masz zniżek i gdzie ubezpieczysz. W niektórych towarzystwach za samo to że twoje auto to BMW stawka za AC wzrasta. Ja np. mam pełne zniżki czyli 60% na OC i 60 na AC i płacę za komplet OC+AC+Assistance i inne takie 1400pln/rok. Jeśli masz poniżej bodajże 24 lat to dochodzi zwyżka dla młodego kierowcy.
Nawiasem mówiąc to nie chcę nikogo wkurzać ale jak se chłop serię 7 kupuje i się OC przejmuje to coś tu nie bangla...
Ostatnio edytowane przez JACEK R ; 26-08-2011 o 16:23
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców” - Colin McRae
>>>NIE DLA ACTA<<<
"I had a dream, I was king. Woke up, still king"
BMW 728i - 97'
MERC W124 200D - 86'
MERC W123 240D - 79'
Opcja szukaj się kłania ...
WYstarczyło wpisać magiczne słowo "ubezpieczenie" iiiiiiiii ---> http://7er.pl/showthread.php/9323-Ub...+ubezpieczenie
Pewność na każdym kilometrze ...