No właśnie o co chodzi :) na oleju średnio robię 12 tys km .
U mnie było tak:

Mobil 1 - szklanek nie słychać , od około 8tys km do 12 tys km dolewka około 0,5 litra
Castrol 10 W 60 - szklanek nie słychać , od około 6 tys km dolewki łacznie dolałem do 12 tys km około 1,5 litra
Castrol EDGE 5W40 Turbodiesel - szklanki przy rannym odpalaniu słychać ułamek sekundy , dolewki od około 6 tys km do teraz ,łacznie juz dolałem z 2 litry ,dodam jeszcze ,ze przy odpalaniu na zimnmym lekki biały dymek jaki na innych olejach nie występował.

Dodam jeszcze , że szklanki mam nowe ,druga srawa przy odpalaniu ciśnienie oleju na Castrolu długo gaśnie ,a na Mobilu gasło juz na rozruszniku.

Mój wniosek jest tylko jeden ,nigdy więcej Castrola ,oczywiście to co napisałem wcześniej o Mobilu 1 i Castrolu 10w60 jest poparte wieloma wymianami w moim TDSie :) Styl jazdy podobny :)