Strona 18 z 20 PierwszyPierwszy ... 81617181920 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 171 do 180 z 191

Wątek: Koszty utrzymania E38.

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Vip Vip Awatar dealer25
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,610
    BMW
    e66 750Li
    Skąd
    Wałcz
    - 3 cewki nowe Bosha koszt 230 zł za jedną
    - nowe tarcze na przód + klocki koszt 700 zł
    - klocki tył 100 zł
    - nowe zawieszenie przednie wszystkie wahacze , drążki kierownicze, stabilizatory koszt 2000
    - zawieszenie tylne 1 wahacz 200 zł
    - wymiana odmy w ASO 500 zł
    - naprawa kontroli trakcji koszt 1200
    - 4 tys za remont silnika ( 2000 tys za uszczelniacze, pierścienie komplet uszczelek, planowanie głowic + płyny, robocizna 1.5 tys.
    - amortyzatory tył+ odboje - 300 zł
    - amortyzatory przód+ odboje - 680 zł
    - strumienica -200 zł
    - ringi - 150 zł
    - termostat - 100 zł
    - panel klimatronica - 140 zł
    - panel radia - 130
    - slizgi - 1000 zł
    - akumulator Bosch S5- 450
    - wymiana oleju w ASB - 250 zł olej + 106 filtr z uszczelką - 356 zł
    - wymiana uszczelki zimmering 180 zł

    Kupiłem tanio a musiałem sporo zainwestować :)

  2. #2
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    gdyby ktos narzekał że W38 jednak jest drogie w utrzymaniu to niech poczyta, na dole sa ceny http://vwszrot.pl/

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar matraks
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    522
    BMW
    2011 BMW 328i xDrive e92, 2007 Mitsubishi Endeavor
    Skąd
    Chicago/Bydgoszcz
    Cytat Zamieszczone przez J-B Zobacz posta
    gdyby ktos narzekał że W38 jednak jest drogie w utrzymaniu to niech poczyta, na dole sa ceny http://vwszrot.pl/
    J-B nie ma sie czemu dziwic. Polacy i tak beda kupowac VW z TDI bo malo pala i sa bezawaryjne... Zadnemu "milosnikowi" diesli nie przemowisz do rozsadku, oni i tak wiedza lepiej. Tylko, ze pozniej placz i lament po forach, ze ich niezniszcalny dieselek sie posypal na amen.

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar szajboos
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    582
    BMW
    e38 730d i Peugeot 806 2.0 HDi
    Skąd
    Brudne Południe - SRC
    Cytat Zamieszczone przez matraks Zobacz posta
    Zadnemu "milosnikowi" diesli nie przemowisz do rozsadku, oni i tak wiedza lepiej. Tylko, ze pozniej placz i lament po forach, ze ich niezniszcalny dieselek sie posypal na amen.
    A co złego widzisz w dieslach?? Największym wrogiem diesla jest użytkownik-debil. Lać dobry olej, dobrą rope, wymieniać filtry i jeździć.

    Moja 730d ostatnio zaliczyła wyjazd w Alpy, 3000km, kierowcą był mój brat który rzadko używa pośredniego położenia pedału gazu i spalanie wyszło ok. 8l. W środku 4 osoby, bagaż, koła 18" 235/50 i 255/45.

    Idąc dalej można powiedzieć coś na temat 4.4 TU. Wymiana Vanosów to koszta ok. 7000PLN albo i więcej. Za tą kasę mam zrobioną turbinę, wtryski i jeszcze zostanie na sporo ropy ;) Więc co kto lubi. Ty masz benzynę za niewielką kasę. Ja tu gdzie mieszkam nie mam dostępu do LPG. Więc zostaje diesel. I przez 40 000 km nie miałem typowo "dieslowych" problemów z 7er

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik Awatar matraks
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    522
    BMW
    2011 BMW 328i xDrive e92, 2007 Mitsubishi Endeavor
    Skąd
    Chicago/Bydgoszcz
    Cytat Zamieszczone przez szajboos Zobacz posta
    A co złego widzisz w dieslach?? Największym wrogiem diesla jest użytkownik-debil. Lać dobry olej, dobrą rope, wymieniać filtry i jeździć.

    Moja 730d ostatnio zaliczyła wyjazd w Alpy, 3000km, kierowcą był mój brat który rzadko używa pośredniego położenia pedału gazu i spalanie wyszło ok. 8l. W środku 4 osoby, bagaż, koła 18" 235/50 i 255/45.

    Idąc dalej można powiedzieć coś na temat 4.4 TU. Wymiana Vanosów to koszta ok. 7000PLN albo i więcej. Za tą kasę mam zrobioną turbinę, wtryski i jeszcze zostanie na sporo ropy ;) Więc co kto lubi. Ty masz benzynę za niewielką kasę. Ja tu gdzie mieszkam nie mam dostępu do LPG. Więc zostaje diesel. I przez 40 000 km nie miałem typowo "dieslowych" problemów z 7er
    szajbos ja nie mowie o starych sprawdzonych konstrukcjach z lat 80, 90-tych. Mowilem o nowoczesnych dieslach z 21. wieku ;) Mowisz, ze wymiana Vanosow to koszt 7tys zl? Troche przesadziles z ta cena ;) Zgodze sie, z tym, ze to tak naprawde najbardziej kosztowna naprawa w silnikach z TU. Po drugie Vanosy nie padaja ci z dnia na dzien. Daja o sobie znac predzej czy pozniej a nie sypia sie z dnia na dzien. Po trzecie koszt 3-4tys zl za Vanosy to nic w porownaniu z kosztem wymiany 4 wtryskiwaczy w TDI (3,5 tys zl za 1 sztuke). Co gorsza wtryskiwacze padna Ci w najmniej oczekiwanym momencie, np. podczas wyprzedzania fura gasnie i co wtedy? Przykladow mozna mnozyc i doprowadzenie nowoczesnego diesla do stanu uzywalnosci po przebiegu 200tys. km wiaze sie z wydatkami liczonymi w dziesiatkach tys. zl. Z reszta nowoczesne silniku benzynowe to tez niezle kwiatki. Wystarczy wspomniec oslawiona rodzinke TSI. Pekajace glowice i padajace turbiny to normalka. Dlatego sr.m na wszystko co nowe ;) A juz czytajac informalcje o "bezawaryjnosci" F01 jawi mi sie czarna dziura w motoryzacji... Trzeba dbac o nasze e32 i e38 bo za 10-15 lat beda najbardziej poszukiwanymi samochodami ze wzgledu na niskie koszty utrzymania i bezawaryjnosc :)

    PS. Co do spalania to w lipcu bylismy nad oceanem w Polnocnej Karolinie. Z Chicago w obie strony wyszlo 3700km. Z calej trasy wyszlo 10,2l/100km. Najmniej wyszedl powrot bo 9,7l/100km. 4 osoby, bagaz i trasa przez gory. Warto wiec ryzykowac kosztownymi awariami dla 2 litrow benzyny?
    Ostatnio edytowane przez matraks ; 14-09-2011 o 02:23

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar szajboos
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    582
    BMW
    e38 730d i Peugeot 806 2.0 HDi
    Skąd
    Brudne Południe - SRC
    Cytat Zamieszczone przez matraks Zobacz posta
    Przykladow mozna mnozyc i doprowadzenie nowoczesnego diesla do stanu uzywalnosci po przebiegu 200tys. km wiaze sie z wydatkami liczonymi w dziesiatkach tys. zl. Z
    No teraz to znów Ty przesadziłeś. Jeśli silnik użytkował jakiś cymbał to owszem. Ale jeśli był dbany to koszty są podobne jak w benzynie. Moja 7 ma prawie 300 000, Peugeot ma 220 000 na liczniku, Astra miała 210 000 i żadne nie generuje typowo "dieslowych" kosztów.

    Pozatym ja lubię charakterystykę diesla. Jadę sobie 7er mając 1700 obr/min i w każdej chwili bez redukcji auto bez problemu przyspiesza. Paląc przy tym naprawdę niewiele. A dbać trzeba jak o każdy inny silnik, no może poza odczekaniem po jeździe tej minutki żeby turbo schłodzić

    Matraks, piszesz o 2 litrach na 100km. Tyle że przy przebiegu rocznym 30 000 robi się różnica 600l. Przy obecnej cenie to ok. 3000PLN. A w jeździe miejskiej różnica nie będzie wynosić 2l tylko conajmniej 4. Więc suma się powiększa.

  7. #7
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    55
    BMW
    Brak
    Skąd
    Poznan
    Niech mi ktos powie czy 2,8 R6 jest na Vanosie?

  8. #8
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    Cytat Zamieszczone przez 728i Zobacz posta
    Niech mi ktos powie czy 2,8 R6 jest na Vanosie?
    ma vanosa,(widać po takiej puszce z przodu w miejscu wałka rozrządu) ale naprawa ogranicza się zwykle do wymiany uszczelniaczy za "parę zł"
    M52 ma pojedynczy vanos, a M52TU -podwójny
    Ostatnio edytowane przez Bartos ; 13-09-2011 o 07:03

  9. #9
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    55
    BMW
    Brak
    Skąd
    Poznan
    A do kiedy byly produkowane M52 ? A od kiedy byly M52TU ?.
    A jak sie zepsuje vanos na amen to ile wymiana ?

  10. #10
    wstrząśnięty nie zmieszany Awatar WojtekD
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    8,616
    BMW
    e38 728 iA
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    11
    Wydaje mi się, że M52 był produkowany od 1994, natomiast M52TU od 1998 roku.
    Gra muzyka

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •