Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 72

Wątek: swap czy remont

  1. #21
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    45
    BMW
    e32 735iA
    Skąd
    w-m
    Kreujesz się na wielce elokwentnego człowieka, a tak na prawdę to sam prezentujesz niski poziom intelektualny. Twoje horyzonty myślowe są bardzo wąskie. Nie czytasz ze zrozumieniem tego co jest napisane w tym wątku tylko toczysz pianę z ust i jak najbardziej chcesz pokazać wszystkim swoją wyższość,że tylko ty masz rację bo znasz całą procedurę naprawy silnika. Jak odebrało zalecenia kilku moich przedmówców? Sam chyba widzisz. Negatywnych opinii nie widzę oprócz twoich. W ogóle sam sobie dopowiadasz historie i naginasz to co piszę.
    Czego sie uczepiłeś tego wykorbienia? Chciałem pokazać ludziom że z bloku 3.0 bez problemu można zrobić blok 3.5 a ty sie przyczepiłeś wykorbienia, choć jak byś przeczytał wcześniejsze moje posty to byś wiedział że posiadam wał od 3,5 a nawet mam w czym wybierać.
    Szpilki głowicy to też dobry temat... Krąży legenda że ktoś kiedyś kupił nowe szpilki jak zakładał głowicę. Ludzie oddają nawet auto do mechanika który ich kasuje za wszystko, a składa na starych częściach, także niech sie zbytnio nikt nie łudzi że ma nowe szpilki no chyba że sam kupił i sam skręcał. Kto sam sie grzebie w silnikach i składał ich dużo (napewno są tacy na forum) i nie zdażyło mu sie skręcać silnika na starych szpilkach niech rzuci kamieniem...
    Co do momentów dokręcania głowicy to są one w instrukcji dołączonej przez producenta uszczelki.
    Jak tak bardzo chcesz poradzić dla autora tego wątku to napisz mu niech jedzie do niemiec do fabryki BMW i kupi nowy silnik z fabryki za powiedzmy 40tys zł.
    Moje praktyki nie są obce użytkownikom forum ale teraz napewno sie nikt do tego nie przyzna bo czeka ich ujadanie się np. z tobą.
    Myśle że niejeden zalewał ten sam płyn do układu chłodzenia po jakiejkolwiek ingerencji w układ chłodniczy.
    Co do jazdy na przepalonym oleju to akurat zakładam że ktoś normalnie eksploatował ten silnik to tej pory i olej ma powiedzmy 15000km najechane i śmiało może zrobić jeszcze 5000km. Po co kupować nowy olej? Człowiek wyda 100zł a po kilkuset kilometrach musi go wylać bo zbierze się w nim trochę opiłków i nie będzie sie do niczego nadawał.
    Co do klejenia miski na silikon- do póki nie spróbowałem to też uważałem ,że to jest druciarstwo. No ale spróbowałem jednak i już ponad rok mam spokój także nie widzę przeciwwskazań. Gluta nie bede miał w smoku bo nałożyłem cienką prawie niewidoczną warstwę silikonu. Ja się z ludźmi dzielę swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami, a tobie ani nikomu innemu nie każę się do tego stosować. Możesz wydać 10000zł, zrobić sobie silnik i być szczęśliwym, ja wydałem niecały 1000zł i też jestem szczęśliwy bo uzyskałem efekt który bardzo mnie satysfakcjonuje. Samochód nie jest jedynym wydatkiem w życiu człowieka.

  2. #22
    Zaawansowany Użytkownik Awatar szajboos
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    582
    BMW
    e38 730d i Peugeot 806 2.0 HDi
    Skąd
    Brudne Południe - SRC
    Co do miski na silikonie - mnóstwo nowych aut ma miskę osadzaną bez uszczelki, jedynie na masie uszczelniającej. Ale faktem jest że jeśli miska nie jest pokrzywiona, powierzchnię się przygotuje odpowiednio i dokręci jak należy to przy nowej uszczelce nie trza żadnych silikonów.

    Cytat Zamieszczone przez Coscast Zobacz posta
    Co do jazdy na przepalonym oleju to akurat zakładam że ktoś normalnie eksploatował ten silnik to tej pory i olej ma powiedzmy 15000km najechane i śmiało może zrobić jeszcze 5000km.
    No offence, ale o ile wiem to BMW zaleca wymianę oleju po 15000km. To raz.

    Dwa, to po remontach zaleca się docieranie na gorszym oleju niż docelowy. Jeśli silnik ma jeździć na syntetyku, to docierać należałoby na półsyntetyku. Po 500-800km zlać, wlać docelowy olej i git. A niestety olej po 15000km o których piszesz to żur a nie środek smarny, więc docieranie na nim to średnio fajna opcja. I tego nie popieram.
    Ostatnio edytowane przez szajboos ; 01-03-2012 o 22:55

  3. #23
    Zaawansowany Użytkownik Awatar krzysiek7er
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    661
    BMW
    brak... tym czasem Omega B FL 2.2
    Skąd
    Finlandia
    Cytat Zamieszczone przez szajboos Zobacz posta
    Dwa, to po remontach zaleca się docieranie na gorszym oleju niż docelowy. Jeśli silnik ma jeździć na syntetyku, to docierać należałoby na półsyntetyku. Po 500-800km zlać, wlać docelowy olej i git. A niestety olej po 15000km o których piszesz to żur a nie środek smarny, więc docieranie na nim to średnio fajna opcja. I tego nie popieram.
    Wlewanie przepracowanego oleju to jak wkładanie używanych majtek na czystą dupę. Nawet frytek nie smaży się na starym oleju bo są do bani ( nie tyczy się to aleii frytkowej w Cz-wie ).

  4. #24
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    45
    BMW
    e32 735iA
    Skąd
    w-m
    Ok może z 15000km to przesadziłem ale ja jak swój silnik robiłem to akurat olej wymieniałem ok.1000km wcześniej także ten olej nawet swojej oryginalnej barwy nie stracił. Zgadzam się z dotarciem na gorszym oleju niż ma być docelowo. To, że ten silnik który autor tego tematu chce remontować jeździ na syntetyku jest bardzo mało prawdopodobne bo ze wszystkimi którymi się spotykam i jak czytam na różnych forach to zdecydowana większość leje do m30 półsyntetyk albo minerał.
    Jeżeli już mamy to porównywać do majtek i dupy:p to czy złożyłbyś czyste majtki na brudną dupę? "czystą dupą" można nazwać silnik dotarty.

  5. #25
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Dramat w trzech aktach.

    Zamiast postękiwań troli zmulonych minerałem, zainspiruj się zmienianym zgodnie z interwałami serwisowymi syntetykiem i docieraniem na NOWYM oleju do tego przeznaczonym, potem płukanką i potem NOWYM olejem.

    Kolegi Maserati docierane było na Millers cro 10w40 ok 145 pln za 5 litrów.

    Cene płukanki Liqui Moly pewnie większość zna, bo jest popularna na tym forum i dobrze.

    "Przemiany zachodzące w powierzchni tarcia jak i w warstwie wierzchniej stopu (...) w procesie docierania (...) uodparniają panewkę na zacieranie się oraz zmniejszają intensywność zużywania się w procesie normalnej eksploatacji. [...] Badania te potwierdzają, że im większe przemiany występują w warstwie wierzchniej, tym bardziej panewka staje się odporna na zatarcie."

    Podstawy technologi i organizacji naprawy pojazdów mechanicznych.


    Mimo że dyskusja dawno zeszła na psy, może znajdzie sie ktoś kogo przekona ten cytat.

    Zużyty olej tego nie zrobi.

    Coscast możesz sobie odpuścić odpisywanie, na udowodnienie czegokolwiek i tak jest za późno. Nie pomogą też opowiastki o brudnych dupach :D

    Ale każdemu wedle potrzeb :D
    Ostatnio edytowane przez sz4l0ny ; 02-03-2012 o 19:29
    Czarne e32 w benzynie!


  6. #26
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    45
    BMW
    e32 735iA
    Skąd
    w-m
    Od początku nie zrozumieliśmy się i teraz jest bezsensowna kłótnia. Ty piszesz o tym jak instrukcja nakazuje postępować i wtedy silnik bedzie na 100% ok, z kolei ja autorowi wątku podałem inną drogę, tę którą ja poszedłem (tańszą i równie skuteczną chociaż mocno odbiegającą od instrukcji) dla ciebie jest ona kontrowersyjna, pewnie dla mnie też by była gdybym nie spróbował tak zrobić. Wiem jakie masz wyobrażenia o tej robocie ale jeżeli ktoś się postara, będzie robił wszystko estetycznie i nie będzie naginał innych zasad poprawnego procesu składania to osiągnie dobry efekt. Silnik M30B35 moim zdaniem nie jest wart wkładania w niego ogromnych pieniedzy. Koszt silnika to ok.1000zł i mniej więcej w tej kwocie można przeprowadzić remont który będzie lepszym rozwiązaniem. Mogłeś zapodać trochę szerszy ten cytat bo ten jest wyrwany gdzieś ze środka a nie ma tu najważniejszej rzeczy. Chodzi o przemianę jako ułożenie się panewki na czopie wału? Czy o obróbkę cieplną (chociaż tu mielibyśmy doczynienia z zacieraniem się raczej:D), lub cieplno-chemiczną (to jest bardziej prawdopodobne). Pozatym nie musisz przytaczać cytatów bo studiuję to na codzień. Gdybym miał pieniądze to niewątpiliwe robiłbym tak jak piszesz, no ale że nie mam za dużo pieniędzy to robie tak jak widzisz- każdy orze jak może. Nie chce mi sie więcej pisać w tym wątku bo i tak do niczego to nie prowadzi. Najlepiej niech ktoś to zamknie i tyle...

  7. #27
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2011
    Posty
    23
    BMW
    e32 m30b35 / e38 m62tu b44
    Skąd
    Kraków
    Nie chce się wtrącać w waszą polemikę... ale 1000zł jest nie realną kwotą wskrzeszenia tego motoru. Robiąc po kosztach części i usług związanych z zakładami szlifierskimi jest to kwota która może ledwo wystarczyć na zrobienie "góry" i to bez kosztów robocizny. Wątpię że każdy użytkownik e32 ma też umiejętności techniczne żeby sam wykonać taką robotę. Mechanik z pojęciem nie zrobi tego za flachę... a gościowi który wywodzi się rodem z Polmozbytu też bym tego nie oddał...

    Z budżetem 1000zł faktycznie lepiej szukać używki, może trochę pojeździ.

  8. #28
    Doświadczony Użytkownik Awatar arturo193
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    2,178
    BMW
    W planach E38 750i
    Skąd
    Norwegia
    Ja dokładnie w 2002 roku robiłem remont M30 B30.Głowica była oddana do remontu i została splanowana,wymienione uszczelniacze,4 zawory zostały wymienione i wszystkie gniazda i zawory dotarte...wałki były ok.Dodatkowo wymienione wszystkie pirścienie ale na troszkę szersze więc trzeba było poszerzyć rowki w tłokach.Cylindry,wał i panewki wygladały jak nowe.Blok został pięknie umyty i wszystko złożone do kupy przez mojego kolegę mechanika.oczywiście wszystkie uszczelki nowe.Za całą robotę wtedy zapłacilem 1600 zł i to było bardzo tanio więc 1000 zł na dzisiaj wydaje mi sie jakąś abstrakcją.Pozdrawiam.
    Volvo V70 T5 2.3 turbo 250KM 2002,Mercedes CLS 500 2005,Honda CRv 2.0 2007,BMW X5 4.4 2001...

  9. #29
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    159
    BMW
    e32 735i
    Skąd
    Łódź
    Cytat Zamieszczone przez Coscast Zobacz posta
    Od początku nie zrozumieliśmy się i teraz jest bezsensowna kłótnia. Ty piszesz o tym jak instrukcja nakazuje postępować i wtedy silnik bedzie na 100% ok, z kolei ja autorowi wątku podałem inną drogę, tę którą ja poszedłem (tańszą i równie skuteczną chociaż mocno odbiegającą od instrukcji) dla ciebie jest ona kontrowersyjna, pewnie dla mnie też by była gdybym nie spróbował tak zrobić. Wiem jakie masz wyobrażenia o tej robocie ale jeżeli ktoś się postara, będzie robił wszystko estetycznie i nie będzie naginał innych zasad poprawnego procesu składania to osiągnie dobry efekt. Silnik M30B35 moim zdaniem nie jest wart wkładania w niego ogromnych pieniedzy. Koszt silnika to ok.1000zł i mniej więcej w tej kwocie można przeprowadzić remont który będzie lepszym rozwiązaniem. Mogłeś zapodać trochę szerszy ten cytat bo ten jest wyrwany gdzieś ze środka a nie ma tu najważniejszej rzeczy. Chodzi o przemianę jako ułożenie się panewki na czopie wału? Czy o obróbkę cieplną (chociaż tu mielibyśmy doczynienia z zacieraniem się raczej:D), lub cieplno-chemiczną (to jest bardziej prawdopodobne). Pozatym nie musisz przytaczać cytatów bo studiuję to na codzień. Gdybym miał pieniądze to niewątpiliwe robiłbym tak jak piszesz, no ale że nie mam za dużo pieniędzy to robie tak jak widzisz- każdy orze jak może. Nie chce mi sie więcej pisać w tym wątku bo i tak do niczego to nie prowadzi. Najlepiej niech ktoś to zamknie i
    tyle...
    Powiem Ci,że masz WEDŁUG MNIE RACJĘ...co do twojego opisu KAŻDY KTO MA FAKTYCZNE POJĘCIE o mechanice zrozumie Twój opis i faktycznie sam kiedy decyduję o stanie czopów to paznokieć jest nieoceniony, mikrometrem to sprawdzam jakość obróbki przez pracownika (jego dokładność itd.)
    Większość elementów współpracujących można ocenić na podstawie wizualnych podstaw.Łącząć doświadczenia mojego guru z WIFAM-y i moje (nieskromnie powiem)osiągnięcia uważam,że wstępnie można ocenić (jeśli tylko użytkownik ma doswiadczenie lub zaufanego człowieka)co i jak.Ten silnik jest prosty jak cep i naprawdę stosując podstawowe prawa można go przywrócić do życia i świetnego życia.ja swój silnik złożyłem w garażu kumpla (ludzie z łodzi znają temat)kręgielski zrobił w moje głowicy szczelność,zawory oraz plan ja zrobiłem frez kanałów i teraz mam silnik dzięki któremu zabiłem skrzynię 4hp22 A W między czasie dogoniłem kolesia audi a8 4.2 który na pasach potrącił dziewczynę i chciał zwiać.
    Dla sz4lonego pewnie jestem prostakiem który dojeżdża skrzynie ale fakt jest taki,że są ludzie którzy mają spore doświadczenie i często im wychodzi lepiej aniżeli Ci którzy robią według mądrości BMW AG

    p.s co ciekawe pracuję w firmie która zajmuje się restaurowaniem motocykli niemieckich z drugiej wojny światowej i jakoś tak wyszło,że jednymz dwóch typów jest bmw r75 świetny motocykl ale gdbyśmy składali według instrukcji oryginalnej podstawowe silniki (a nie według naszych wieloletnich doświadczeń)to nie robilibyśmy 2-3tygodniowych wypraw w pireneje tymi motocyklami.:D

    p.s2 co do oleju po remoncie pierwszy olej w moim e32 to był 10w40 lotosa po 1000km zarzuciłem valvoline (tylko dlatego,że byłem handlowcem tej firmy przez kilka lat i wierze w jego skuteczność)...nie lejcie minerałów to najgorsza opcja...15w40 nadają się do włoskich starych konstrukcji FIAT DOHC lub FSO.
    jeśli jakiś mechaniur wam mówi,że silnik stary musi jeździć na gęstszym 15w40 to go wyśmiejscie...dla żywotności silnika lepszy jest syntetyk dolewany raz na tydzień niżli minerał wytzymujacy między wymianami

    p.s3 2tysie to minimum na ten silnik licząc uszczelki na cały motor,i obróbkę mechaniczną, ja za samą czapkę z nowymi uszczelniaczami, uszczelkami,rurkami podciśnienia,świcami,kopułką palcem,płynem chłodniczym,pompą płynu, olejami wydałem 1100 a nie żałowałem na oryginalne części a obróbkę miałem z dużym upustem

  10. #30
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    45
    BMW
    e32 735iA
    Skąd
    w-m
    źle napisałem. 1000zł to za mało na remont tego silnika. Miałem na myśli to że ja wydałem około 1000zł na remont. akurat głowicę dostałem można powiedzieć w prezencie zregenerowaną (koszt 400zł którego ja nie ponosiłem). Pozatym miałem silnik o przebiegu 130tys. panewki, pierścienie, wał w stanie bdb. tylko miał blok popękany przy szpilkach i dlatego z 3.0 robiłem 3.5 (koszt 300zł po znajomości). Uszczelka pod głowice 150zł, olej 150zł, płyn do chłodnicy 70zł, olej do skrzyni 90zł (to przy okazji zmieniałem), nowe świece ok.100zł, chłodnica 50zł, filtr powietrza 20zł i jakieś drobnostki (pierścienie uszczelniające wydech itp.). Z silnikiem w 1000zł zmieściłem się.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •