Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 32

Wątek: e38 olej vanos

  1. #11
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Cytat Zamieszczone przez shebi Zobacz posta
    no i jak mam 1 i 2 to co się z tym dalej dzieje?
    Uciekanie oleju przez VANOSy skutkuje mniejszym ciśnieniem na magistrali smarowania popychaczy zaworowych. Może dojść do ich wyrobienia, a wtedy rozwiązaniem jest wymiana zużytych na inne używane, ale w dobrym stanie, ale zaleca się wymianę na nowe. A najlepiej wszystkie 32 sztuki... ;)
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  2. #12
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    a jeżeli posiadanie "diesla" mi nie przeszkadza to można z tym jeździć?

    jak długo tak pojezdzi?

    w jaki sposób się finalnie popsuje (np. wielka eksplozja samochodu)?

  3. #13
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2012
    Posty
    62
    BMW
    740I
    Skąd
    Małaszewicze
    mam jeszcze takie pytanie, czy do zawieszenia edc moge załozyc sprezyny obnizajace, czy nie ucierpia na tym amorki?

  4. #14
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    można, sam myślę by założyć, ale to nie jest tematem wątku

  5. #15
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Cytat Zamieszczone przez shebi Zobacz posta
    a jeżeli posiadanie "diesla" mi nie przeszkadza to można z tym jeździć?
    jak długo tak pojezdzi?
    w jaki sposób się finalnie popsuje (np. wielka eksplozja samochodu)?
    No i jeszcze podobno (czytałem chyba na bimmerforums) od drgań potrafią się szybciej zużywać szyny łańcucha rozrządu.
    Może się skończyć przeskoczeniem rozrządu, jeśli oleju będzie za mało dla hydraulicznego napinacza. Szanse na taką katastrofę są małe, jeśli szyny są w dobrym stanie.
    Póki jest tylko odgłos diesla i znika przy 1600-1800 rpm, to jest w miarę bezpiecznie. Jak się zacznie chrobot, to trzeba robić i dodatkowo wymienić szyny.
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  6. #16
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez hatecraft Zobacz posta
    No i jeszcze podobno (czytałem chyba na bimmerforums) od drgań potrafią się szybciej zużywać szyny łańcucha rozrządu.
    Może się skończyć przeskoczeniem rozrządu, jeśli oleju będzie za mało dla hydraulicznego napinacza. Szanse na taką katastrofę są małe, jeśli szyny są w dobrym stanie.
    Póki jest tylko odgłos diesla i znika przy 1600-1800 rpm, to jest w miarę bezpiecznie. Jak się zacznie chrobot, to trzeba robić i dodatkowo wymienić szyny.
    chrobot przy starcie (taki czasem mam, jakby ktoś młotkiem szybko walił przez 3-5 sekund) czy chrobot ciągły (z czy go porównać)?

    ...znajomemu się jednak wszystko posypalo w takim samym silniku jak mój

  7. #17
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Cytat Zamieszczone przez shebi Zobacz posta
    chrobot przy starcie (taki czasem mam, jakby ktoś młotkiem szybko walił przez 3-5 sekund) czy chrobot ciągły (z czy go porównać)?

    ...znajomemu się jednak wszystko posypalo w takim samym silniku jak mój
    Ten chrobot -- szybkie stuki -- to hydraulika popychaczy zaworowych. Normalna sprawa w przypadku stukających vanosów. Po chwili zanika, jak olej pod ciśnieniem dotrze do głowic.
    Chrobot szyny (prowadnicy) łańcucha jest ciągły i lekko pulsujący (falowanie łańcucha).

    A co dokładnie się stało znajomemu? Łańcuch raczej się nie zrywa, a przeskakuje.
    Zniszczenia są podobne co przy zerwanym pasku rozrządu - pogięte zawory, czasem pęknięcie wałka i inne podobne.
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  8. #18
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez hatecraft Zobacz posta
    Ten chrobot -- szybkie stuki -- to hydraulika popychaczy zaworowych. Normalna sprawa w przypadku stukających vanosów. Po chwili zanika, jak olej pod ciśnieniem dotrze do głowic.
    Chrobot szyny (prowadnicy) łańcucha jest ciągły i lekko pulsujący (falowanie łańcucha).
    no to dokładnie mam te szybkie stuki - czyli co mam z tym jeździć czy to już jakiś zły objaw?

    ten drugi chrobot to nie jestem pewien, ale ostatnio wymieniłem napinacz szyny

  9. #19
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez hatecraft Zobacz posta

    A co dokładnie się stało znajomemu? Łańcuch raczej się nie zrywa, a przeskakuje.
    Zniszczenia są podobne co przy zerwanym pasku rozrządu - pogięte zawory, czasem pęknięcie wałka i inne podobne.
    chyba właśnie mu przeskoczył pogielo zawory itp. skończyło sie wymiana silnika, a też terkotal wcześniej.... stąd moje zaniepokojenie

  10. #20
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Cytat Zamieszczone przez shebi Zobacz posta
    no to dokładnie mam te szybkie stuki - czyli co mam z tym jeździć czy to już jakiś zły objaw?
    Jest to zły objaw, bo oznacza, że olej wypływa z magistrali popychaczy.
    Pytanie kontrolne: czy masz te szybkie stuki w 100% uruchomień, czy 50%, czy inaczej to oceniasz?
    Jeśli zawsze stuka, to oznacza dużą nieszczelność i jest niebezpieczne.

    Katastrofa może nastąpić dziś albo za 3 lata... Tego nikt nie jest pewien.
    Lepiej póki co unikać gwałtownego wciskania gazu do oporu i obrotów powyżej 5000 rpm.
    Ja staram się jeździć rzadko, a jak już to delikatnie i nie kręcić powyżej 4000 rpm.

    Swoje VANOSy będę robił niedługo, ale póki co czekam, bo brak kasy i zdrowia... Może na początku stycznia.
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

Podobne wątki

  1. [mechanika] e38 stukający VANOS
    Przez kwiatek w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 100
    Ostatni post / autor: 08-03-2012, 11:36
  2. [skrzynia] Czy mozna mieszac olej w 5hp24, jaki olej zalac ?
    Przez matraks w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-05-2011, 02:07
  3. e38 735iL '98 dziwne pukanie vanos?
    Przez pompey w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 19-12-2010, 01:10
  4. [e38] 740 vanos :) piękny wymarzony i idealny :)
    Przez itdotum w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 27-08-2010, 07:53

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •