Mi pali 12l na 100km ale wylacznie przy dynamicznej jezdzie po miescie. Kazdy ma swoja dynamike. Mojemu znajomemu srednio pali jego e65 9l wiec moze do tej wartosci sobie porownujcie spalanie!
Mi pali 12l na 100km ale wylacznie przy dynamicznej jezdzie po miescie. Kazdy ma swoja dynamike. Mojemu znajomemu srednio pali jego e65 9l wiec moze do tej wartosci sobie porownujcie spalanie!
Dobra panowie bez zbędnych uszczypek, każdy ma swoje zdanie, ja również z tym tematem tez mam swoje preferencje a ten post to moje głośne gdybanie - zastanawiałem sie jak inni gdybają... :)
co do LPG nie widze problemu, miałem piec roznych v8 i wszystkie zgazowane, nigdy nie narzekałem.
co do spalania wstawialem juz link w ktorym tez sie wypowiedziałem jakiś czas temu: http://7er.pl/showthread.php/28614-S...light=spalanie
Ostatnio edytowane przez szatann ; 26-03-2014 o 19:43
Chłopie F16 tez nie miałem, ale jednak coś wiem podobnie z dieslami - człowieku to że nie mam ON w Bmw,
nie znaczy że nie mam znajomych z takim autem ani ze nie mam innych aut w ON
Ty dla mnie tez możesz jeździć tym swoim kopciuchem ile wejdzie a ja i tak wole auta napędzane PB i tyle w temacie
PS
Fiat 126p to mega auto![]()
https://7er.pl/signaturepics/sigpic836_6.gif SIEDEM GRZECHÓW GŁÓWNYCH !!!
____________________________________________
ex - BMW E38 728i cossmosschwarz metallic
ex - BMW E66 745 Li black metallic
ex - BMW F02 750Lix sophistograu metallic
Tyle opinii za 3.0D co przeciwko. Ja osobiście wybrałbym benzyne bo dużo latam po mieście a 3,0d w korku mało nie spali.
Jako ktoś kto OSOBIŚCIE użytkował ponad półtora roku 745i 02', a aktualnie użytkuje 730d 06' od 15tyś km pozwolę dorzucić swoje trzy grosze które w jakiejś części pomogą koledze w dokonaniu wyboru.
Jeśli chodzi o spalanie, to 745i miałem z LPG i byłem zadowolony w najwyższym stopniu, w mieście spalało około 17-18L LPG/100km co wychodziło tyle samo co jazda 1.9tdi…
Spalanie w 730d naturalnie jest dużo niższe (co nie powinno chyba nikogo dziwić), natomiast za każdy litr paliwa nie płacę 2.40zł a już 5.60zł ! co daję*tam większy koszt przejechania 100km z paliwem ON. Ale przy tym nie da się pominąć wielkiej zalety 3.0d jakim jest to ze na jednym zbiorniku jesteśmy w stanie zrobić*1100-1200km, jeśli ktoś pokonuje jednorazowo duże dystanse. Ja w tym roku miałem kilka takich wyjazdów i było ogromnym komfortem to że nie musiałem tankować co 300-400km LPG a przy tym miałem pełnowymiary dostepny bagażnik gdyż nie musiałem ze sobą wozić koła zapasowego którego oryginalne miejsce zajęłaby butla gazowa - tak więc to na pewno na plus dla diesla jeśli ktoś (powtarzam) jeździ w długie trasy.
Podsumowując koszty spalania to muszę stwierdzić z całym szacunkiem do M57N które jest doskonałym silnikiem wysokoprężnym, ale V8 z LPG jest tańsze (POD KĄTEM KOSZTÓW SPALANIA - powtarzam) w użytkowaniu.
Nie chce się skupiać i wypowiadać tutaj na temat ogólnych kosztów utrzymania, gdyż wychodzę z założenia że… Jeśli 3.0d się będzie psuło - będzie "droższe", a nawet bardzo drogie w użytkowaniu, jeśli V8 się będzie psuło - to też w związku z tym to własnie ono będzie faworytem w tej kwestii.
W dieslu oczywiście mamy turbinkę, wtryski itp. - ale tych elementów nie naprawiamy co 30tyś. km i akurat w motorze o którym mowa są to podzespoły wytrzymałe.
Po tym aucie z tym silnikiem, doszedłem do wniosku ze następne auto będzie jednak z powrotem duże V8 z LPG, 745i JEST MEGA ŻWAWE, NIGDY, ale to NIGDY nie brakowało mi mocy w tym aucie, zawsze wyprzedzałem kogo chciałem kiedy chciałem i jak chciałem. 730d pojedzie 150km/h 200km/h 250km/h bez żadnych problemów, nawet nie odczujecie kiedy i z jaką prędkością już jedziecie, ALE - UWAGA! Kiedy będziecie chcieli przy 180km/h wcisnąć kickdown i zrobić "szybki" manewr wyprzedzania możecie się zdziwić, ja się zdziwiłem nawet przy 70km/h kiedy pas mi się kończył z lewej strony i ledwo się zmieściłem. Na ogół jeżdżę*spokojnie, ale był to manewr który niemiałbyć głupotą ale niestety wyszło inaczej gdyż zwyczajnie przeliczyłem siły na zamiary.
Reasumując - 3.0d przy tej masie pojazdu, radzi dobrze ale nie jest demonem prędkości i nie ma się*co oszukiwać, do N62 nie ma podejścia i nikt mi nie wmówi że jest inaczej, wiem to z własnego doświadczenia a nie z informacji "Staszka, ptaszka… bo kolega miał i czytałem na onet.pl" itp…
W F01 czy F10 wybrałbym zapewne 3.0d, ale np. w takim X6 wolałbym 4.4 407km gdyż 3.0d w tym aucie już na pewno w mieście nie spali 12L tylko 15, to wolę tankować 17-18 i jeździć potężnie mocną benzyną - taki mój pogląd, resztę już życie zweryfikuje na co i kiedy będzie mnie stać.
Na dzień dzisiejszy wolałbym mieć mimo wszystko 750i E65 z LPG niż 730d - kropka.
Ostatnio edytowane przez Arman ; 26-03-2014 o 22:13
Arman wielki szcun za szczerość,bo często pisarze na tym forum są zaślapieni swoimi autami.
Jak ja lubie jak widze teksty ,ze nie bedziesz czuł mocy i takie inne bzdury od ludzi ,ktorzy nigdy tym autem nie jechali i nie wiedza ,że ma np moja 590Nm momentu obrotowego i 260KM , pali 14 w mieście i czy wydaje Ci się ,że to wolno jeżdzi ? Założe sie ,że wyprzedzanie dieslem 3,0 jest dużo przyjemniejsze niż benzyną 4,5 l z powodu wysokiego momentu obrotowego i turbiny ,która swoje robi i to przy umiejetnym operowaniu gazem już przy niskich obrotach ... Kupuj diesla i sie nie martw . Jak dobrze trafisz to będziesz tylko zalewał i śmiał się z benzynowców którzy w trasie jada 110 km/h bo auto spala 10l ...
Ostatnio edytowane przez Riki ; 27-03-2014 o 13:57
Nie mowimy tu o benzynie 2.0, tylko o 4.4 - ktory jest bardzo elastyczny i jego moment obrotowy tez nie jest niski.
A N62 w trasie 10l benzyny spali chyba przy jezdzie 100km/h... A w miescie 18-20. Co w ogole sie nie oplaca juz... Ale zaznaczylem wyzej ze, instalujemy LPG i ta jazda staje sie bardzo ekonomiczna, nawet ekonomiczniejsza niz wlasnie dieslem o ktorym mowa.
Dlatego powtorze jeszcze raz, V8 nigdy nie spali tyle co R6 w dieslu, jesli mielibysmy jezdzic na benzynie gdyz koszta sa o 30-50% wyzsze...
3.0d
Miasto : 9-13l
Trasa: 7-10l
4.4i :
Miasto : 16-20l
Trasa- 11-14l