Strona 14 z 17 PierwszyPierwszy ... 41213141516 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 167

Wątek: [mechanika] M62 V8 4.4 - najlepszy silnik do E38 ???

  1. #131
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    258
    BMW
    E34,E60,E92 :)
    Skąd
    RZ/DW
    Cytat Zamieszczone przez Rafciu
    Mylę że powinienem wtrącić swoje 3grosze :P
    Otóż mój problem został również tutaj wymieniony, niemniej myślę że troszkę nie słusznie.
    http://forum.7er.pl/e38-witam-dziendobry-vt13652.htm
    Moje autko pochodzi ze Szwajcarii i jak wiadomo samochody są tam bardzo zadbane i dopieszczone co widać choćby po blacharce i wnętrzu mojej buni. Silnik też był w stanie idealnym, jednak z typowymi dla m62 klepiącymi vanosami i kilkoma wyciekami, dlatego po sprowadzeniu do polski, silnik prawdopodobnie został zalanym mineralnym gęstym olejem oraz zapewne jakimś motodoktorem (tak sądze). Na wycieki raczej nie pomogło, na vanosy pomogło ponieważ w chwili kupna i przez parę kilometrów po kupnie, silnik pracował wyśmienicie. Cichutki, bardzo dynamiczny, nie kopcący. Jednak sielanka szybko się skończyła, ponieważ płyny wlane do silnika bardzo szybko i sukcesywnie zaczęły zalepiać szlamem wszystko co się dało, łącznie z filtrem oleju i kanałami olejowymi. W wyniku tego szklanki zaczęły stukać, łańcuch rozrządu przestał być dopinany przez hydrauliczny napinacz i ogólnie silnik pracował jak snopowiązałka. Wszelkie moje próby ratowania jednostki napędowej poprzez mycia, wymiany oleju, zalewanie środkami na przeczyszczenie itd nic nie dawały, a silnik pracował coraz gorzej i głośniej.
    Zapadła decyzja o wyjęciu silnika i remoncie. Po dokładnym myciu i pomiarach głównych i najważniejszych części (blok, tłoki, korbowody, sworznie, wał korbowy, głowice z wałkami i zaworami) stwierdzono iż silnik jest w stanie igła, co chyba mogą potwierdzić poniższe zdjęcia:
    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek

    Z ciekawości zmierzyliśmy również pierścienie i okazała się że luz na zamkach jest taki jak bóg przykazał, mimo to zostały wymienione na nowe. Panewki również były we względnie dobrym stanie, pomijając fakt że ten syf został w nie dosłownie wprasowany. Oczywiście również zostały wymienione na nowe, nominalne.
    Podsumowując, gdyby nie jakiś debil, prawdopodobnie jeździłbym do tej pory, a tak to niestety, kupa pieniędzy, kupa czasu i nerwów, oraz kupa pracy, której końca nie widać. Myślę że wiele naszych buniek jeździłoby sprawnie po dziś dzień, gdyby nie zaniedbalstwo poprzednich właścicieli, z którym niestety trzeba się liczyć przy kupnie używanego samochodu.
    Pozdro :)
    Proponuję Rafciu abyś założył osobny wątek pt ,,Remont M62 '' ( lub Modowie wydzielili Twoje wypowiedzi ) chocby z tej racji, że przedstawia ciekawe operacje i mody w Twoim M62, opisał sczegółowo każdy krok oraz wszystkie koszty poniesione z nimi :) Na pewno było by to przyjazne i wielce potrzebne dla osób które mają/mieliby problem ze swoimi M62 by zobrazować nakład prac/kosztów ewentualnych napraw .Pozdrawiam
    E12 525 79' było....
    E32 735i manual 91' - ***** w crahstescie...
    E39 540i manual 96' było...

    E60 530iA 03'

    ...E34 S38B38 :)
    ...E92 S65B40 :)

  2. #132
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    185
    BMW
    740i
    Skąd
    PWR
    Witam!

    Aby polepszyć nieco statystyki, to powiem, że od lutego jestem właścicielem E38 z M62B44TU i jak na razie odpukać nie mam większych problemów. Było kilka wycieków, ale jest zaleczone. Jeden z wycieków był spod obudowy rozrządu, więc można przypuszczać, że przy wanosach ktoś mógł już coś robić. Autko z listopada 98. Setka 7.5sek wliczając laga skrzyni :)

  3. #133
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    no na tych twoich kołach od corvetyy nie ma się co dziwić stawiam, że bez nich te 0,5s odpadnie :)

  4. #134
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    23
    BMW
    szukam e38
    Skąd
    Przemysl / Jaroslaw
    odkopie troche temat, do autora (o ile jeszcze zyje ;)) Te statystyki sa z dupy troche bo wiadomo ze wielu szczesliwych uzytkownikow bezawaryjnych motorow wogle tutaj nie wchodzi. Jest wielu ludzi ktorzy dopiero przy jakichs problemach zaczynaja wchodzic na forum i szukac i pisac. Troche bez sensu oczerniac silnik na ktorym sie akurat zawiodles, bo widze ze to twoje 2 auto z tym silnikiem i w 2 masz awarie wieksze... Trafiles zle, nie miej pretensji do m62.

  5. #135
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2013
    Posty
    23
    BMW
    e46
    Skąd
    BIAŁYstok

    Post

    Chłopaki trochę odgrzewam stary zimny kotlet, ale ktoś tu wcześniej pisał o rozdzieleniu silników m62 na m62 i na m62tu(cośtam:)) czy jakoś tak. Podobno te pierwsze m62 choć były starsze mogły spokojnie pracować te nowsze to ktoś wspomniał, że 'jednorazówka'. Do czego zmierzam, rozkodowałem sobie furkę - i pokazało mi coś takiego - DK67943 GF81 310 N9SW 7' E38 Limousine 740i M62 ECE L A czyli, jakby był m62TUXXXXX to by w tej nazwie również było podane? Domyślam się że tak. Te fury miały już vanosy wsadzone, bo nie ukrywam boje się trochę maszyny z Vanosami a raczej późniejszych kosztów naprawy ;)
    Ostatnio edytowane przez sh0kuZ ; 24-10-2013 o 13:26

  6. #136
    Zaawansowany Użytkownik Awatar JustBringIt#
    Dołączył
    Oct 2013
    Posty
    443
    BMW
    E38 728iA 99'
    Skąd
    OP
    m62TU jest na podwójnym vanosie i był stosowany o ile się nie mylę od 08.1998 = większa komplikacja, droższa naprawa, delikatnie mniejsze spalanie, lepsze wykorzystanie momentu obrotowego. Podobno Podwójny vanos jest sprawny do 200 tys. km, a później kosztowne schody do góry. (Mój znajomy miał e38 właśnie z tym silnikiem 4.4 l z roku 2000 i powiem szczerze, że nie narzekał a był właścicielem od 7 lat i miał najechane 380 tys. )

    Jeżeli się mylę proszę poprawić, ale z tego co wyczytałem tu kiedyś na forum tak jest. Pozdrawiam.

  7. #137
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2013
    Posty
    23
    BMW
    e46
    Skąd
    BIAŁYstok
    Rozkodowałem sobie na innej stronce, tam gdzie wyskakuje również data produkcji - może trochę odgrzewam temat i niezbyt na temat piszę ale z tego co widzę, tu http://www.autabmw.pl/WBAGF81050DK67943/bmw/vin/decode vanosów być nie powinno !

  8. #138
    ULA Vip Awatar tequila1909
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    3,415
    BMW
    E39 525iA ex. E32 735i, E32 735iAL, E38 728iA
    Skąd
    Jura KC
    Cytat Zamieszczone przez JustBringIt# Zobacz posta
    m62TU jest na podwójnym vanosie

    Jeżeli się mylę proszę poprawić
    Mylisz się, było o tym nie dawno.

    Cytat Zamieszczone przez hatecraft Zobacz posta
    TU nie określa rodzaju VANOSa
    TU = "Technisch überarbeitet" - uber-arbeit oznacza coś ulepszonego.

    Podwójny VANOS jest wtedy, gdy przestawianie dotyczy wałka ssącego i wydechowego.
    W M62TU VANOS jest pojedynczy, tylko głowice są dwie.
    Prawdziwym podwójnym VANOSem może się pochwalić S62 (z BMW M5 E39) -- poniżej obrazki

    Załącznik 6374
    To jest z M62TU -- tylko na jednym wałku jest wariator

    Załącznik 6375
    A to jest S62 -- wariatory są na obu wałkach
    Mr. Perfect 4 x K1 World Champion

  9. #139
    Zaawansowany Użytkownik Awatar JustBringIt#
    Dołączył
    Oct 2013
    Posty
    443
    BMW
    E38 728iA 99'
    Skąd
    OP
    W każdym razie reszta się zgadza, poza podwójnym vanosem (tylko nie wiem dlaczego wszyscy mówią na "TU" podwójny Vanos)...

    Przykład na silniku 2.8 jeżeli chodzi o osiągi:

    http://e39.pl/wp-content/uploads/201...i-M52TUB28.pdf

  10. #140
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2013
    Posty
    24
    BMW
    e38 4,4 manual
    Skąd
    Poznan
    tak patrzac na temat z boku to 11% usterkowych aut w przedziale wiekowym 12-19 lat - gdzie sa to duze ciezkie auta - uwazam za calkiem dobry wynik. bo chyba nikt nie powie ze myslal ze powaznie psuje sie 1 % ?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •