Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy ... 45678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 72

Wątek: swap czy remont

  1. #51
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2011
    Posty
    23
    BMW
    e32 m30b35 / e38 m62tu b44
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez ManiacDrifting Zobacz posta
    M30 jest kotłem jednak ja go kocham że jest głośny i paliwożerny i ciężki i nie do opisania mocny i krzepki To motor rodem z czołgu w cywilnej limuzynie za to go kocham bo jak go teraz zrobię mówię tu o kwocie 2500zł i własnej pracy pochodzi kolejne 24 lata bez otwierania :P A że jest kotłem to wiem dlatego do jazdy na codzień mam auto marki Buły 406 TD

    Silniki typu M10 M20 i M30 to historia to na nich opierały się konstrukcję bmw przez długie lata nie mal od początku to Typowy Twardy JANUSZ dający nie zliczoną radość z jazdy. Nowsze konstrukcje Np M60 to przy nim dziewczynka której co troche leci krew z noska

    Dodam więcej M30 potrzebuje Tylko dużo dobrego żarcia i żeby mieć umiar w robotach fizycznych i będzie chodził i chodził mój janusz nie ma gazu i czuje się świetnie. Inne silniczki to jak mówiłem nie są złe ale to dziewczynki a to odemka puści a to olej weźmie a to to a to siamto one potrzebują dobrego paliwka masażysty kosmetyczki itp mówiąc w przenośni są bardziej wymagające i kosztowne.
    Popieram w 100%
    Bardzo lubie te silniki ( m10 m20 m30 ) mają dusze, regulacja zaworów itp mają swój czar. Są proste i prawdziwe:)

    Na chwile obecną mam e30 z 1985r z silnikiem m10b18 oczywiście w wąskiej lampie i manual na elektronicznym wtrysku, e32 z 1989r z silnikiem m30b35 w automacie. Docelowo będzie jeszcze za ok 2 lata do kompletu e34 z silnikiem m20 :D

    To są samochody for fun:D na c dzień jeżdżę z powodu czynionej obecnie pracy i drugiego hobby Grand Vitarą :)

  2. #52
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    299
    BMW
    E24 - 635 CSi, E32 - 750iL, E34 - 530i
    Skąd
    KRK
    Blog
    12
    Cytat Zamieszczone przez dobrus Zobacz posta
    Silnik o prehistorycznej konstrukcji, wtrysk fullgroup, głośny, ciężki,paliwożerny i wcale nie mocny.
    Jak sam stwierdziłeś 'prehistoryczna konstrukcja' - wg mnie warta zachowania, bo dobra i prosta była. Pół bańki kilometrów przejeżdżała. Dziś już nie ma takich silników. Wtrysk fullgroup może i tłoczył hektolitry paliwa, ale tłoczył je bez przeszkód przez cały żywot silnika, nie jak dzisiaj piezokryształy w śmierdzacym VW TDI, które po 120 tysiącach dają taką dawkę, że topią się tłoki a wymiana sześciu kosztuje 12 koła. Albo z wałkiem rozrządu zrobionym z rurki jak w M57, który pęka. Poczekajmy jeszcze chwilę, kiedy to obecne 'sztandarowe' F01 z takim np. 4,4 biturbo przejedzie swoje w niemcach i trafi do uboższej części Europy i taki entuzjasta nowości kupi sobie trzyletnie F01 myśląc, że ma nowe, zajebiste auto, a za miesiąc podczas wizyty w warsztacie dowie się, że ma olej w dolocie i za naprawę musi wyrzygać np. 40 dychy. A to dopiero początek katastrofy.
    Patrząc np. na to, ile to ma mocy, gdzie ma umieszczone turbiny i ogólną jakość wykonania dzisiejszych produktów produkowanych przez korporacje chcące zarabiać góry pieniędzy na sprzedaży guwna, daję mu 100 tysięcy bezawaryjnej jazdy, a potem się zaczyna.

    Nie mówię rzecz jasna, żeby robić sobie za meblami tajny ołtarzyk z m30 i bić mu tam pokłony będąc wysmarowanym czekloadą, ale sens ładowania kasy w ten, czy podobny kloc ( fuckin' M70 :D ) jest. Warto podtrzymać ideę, z którą kiedyś tworzono rzeczy. Miały być dobre i służyć długo, po to, żeby było w pytę. Teraz jest po to, żeby nabijać kiermanę jakiemuś grubemu bucowi, a taki przeciętny szary użytkownik nic nie robi, oprócz robienia na nową furę, bo ta, co kupił 2 lata temu już się wysrała, a poza tym był już lifting i nie można jeździć starym. Społeczeństwo konsumujące.

    Kiedyś, jak kupowałeś BMW, Merca albo VW, to chociaż miał 10 lat, dalej się toczył. Jeśli coś się zepsuło, to z reguły była to jedna rzecz. Albo silnik, albo skrzynia, albo zawias. Dziś jak się sra, to wszystko naraz. Pzyjechał do warsztatu Touareg. V10 TDI. Marzenie wielu. Pan dał za niego 60 koła, kredyt sobie wziął. Lat wóz miał niewiele, może 4. Nowe, rzec można. Coś mu skrzynia szarpała, jak się wyraził. Problemy z odpalaniem, jakieś komunikaty od strony zawieszenia. Raz sztywne, raz leży. Diagnostyka komputerowa. Wtryski leją ( przypominam, 2k pln jeden :D) Skrzynia do roboty, bo się sterowanie zużyło... Aha, no i rozrządzik jeszcze. Za samo usprawnienie tego plastikowego trupa musiałby zostawić 2/3 jego wartości. Przebieg 160 tysięcy. A kredycik trzeba spłacać. No, i Touarega zabrał komornik po kilku miesiącach postoju przed warsztatem...
    Jakbym miał M30B35 z przebiegiem 160 tysięcy, to bym go wystawiał na Allegro jako 'stan kolekcjonerski, dla konesera, pasjonaty i pasjonata' i pisał, że 'jeszcze z dziesięc lat pojeździ bez problemu'. Tylko tym razem to by była prawda.

    Reasumując - warto robić dobre remonty w tamtych autach, nie tylko silników. Za 15 lat będziesz mógł się śmiać w twarz prawie całej reszcie społeczeństwa. Jak jeszcze będzie ropa rzecz jasna :D

    Wczoraj kumpel pokazał mi coś takiego, w nawiązaniu do tych tradycjonałów. Co prawda Audi, ale dooooobre.

    http://www.youtube.com/watch?v=LO0mv8Rdx6w

  3. #53
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    Banol w twoich słowach jest nieskończenie wiele prawdy zrobić dobrze remont M30 czy fuckin M70 co mnie rozbawiło się opłaca bo to Prosty i wytrzymały silnik nawet to M70 mimo że jest kilka razy bardziej skomplikowane w sumie jedynie od strony osprzętu od M30 to i tak jest to banał w porównaniu z nowymi konstrukcjami. I te pieniądzę będą najlepiej zainwestowanymi jeśli przeznaczyć je na remont jeśli trzeba bo prawda palić pali dużo ale jak wlejesz to i napewno pojedziesz nie to co w nowszym aucie nic nie wiadomo ( niestety)

  4. #54
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    468
    BMW
    735iA
    Skąd
    Wrocław
    widzę że dyskusja się rozwinęła więc dołożę 3 grosze. Po pierwsze ta nietrwałość dzisiejszych silników to nie żadna zmowa producentów lecz wysokie ceny paliw. Kalkulacja jest prosta. Załóżmy że ktoś kupuje nowy samochód z salonu, robi mu remont silnika jak się popsuje i jeździ nim dalej...

    Przy starym E32 średnie spalanie 14 litrów benzyny przez 200 000 km w sumie 154 000 zł
    Przy nowym silniku z F01 średnie spalanie 9,5 litra benzyny przez 200 000 km = 104 500 zł

    Różnica skromne 50 000 zł. Starczy na remont silnika? Moim zdaniem starszy... ale po co te kombinacje? Nie lepiej od razu zapłacić na stacji a nie jeździć po mechanikach? NIE bo po 200 000 km pierwszy właściciel sprzedaje samochód innemu i NIC nie musi remontować :) Dlatego jest 50 000 zł do przodu.

  5. #55
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    Banol masz częściowo rację, tylko ze ja nie porownuję m30 do V10 tdi lecz do starego, prostego m60. Nie jestem zwolennikiem nowoczesnej motoryzacji, silnik m60 nowoczesny dziś już na pewno nie jest i ma co najmniej kilka mega zalet w stosunku do m30:

    -w pelni sekwencyjny wtrysk dzieki czemu jest znacznie ekonomiczniejszy
    -cichutki rozrząd na hydropopychaczach
    -głowice z 4 zaworami na gar i 2 wałkami które mają dużo lepsze przeplywy niz te w m30
    -8 garów w ukladzie V dzięki czemu lepiej ciągnie z samego dołu
    -dzwiek
    -podwojny lancuch rozrządu
    -jest lżejszy i przede wszystkim sporo krótszy co poprawia rozklad mas

    poza tym nie posiada on żadnych 'udziwnień' typu chociażby vanos, ekobzdur i tym podobnych. Odma to koszt 160zl i robi sie to raz na 200.000km. dokrecenei pompy oleju to koszt 70zl za uszczelke michy co 100.000km.

    minusem jest gorsze wyważenie w stosunku do R6, gdzie znoszą się siły 1go i 2giego rzędu, w V8 tylko 1.

    Poza tym masz świętą rację.
    Ostatnio edytowane przez dobrus ; 06-03-2012 o 18:43

  6. #56
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    489
    BMW
    745 e65
    Skąd
    janów lub
    maniac co Ty wypisujesz za bzdury naprawde wierzysz w to że po remoncie za 2500zł silnik będzie chodził 24 lata bez zaglądania hehehe ,jaki silnik z czołgu ,nie podniecaj się tak tymi silnikami bo uwierz że to nic specjalnego

  7. #57
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    Michael odrazu powiem że nie kapuje o co ci chodzi?
    Dobrus są wady i zalety ale nie będziemy się tu licytować bo ja mogę dodać odrazu odkręcające się Pompy w M60 i na czas nie zauważona usterka zabija silnik.
    Jędrek ty nie wiesz o czym rozmawiasz ale się wypowiadasz.
    Tak będzie chodził bo pierścienie sa na żyletkę a blok ma jeszcze ślady hanowania więc teoretycznie jest jak na dotarciu. Po drugie w ciagu tych 24 lat napewno nie będzie ten przebieg już tak znaczny jak od nowości po teraz. bo teraz to moje auto kolekcjonerskie ale jestem bardzo jego pewnien że ponad 600k zrobi bez otwierania jeśli było by trzeba.
    Tak czy siak panowie jak się da to remontujemy swój silnik jak uszkodzeń jest za dużo szukamy drugiego. Jeśli remontujemy silnik róbmy to dobrze tym samym poszanujemy swoje pieniądze swoje bmw i sumienie oraz auto w przyszlości się odwdzieczy pozorne pocięcie po kosztach często da się we znaki po któtkim czasie wniosek? zapłacimy podwójnie.

    Wypowiedzi użytkowników innych modeli niż E32 traktuje jako nie widzialne bo wypowiedzi często nie mają pokrycia z prawdziwym życiem i faktami.

  8. #58
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,128
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez Banol Zobacz posta
    Warto podtrzymać ideę, z którą kiedyś tworzono rzeczy. Miały być dobre i służyć długo, po to, żeby było w pytę. Teraz jest po to, żeby nabijać kiermanę jakiemuś grubemu bucowi, a taki przeciętny szary użytkownik nic nie robi, oprócz robienia na nową furę, bo ta, co kupił 2 lata temu już się wysrała, a poza tym był już lifting i nie można jeździć starym. Społeczeństwo konsumujące.
    Banol ujales to mistrzowsko!! Ten konsumpcjonizm nieublaganie pcha ludzkosc w przepasc...
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  9. #59
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez dobrus Zobacz posta

    -w pelni sekwencyjny wtrysk dzieki czemu jest znacznie ekonomiczniejszy
    -cichutki rozrząd na hydropopychaczach
    -głowice z 4 zaworami na gar i 2 wałkami które mają dużo lepsze przeplywy niz te w m30
    -8 garów w ukladzie V dzięki czemu lepiej ciągnie z samego dołu
    -dzwiek
    -podwojny lancuch rozrządu
    -jest lżejszy i przede wszystkim sporo krótszy co poprawia rozklad mas
    Dobrus koneserze jedynego prawdziwego alu V8 OŚWIEĆ nas jak przekładasz M60 w miejsce M30 w kwocie równej albo mniejszej niż podana w tym wątku za remont (PADŁO TUTAJ 1000 zł SŁOWNIE: jeden tysiąc polskich złotych)

    a potem omamiaj dalej wszystkich onanizmem na rzecz "jedynego słusznego M60", bijąc peany do KUPIONEGO Z ALLEGRO silnika M60.

    Licze na obszerną fotorelację gdyż marzy mi się jedyne słuszne M60 we wszystkich posiadanych przezemnie pojazdach, dawno ogłuchłem przez brak cichutkich hydropopychaczy którym nie szkodzi minerał lany przez każdego kmiecia jaki tylko miał styczność z tym motorem, marzy mi się też rozciągnięty podwójny łańcuch rozrządu którego brzękiem będę się mógł delektować co rano, wyruszajac na spotkanie przygody, wyposażony w moje 8 garów ciągnące z samego dołu.

    Oby tylko nie zauważył mnie sąsiad, który swoim 735i z PREHISTORYCZNYM 3.5 M30 z gazem WYMŁÓCI to SŁITAŚNE trzylitrowe M60 jak kombajn pole :D
    Czarne e32 w benzynie!


  10. #60
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    489
    BMW
    745 e65
    Skąd
    janów lub
    maniac 600tyś lub 24 lata po reanimacji bez zaglądania w starym bmw ,jesteś naprawdę dziecinnym optymistą ,

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •