Strona 4 z 11 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 102

Wątek: SWAP m60b30 na m62b44

  1. #31
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    a ja mam pomysł na 6-ganga w moim e-32 i niedługo jak dobrze pójdzie dojdzie do realizacji także byłbym wdzięczny za opinie co potrzeba wiem, że:
    skrzynia , wał, zbiorniczek od płynu do sprzęgła, pedały, gałka od manuala i drewno do niej, komp silnika mój chyba zostaje????
    komp od skrzyni won czy zostaje ustawiona na p????
    dyfer zostaje orzumiem i nie wyjda mi jakies dziwne biegi?????

  2. #32
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    Zadam ci pytanie bo nie wiem ale silnik od anglika chyba jest taki jak w europejskim? Czy jest odwrotny? np wlasnie wpomniany rozrusznik jest po wlasciwej stronie? A chodzi o osprzęt i elektryke bo ona jest chyba odwrotna już? Bo jeśli chodzi o skrzynie to bywają odwrotne np 4hp22 z angola ma cięgno po prawej stronie zamiast po lewej.
    O jakie zaślepienie chodzi?
    Ostatnio edytowane przez ManiacDrifting ; 25-01-2013 o 14:59

  3. #33
    Zaawansowany Użytkownik Awatar luki730i
    Dołączył
    Feb 2011
    Posty
    944
    BMW
    e32 730ia m30 1992-05
    Skąd
    wrocek
    marku:
    z tylu nie ma czujnikow dwoch dwu pinowych poniewaz z przodu na pompie masz jeden 4 pinowy
    odma jest inna bo kolektor ssacy w srodku jest inny(chociaz nie pamietam, moze numer sie interpretowal i dlatego mumery sa inne, zonacz na bmw fans)

    problem i to duzy jest z rozrusznikiem, nie slyszalem zeby ktos to zroobil, to bardzo wazna dziura
    a zaslepke na lewa strone od rozrusznika mozesz sprobowac zamowic od n62, tam bmw sie poprawilo i blok jest uniwersalny ze wzg. na strone kierownicy.
    doszli do tego ze lepiej miec jeden silnik a nie dwa rodzaje na magazynach

    jeszcze problemem bedzie abs do poprawnego dzialania skrzyni.
    inny to doslowanie formalnosc (przewód zbiornika wyrownawczego plynu chlodniczego)
    nastepny lewarek zmiany biegow

    kolejny problem to zegary, sterowanie klimą(kompresor), tempomat? asc?

    a kolektory wydechowe pasują na szpilki?te z e32

    szczerze mowiac to dziwie sie tobie, ja wiem ze skok z 3,0 na 4,0 to jest duzo a tym bardziej na 4,4
    ale 4,0 jest w serii a skok na 4,4 to juz niewiele zwlaszcza ze zakladasz bez vanosow.
    jak robic to na silnik 400km z e39 w manualu i bez problemow.(wiesz jaki)
    Ostatnio edytowane przez luki730i ; 25-01-2013 o 21:28

  4. #34
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    tak łatwo się mówi a koszta koło 30k jak to ma być z głowa wiem bo przymierzam sie od dawna do S62

  5. #35
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    833
    BMW
    E38 740IA M60, E39 525d
    Skąd
    Kraków
    wyrzeźbienie dziury w bloku to żaden problem. Bierzesz wiertło przelotowe nie pamiętam dokładnie ale coś chyba 77mm(wiertło jest centralnie a dookoła blacha z ząbkami) i musisz centrycznie wywiercić otwór. Idzie dobrze bo aluminium jest w tym miejscu cienkie.

  6. #36
    Zaawansowany Użytkownik Awatar luki730i
    Dołączył
    Feb 2011
    Posty
    944
    BMW
    e32 730ia m30 1992-05
    Skąd
    wrocek
    Cytat Zamieszczone przez 525d Zobacz posta
    wyrzeźbienie dziury w bloku to żaden problem. Bierzesz wiertło przelotowe nie pamiętam dokładnie ale coś chyba 77mm(wiertło jest centralnie a dookoła blacha z ząbkami) i musisz centrycznie wywiercić otwór. Idzie dobrze bo aluminium jest w tym miejscu cienkie.
    to jest problem bo rozrusznik w m62 centrowany jest otworem a nie kolkiem jak w m57

  7. #37
    Vip Vip Awatar Marecki7er
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    2,307
    BMW
    e32 740iA M62B44
    Skąd
    Wrocław
    Cytat Zamieszczone przez 525d Zobacz posta
    wyrzeźbienie dziury w bloku to żaden problem. Bierzesz wiertło przelotowe nie pamiętam dokładnie ale coś chyba 77mm(wiertło jest centralnie a dookoła blacha z ząbkami) i musisz centrycznie wywiercić otwór. Idzie dobrze bo aluminium jest w tym miejscu cienkie.
    Robiłeś to kiedyś? Albo widziałeś żeby ktoś robił? To w sumie jedyny pomysł jaki mi przyszedł do głowy. Nie podoba mi się jednak bo będę musiał rozczepić skrzynię z silnikiem czego nie chciałem robić. Chyba że silnik zmieści się na angielskich kolektorach. Musi być na to jakiś sposób, przecież silniki z anglików są montowane w naszych autach a na dodatek w e30 gdzie komora silnika jest o wiele mniejsza niż w e32.

    Luki wybór padł na 4.4 ze steptronikiem bo tak sobie założyłem, wiem że łatwiej jest włożyć 4.0 ale nie o to chodzi. Na dodatek mam pewny silnik z przebiegiem trochę ponad 200k.

  8. #38
    Zaawansowany Użytkownik Awatar luki730i
    Dołączył
    Feb 2011
    Posty
    944
    BMW
    e32 730ia m30 1992-05
    Skąd
    wrocek
    marek skrzynie musisz odczepic. nie kombinuj.
    spraea wyglada tak. kolektory sa zrobione specjalnie pod rozrusznik albo pod walek od kierownicy. nic nie wykombinujesz. musisz dziure wiercic. jak chcesz ti zadzwon jutro to moze pomysl ci dam na zrobienie tego. mam jakis plan.

  9. #39
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    skrzynię jak odczepisz to zmień od razu jej simering na wałku koszt oryginału z 40zł z bmwstore i na przyszłość nie cieknie i podobnie simering wału koszt 50-70zł i docelowo odpadnie Ci to w przyszłości naprawdę warto zrobić jak będzie odczepiona skrzynia

    a de facto jak planujesz rozwiązać fakt, że m62 chodzi w 105 stopniach???

  10. #40
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,298
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    m62 nie musi chodzić w 105st. Michał2000 kiedyś przerabiał ten termostat na taki jak jest u nas ;)

Podobne wątki

  1. [silnik] Pompa wody z e38 m60b30 do e32 m60b30
    Przez kyky7er w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-01-2017, 14:32
  2. Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 08-11-2013, 13:47
  3. [silnik] SWAP z M60B30 na M60B40
    Przez donkojote w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 01-11-2012, 10:02
  4. Swap 3.0d ???
    Przez Wojtek_740 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-09-2011, 08:12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •