
Zamieszczone przez
Coscast
Koszty remontu tego silnika nie są aż tak duże. Mam już to za sobą więc mogę powiedzieć co i ile kosztuje.
1. Przygotowanie bloku: honowanie-20zł od cylindra, zabielenie (lub jak kto woli planowanie) 70zł. Z tym że to drugie nie jest konieczne.
2. Przygotowanie wału: powiem tak że rozebrałem 4 silniki M30B35 i żaden z wałów nie kwalifikował się do szlifu. Każdy był w bardzo dobrym stanie i nie trzeba było szlifować. Czy szlifować czy nie to możesz sprawdzić przejeżdżając paznokciem w poprzek czopu wału. Jeżeli nie zaczepia to jest ok.
3. Tłoki jeżeli mają czarne rysy wzdłużne to bierzesz papier ścierny np.1000 lub 1500 i szlifujesz żeby je wygładzić.
4. Koszt nowych panewek korbowych ok. 120zł., panewki główne ok.150zł, pierścienie ok. 350-400zł (komplet na 6cylindrów)
5. Uszczelka pod głowicę to już zależy jaką sobie wybierzesz. Bedziesz miał 2 grubości do wyboru to lepiej wziąć cieńszą (nieznacznie zwiększysz stopień sprężania). koszt 60zł-150zł
6. Koszt zregenerowania głowicy to 400zł (bez wymiany zaworów, wymiana zużywających się części + dotarcie zaworów + planowanie)
7. 2 simmeringi- koszt ok.50zł sztuka.
8. Ja więcej żadnych uszczelek nie kupowałem. Silikon czarny na wysokie temeratury kosztuje ok.10zł. Kleiłem na niego pompe wody, obudowy rozrządu, miske olejową (sam silikon bez uszczelki). Od remontu minął prawie rok i pod autem sucho, silnik jest czysty, oleju nie ubywa. Uszczelki pod kolektory założyłem stare bo były w dobrym stanie.
9. Płyn chłodniczy możesz zastosować ten co do tej pory miałeś chyba że nie robi Ci różnicy 70zł w jedną czy w drugą to możesz zmienić na nowy.
10. Olej wlej stary ten co miałeś w silniku+ do tego nowy filtr oleju i po ok.500-800km wymień go na nowy wraz z nowym filtrem. Koszt filtra ok.15zł. Olej polecam Valvoline MaxLife 10W-40 syntetyk koszt ok.150zł.
11.Jeżeli bedziesz sam wszystko robił to nie zapomnij oczywiście posmarować panewek olejem zanim je założysz.
Jak coś chcesz jeszcze wiedzieć to pisz. Mogłem o czymś zapomnieć. Oczywiście po remoncie silnik jedzie jak trzeba. Nie bierze oleju, pracuje równo i cicho. Powiem nawet że miałem okazję jeździć bmw 740 z dobrym silnikiem, a nie żużlem i różnica jest niewielka. Sam mam w planie zakupić 4.0 V8 (do remontu) i zrobić swapa ale to jeszcze nie pora. Najpierw musze skumulować fundusze, a później szukać całego auta bo sam silnik to nie wszystko. Kupując wszystko oddzielnie to troche kasy wyjdzie, silnik już nawet patrząc z osprzętem to koszt conajmniej 2500zł, skrzynia automat (dobra a nie zajechana) to conajmniej 1000zł. Układ hamulcowy, wydechowy, dolotowy, chłodniczy i inne drobnostki to myśle że z 4500zł wyjdzie conajmniej za wszystko.