Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 72

Wątek: swap czy remont

  1. #41
    Doświadczony Użytkownik Awatar arturo193
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    2,178
    BMW
    W planach E38 750i
    Skąd
    Norwegia
    Cytat Zamieszczone przez senirally Zobacz posta
    -obróbka głowicy na płycie chodnikowej
    :D...dobre dobre...za ten tekst masz już u mnie te 2 piwa jak będzie okazja...Pozdrawiam.
    Volvo V70 T5 2.3 turbo 250KM 2002,Mercedes CLS 500 2005,Honda CRv 2.0 2007,BMW X5 4.4 2001...

  2. #42
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    489
    BMW
    745 e65
    Skąd
    janów lub
    a teraz inna wersja -głowice planujemy,wymiana gniazd,zaworów i prowadnic ,osiowanie i honowanie bloku ,osiowanie korbowodów,być może wymiana wałków ,szlif i azotowanie wału,nowe panewki,tłoki ,pierścienie,nowy kompletny rozrząd,pompa wody,oczywiście nowe wszystkie uszczelki i uszczelniacze, olej najlepszy na rynku ,nowy płyn , świece i kable, napewno dużo zapomniałem ale silnik chodzi jak nówka tylko że remont wyniósł z 10tyś i 3krotnie przewyższył wartość całego auta ,ale to nic skoro silnik ma chodzić bez otwierania kolejne 23 lata jak pisał kolega Maniac hahaha litości,a teraz do kolegi senirally ciekawy ten twój remont za 2tyś bo tyle to kosztują podstawowe materiały eksploatacyjne (oleje,filtry,świece ,kable,paski ,itp)a nie remont silnika,a skoro wymianę uszczelki nazywasz remontem to powodzenia

  3. #43
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2011
    Posty
    23
    BMW
    e32 m30b35 / e38 m62tu b44
    Skąd
    Kraków
    hola hola co ja patrze kolego jędrek...
    Czytamy ze zrozumieniem i najlepiej cały temat... Nawiązujesz do mojej ostatniej wypowiedzi nie czytając wcześniejszych. Na drugiej stronie tematu w którym wypowiadasz sie o zasadności mojego domniemanego "remontu" opisałem w miare dokładnie zakres moich napraw które na celu miały wskrzeszenie mojego m30b35. Dodatkowo doszły właśnie kable świece paski i reszta galanterii i kwota dobiła do ok 2 tyś. E32 to jest już stare auto dla mnie kultowe dlatego właśnie składam je jako samochód dla frajdy. Chcesz mieć nowsze lepsze jak domniemam ty e65 czy f01 to masz i wtedy bez płaczu dokładasz 10 tysi choćby w zestaw oryginalnych nowych kół w ASO i po temacie:)

    Pozdrawiam i bez urazy:)

  4. #44
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    489
    BMW
    745 e65
    Skąd
    janów lub
    właśnie o to mi chodzi albo robić to jak najtańszym kosztem bo to przecież stary trup jak piszesz ,albo iść na całość

  5. #45
    Zaawansowany Użytkownik Awatar krzysiek7er
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    661
    BMW
    brak... tym czasem Omega B FL 2.2
    Skąd
    Finlandia
    Cytat Zamieszczone przez jędrek Zobacz posta
    właśnie o to mi chodzi albo robić to jak najtańszym kosztem bo to przecież stary trup jak piszesz ,albo iść na całość
    Wszystko ok tylko tak jak senirally napisał E32 to już auto kultowe i grzechem jest je składać najtańszym kosztem. Tak to można sobie Golfa czy Omegę ( z większym druciarstwem jak na forum Opla się nie spotkałem ) naprawiać byle jeszcze przepyrkał kilka miesięcy. Ale w takich autach jak BMW E32/E28 , MB W123/124/126 czy inne podobne youngtimery powinno się przywracać drugie życie, żeby przejeździł bezawaryjnie kolejne 20lat.

  6. #46
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    489
    BMW
    745 e65
    Skąd
    janów lub
    dlatego jeśli auto jest w ładnym stanie i ma stać się klasykiem to nie robi się pseudoremontu za 1-2tyś a jeśli jest stary zgnitek który pojeżdzi rok, dwa i na złom to szkoda nawet tych 2 tyś, więc nie rozumiem dlaczego tak siedli na mnie jak napisałem że założyłem starą uszczelkę w jakimś gównianym e34 dawno temu i w dodatku wszystko śmigało jak należy
    Ostatnio edytowane przez BOSS ; 05-03-2012 o 22:12

  7. #47
    Zaawansowany Użytkownik Awatar krzysiek7er
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    661
    BMW
    brak... tym czasem Omega B FL 2.2
    Skąd
    Finlandia
    Cytat Zamieszczone przez jędrek Zobacz posta
    dlatego jeśli auto jest w ładnym stanie i ma stać się klasykiem to nie robi się pseudoremontu za 1-2tyś a jeśli jest stary zgnitek ktury pojeżdzi rok,dwa i na złom to szkoda nawet tych 2 tyś ,więc nie rozumiem dlaczego tak siedli na mnie jak napisałem że założyłem starą uszczelkę w jakimś gównianym e34 dawno temu i w dodatku wszystko śmigało jak należy
    Widzisz, 7er to forum pasjonatów a nie mechanik on-line. Piszą tu ludzie, którzy wkładają w swoje samochody nie tylko duże pieniądze, ale także serce. Ja rozumiem, że nie każdy ma gruby portfel, ale seria 7 to nie auto kompaktowe. Każdy ma marzenia, dla wielu jest nim BMW serii 7, ale trzeba sobie zdawać sprawę z kosztów swoich marzeń, dlatego wyszło oburzenie montażu czegoś na silikony, kleje, zalewanie starym olejem, chłodziwem ect...

    P.S. Ja też nie sram pieniędzmi, pewnie, że chciałbym 5 litrowe V8. Ale zdaję sobie sprawę, że któregoś dnia jeśli silnik będzie wymagał remontu czy będzie poważniejsza usterka to nie podołam finansowo, dlatego szukam 2.8 ( jak by nie było trochę tańszy w utrzymaniu ).
    Ostatnio edytowane przez krzysiek7er ; 05-03-2012 o 19:39

  8. #48
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2011
    Posty
    23
    BMW
    e32 m30b35 / e38 m62tu b44
    Skąd
    Kraków
    Ale ja u siebie robiłem "remont", naprawę silnika aby przywrócić go do pełnej sprawności... nie robiłem renowacji. Jeżeli potrzebowałbym włożyć 3 zamiast 2 tysi to bym włożył. Tu nie chodzi o pozorną oszczędność. Zrobiłem to czego silnik potrzebował do odzyskania sprawności ale co istotne zrobiłem to według sztuki. Jeżeli miałbym fiata SC do ładowania kilometrów po mieście pewnie drutowałbym go jak tylko się da żeby jeździć i było tanio.

    Składam auto naprawiając wszystko co potrzeba ale wedle przyjętych norm a nie na drucie. Nie kupuje sie 20 letniego samochodu klasy premium z automatem i silnikiem 3500cm żeby było tanio i oszczędnie. Potem dzięki ludziom którzy tak robią trafiają się takie kwiatki jak u kolegi z innego tematu który mając problem ze wskaźnikiem paliwa odkrywa że poprzedni właściciel druciaż zamontował mu zbiornik paliwa od Malucha na Boga to ma być oszczędność??????? Dla mnie kretyństwo.

    Naprawiając silnik robisz to co potrzebuje a dokonując renowacji czyli odtworzenia samochu do stanu zbliżonego do fabrycznego idziesz grubo... wymieniasz wszystko co sie da wtedy w silnik można włożyć nawet 10 czy 15tysi i co??? i nic bo przy całym projekcie jest to tylko jakaś część tyle że wtedy nie sprawdzasz czy coś jest dobre tylko robisz kompleksowo...

    Myślałem że ktoś kto jeździ e32 musi to robić z wyboru... i czuje przynajmniej jakiś sentyment do tego auta bo to jego pasja... Wydaje mi się że ten model BMW nie jest już w targecie dresów z miasta bądź synów Sołtysów jako kozacki transport pod disco, wtedy takie naprawy na drut były by zrozumiałe w myśl idei "oby tylko sobotę objechał".:D

    Pozdrawiam

  9. #49
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    czytając ten wątek i mądrości co niektórych mam pytanie - kto z was włożył ponad 10tyś w remont m30? :) jest tutaj choć jedna taka osoba, poza mną? silnik m30 znam jak zły szeląg, swego czasu znęcałem się nad nim ze 2 lata i dziś z perspektywy czasu wiem że byla to gra niewarta świeczki i mogę doradzić jedno - nie dotykać tego, jak jeździ to jeździ, a jak się wysra to swapa na m60 robić. w e34/e32 nie jest to trudne, troche zabawy z servem ale spokojnie do przejścia. A z m30 to jest taki klasyk jak z m20 czy m50, nie przesadzajmy. Silnik o prehistorycznej konstrukcji, wtrysk fullgroup, głośny, ciężki,paliwożerny i wcale nie mocny. zamiast pakować 10tyś w remont tego kotła (bo tyle m/w będzie to kosztowało tak żeby mial ręce i nogi) to kup sobie za 2500 kompletny 4.0 z osprzetem, za kolejne 2500 skrzynie,2500 liczmy za robote i masz jeszcze kolejne 2500 na dopieszczenie tego i dodatkowe graty. I nie mówcie,że na rynku wtórnym są same trupy m60, bo da się kupić silniczek w naprawde fajnym stanie.
    Ostatnio edytowane przez dobrus ; 06-03-2012 o 08:43

  10. #50
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    M30 jest kotłem jednak ja go kocham że jest głośny i paliwożerny i ciężki i nie do opisania mocny i krzepki To motor rodem z czołgu w cywilnej limuzynie za to go kocham bo jak go teraz zrobię mówię tu o kwocie 2500zł i własnej pracy pochodzi kolejne 24 lata bez otwierania :P A że jest kotłem to wiem dlatego do jazdy na codzień mam auto marki Buły 406 TD

    Silniki typu M10 M20 i M30 to historia to na nich opierały się konstrukcję bmw przez długie lata nie mal od początku to Typowy Twardy JANUSZ dający nie zliczoną radość z jazdy. Nowsze konstrukcje Np M60 to przy nim dziewczynka której co troche leci krew z noska

    Dodam więcej M30 potrzebuje Tylko dużo dobrego żarcia i żeby mieć umiar w robotach fizycznych i będzie chodził i chodził mój janusz nie ma gazu i czuje się świetnie. Inne silniczki to jak mówiłem nie są złe ale to dziewczynki a to odemka puści a to olej weźmie a to to a to siamto one potrzebują dobrego paliwka masażysty kosmetyczki itp mówiąc w przenośni są bardziej wymagające i kosztowne.
    Ostatnio edytowane przez ManiacDrifting ; 06-03-2012 o 12:20

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •