Strona 10 z 20 PierwszyPierwszy ... 89101112 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 191

Wątek: Koszty utrzymania E38.

  1. #91
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    36
    BMW
    740iA e38
    Skąd
    Bilcza/Kielce
    Cytat Zamieszczone przez bitek-bitek Zobacz posta
    Koszta podstawowych rzeczy w przypadku 4,4 : filtr powietrza 60 zl, paliwa 250 zł, olej 350 , filtr oleju 50 zł, filtry klimy 150 zł, itd itp stówki lecą.....
    nie przesadzajmy, chyba ze tak drogo jest u Ciebie kolego.
    filtr powietrza Mann - 20zl
    filtr oleju Mann - 19zł
    olej 5w30 castrol edge 10l kupiłem ( 2 bańki po 5l) 309zł
    filtry kabinowe 2szt - cena zaczyna sie od 45zł za 2szt polskiej firmy HART ( węglowe 15zł droższe, czyli 2szt 60 zł) ja kupiłem węglowe Hartowskie, Filtron 89zł, Mann 110zł z małym hakiem.
    końcówka najtansza do tego auta 38zł, lemforder w tej chwili 73zł.
    Wiadomo, nie każdy ma dobre zniżki w hurtowniach motoryzacyjnych, ale to są ceny dla mnie, gdy ktoś będzie w okolicach Kielc, chętnie pomogę z cenami.

  2. #92
    Zaawansowany Użytkownik Awatar e4r5t
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    395
    BMW
    e38 3.0 v8 aut.
    Skąd
    wrocław
    no właśnie jak patrzę na allegro to ceny również nie są duże, więc o co chodzi? podajecie ceny oryginalnych czy jak?? ja chcę kupować zamienniki najtańsze, rocznie robię do 15tys km, więc takie części przy moim przebiegu wytrzymają po 2lata prawda??

  3. #93
    Doświadczony Użytkownik Awatar Saillupus
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    1,473
    BMW
    e65 760i 2003r , X5 4.6iS 2002r
    Skąd
    Szczecin
    Blog
    6
    To ja trochę się wypowiem o kosztach utrzymania E38, na podstawie moich doświadczeń :)
    Jestem studentem, swój samochód utrzymuję głównie ze stypendiów więc co miesiąc na auto mam do wydania około 1200zł
    poprzednie moje auto to było E38 730d, w jakim stanie było auto niektórym było dane widzieć, ale nie było się do czego przyczepić
    spalanie w mieście od 12 do 17l w zależności ile cisnąłem - a że później było mi trochę za mało mocy to głównie cisnąłem
    na trasie można było zejść do 6l a realnie to 7-7,5l
    robiąc koło 600km miesięcznie, głównie po mieście, bez problemu szło utrzymać samochód
    jeździłem nim 3 lata, kupiłem ją za około 50tys, teraz przesiadłem się na e38 750i po fl na które z naprawami po kupnie wyszło koło 40tys
    jeżdżę tyle samo i koszty utrzymania te same, nie zauważyłem jakiegoś większego odciążania portfela
    na razie trochę więcej ciągnęło bo świeżo po kupnie trochę rzeczy trzeba było wymienić
    po zrobieniu silnika na 99% igłę (mechanik powiedział że jak bardzo się uprę żeby cokolwiek wymienić to można się pokusić o uszczelkę pod głowicą, ale bardziej uważa to za moje zboczenie do auta doskonałego) spalanie mam takie:
    miasto 19-25l w zależności od stylu jazdy, korków itp
    poza miastem od 9,9l (udało się raz zejść na trasie koło 100km)

    a normalnie np trasa Szczecin-Giżycko

    przy normalniej, nie emeryckiej jeździe 10,9, jak jest więcej wioch i duży ruch to 12 (te wartości 12,7 i wyżej 18 to zostały mi jeszcze z miasta, oba obrazki ze spalania na tej samej trasie, pierwszy to pierwsze 100km, a drugi to całość czyli 600)
    aha co najważniejsze, moje auto nie widzi gazu i nie zobaczy
    koszty eksploatacji diesla i bardzo dużej benzyny, z mojego punktu widzenia są praktycznie takie same, benzyna mniej się psuje i części tańsze, dieslowi częściej coś dolega i droższe części
    do benzyny nalejesz byle czego i pojedzie (ja tankuje tylko na shellu ale jak by co...), możesz wcześniej wcisnąć, a w dieslu tylko najlepsze paliwo, trzeba uważać na wtryski, turbinę itp itp
    koszt części do praktycznie pełnej wymiany zawieszenia bez amortyzatorów, czyli wachacze, tuleje, sworznie itp:
    najtańszymi częściami koło 5tys
    żeby było w miarę ok to 7-8tys oczywiście można drożej
    ja jak kupowałem V12 (kupiłem dość tanio) to był ważny stan: silnika, skrzyni, budy, elektryki
    resztę można zrobić
    ja jestem osobą pedantyczną jeżeli chodzi o samochód, u mnie wszystko musi działać tak jak z fabryki
    jeżeli nie przyoszczędzisz przy zakupie samochodu to potem nie będzie on dręczył Twojego portfela
    Koszt zakupu samochodu pokroju 750 V12 po fl to 35-45tys zł, jak kupisz poniżej tej ceny to wrzucisz więcej w remont, chyba że znasz się na 7 i uda się znaleźć jakąś okazję - ale raczej to nie temat dla takich osób
    Koszt zakupu 730d to 30-40tys zł i tak jak wyżej jak przyoszczędzisz przy zakupie to potem kopnie Cię w tyłek ;)

    Opisałem moje doświadczenia z tymi modelami, bo takie auta posiadam/posiadałem i jak dla mnie nie ma znaczenia jaką wersję silnikową się kupi, przynajmniej w moim przypadku. Jak jeździsz w większości po mieście to tak jak ja nie odczujesz różnicy. 7 ciągnie po kieszeni na pewno więcej niż astra czy golf ale wg mnie warto.

    Ktoś wcześniej pisał że rozważy zakup e39 – myślisz że będzie taniej? Nie będzie bo e39 ma gorsze zawieszenie które częściej się robi, różnice w spalaniu małe a pod maską w większości to samo co w e38
    Merca też bym odpuścił – kiedyś napaliłem się na Cla, jak facet pokazał mi fakturę za wymianę przedniego zawieszenia to stwierdziłem że za ryle to ja zrobię całe w BMW
    Audi? Tu może wyjść taniej w przypadku A6, ale na pewno nie diesle. A8 wychodzi drożej od 7, z powodu bardziej awaryjnych silników (diesli w szczególności) i to samo czy przy e39 czyli zawieszenie strasznie delikatne, nie na Polskę.

    W samochodach tej klasy można patrzeć na różnicę w spalaniu, bo to przynajmniej podbuduje nas psychicznie (huh, te same osiągi a mniej pali) ale po podliczeniu spalania+ serwis wychodzi tyle samo.
    To wszystko są samochody najwyższej klasy i słowo tanio, tu nie występuje! Ale wg mnie przynajmniej e38 jest warte swojej ceny :)
    pozdro
    było e38 730d 1999r, e38 750i 2000r, e53 4.4i 2001r, e46 330Ci 2001r

  4. #94
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    463
    BMW
    BMW 745 I e65 2005r
    Skąd
    Opole
    offtopując Saillupus nie wiem gdzie i co studiujesz ale u w Opolu ciężko było skończyć studia podjeżdżając e38 pod uczelnie :)

  5. #95
    Doświadczony Użytkownik Awatar Saillupus
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    1,473
    BMW
    e65 760i 2003r , X5 4.6iS 2002r
    Skąd
    Szczecin
    Blog
    6
    Jak do tej pory nie było problemów
    paru wykładowców wie i nadal mnie lubi :p
    było e38 730d 1999r, e38 750i 2000r, e53 4.4i 2001r, e46 330Ci 2001r

  6. #96
    Zaawansowany Użytkownik Awatar djbinek
    Dołączył
    Feb 2011
    Posty
    137
    BMW
    E38 1998 2,8
    Skąd
    Toruń / Cork
    Blog
    5
    Cytat Zamieszczone przez x-factor Zobacz posta
    offtopując Saillupus nie wiem gdzie i co studiujesz ale u w Opolu ciężko było skończyć studia podjeżdżając e38 pod uczelnie :)
    Tak chyba było z 5 lat temu ;) E38 to nie jest nowy samochód. Co do kosztów utrzymania E38 vs A8 D2, to minimalnie taniej wyjdzie BMW. Audica jest z aluminium i nie wszystko idzie wyklepać, i zauważyłem że jest mniej części do niej na rynku wtórnym (na pewno mniej popularna co nie znaczy gorsza).

    Teraz wypowiem się jako użytkownik BMW E38 2.8, Audi A4 B5 1.9 TDI i Citroena Saxo 1.1- różnica w utrzymaniu (nie liczę kosztów paliwa, OC, przeglądów czy zakupu ogumienia) jest znaczna jednak nie ma tragedii. Dla porównania:

    Amortyzator Sachs Bmw 7 E38 Przód - 499zł - 580zł
    Amortyzator Sachs Audi A4 B5 Przód - 188zł - 250zł
    Amortyzator Sachs Citroen Saxo Przód - 150zł

    Podałem tylko amortyzatory, ponieważ koszta innych części do tych aut rozkładają się podobnie choć nie zawsze.

    Podsumowując: Gdy chcesz się przesiąść z A4 B5 na E38 licz się z podwojonymi kosztami eksploatacji. Tyle ode mnie
    http://images39.fotosik.pl/1409/23eb23dcf7ac91cb.jpg
    facebook.com/djbinek
    chomikuj.pl/djbinek

  7. #97
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jonash
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    387
    BMW
    Było E38 740iA '01 | 318 TDS Touring '97
    Skąd
    Koszalin
    A co ile km wymieniacie elementy zawieszenia itp (podając też przebieg roczny), tarcze/klocki?

  8. #98
    Zaawansowany Użytkownik Awatar djbinek
    Dołączył
    Feb 2011
    Posty
    137
    BMW
    E38 1998 2,8
    Skąd
    Toruń / Cork
    Blog
    5
    Cytat Zamieszczone przez jonash Zobacz posta
    A co ile km wymieniacie elementy zawieszenia itp (podając też przebieg roczny), tarcze/klocki?
    To jest uzależnione od wielu czynników, a przede wszystkim od wielkości silnika, stylu jazdy no i jakości wykonania elementów.
    http://images39.fotosik.pl/1409/23eb23dcf7ac91cb.jpg
    facebook.com/djbinek
    chomikuj.pl/djbinek

  9. #99
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jonash
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    387
    BMW
    Było E38 740iA '01 | 318 TDS Touring '97
    Skąd
    Koszalin
    no wiadomo, to można podać silnik, zamienniki/org. No mniej więcej :)

  10. #100
    Zaawansowany Użytkownik Awatar matraks
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    522
    BMW
    2011 BMW 328i xDrive e92, 2007 Mitsubishi Endeavor
    Skąd
    Chicago/Bydgoszcz
    Cytat Zamieszczone przez jonash Zobacz posta
    A co ile km wymieniacie elementy zawieszenia itp (podając też przebieg roczny), tarcze/klocki?
    Musiz miec swiadomosc jedengo. Niewazne jakie e38 kupisz to z 99% pewnoscia bedziesz mial do remontu przednie zawieszenie. Jak zrobisz je raz a dobrze i na oryginalnych czesciach (lemforder) to pownienes pojezdzic 100tys km. W swojej 740 wymienialem wszystkie wahacze z przodu i stare byly jeszcze fabryczne :D. Przebieg mialem wtedy ok 190tys. km. Wiec mozna przyjac, ze na Lemforderach pojezdzisz kolejne 100-150tys. km. Ja osobiscie wymienialem na Meyle HD bo podobno sa wytrzymalsze od Lemfordero. Cenowo Meyle HD identycznie wychodza jak Lemforder.Koszt 4 wahaczy na przod to $500 czyli ok. 1500zl. Wymienialem sam wiec robocizna za darmo. Co do tarcz i klockow ham to w histori serwisowej mojej 740 jest wpisana wymiana tarcz przednich przy 130tys. km. na tym drugim komplecie samochod przejechal ok 60tys km i chyba szykuje sie kolejna wymiana. Czekam tylko az skoncza sie klocki i zrobie remont hamulcow. Koszt wszystkich tarcz i klockow p/t powinien mi sie zamknac w $500. robocizna wlasna. Pozdrawiam i nie przejmuj sie tak strasznie tymi kosztami bo naprawde nie sa az takie kosmiczne ;)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •