kolego Ty jesteś, widze, niespełniony mechanik... albo masz dokrtorat z lubryfikantów ropopochodnych.. :x ;) dzięki za radę w tym jaki mam silnik ile zaworów i dlaczego niepowinienem stosować oleju jaki zalewam do wszystkich swoich aut w mojej rodzinie od kilkunastu lat, i jakoś nigdy nie maiłem awarii silnika.
ale to nie ważne.. ja już polemizować nie mam ochoty, bo podważysz moją opinię.
Kademu kto się zastanawia i nie wynika z naszych potyczek słownych powiem tak:
niech poczyta sobie co to jest lepkość kinematyczna (tzw. lepkość) i co to lepkość dynamiczna (tzw gęstość).. takie podstawy fizyki i mechaniki płynów...
bedzie wiedział jak parapetry oleju wpływają na rozruch pracę silnika...itd..
To ile ma cylindrów i ile zaworów silnik nie jest wyznacznikiem tego jaki olej należy zastosować..
Zalecenia i mądrości płynące z ksiązek jak najbardziej prawdziwe, ale także są efektem wprowadzania ludzi w marketingowe szaleństwo.. tak jak z telefonami kom. i innymi gadzetami..
chodzi o to aby kupić włąśnie ten a nie inny bo taki trzeba sprzedać i tyle..
jak za 10 lat bezie olej XXX a nie EDGE najlepszy z palety castrol to bedzie trzeba lać XXX i jak będzie miał parametry np 5w60 lub cokolwiek to bedzie ok.. bez względu na to co było wcześniej.
a czepiając się już tego castrola
14 lat temu.. wtedy kiedy wyszedł m62 nie istniały oleje 0W40 jak np castrol EDGE Castrol miał coś takiego jak GTX7 i to był syntetyk.. a RS FORMULA był najlepszy
Potem zdobili magnateca tez o minimalnej lepkości 5W, a RS FORMULA przerobili na TWR . który był niby najlepszy.. a teraz jest niby EDGE i masz i 0W i 5W i 10W- który był wcześniej TWR i nazywają go teraz EDGE FORLULA RS
z drugiej strony atakująć.. po cholere nam olej 0WXX ??
jeśli idąc w słowa tych co nie rozumieją celu stosowania 10W60 który swobocnie pracuje i zachowuje parapetry lepkościowe w temperatudach otoczenia -30, +70 jest za dobry, lub tez zły,
to po co nam olej 0W40 który swobocnie pracuje i zachowuje parapetry lepkościowe w temperatudach otoczenia -50 do +40 wystarczy nam przecież 10W40 który ma zakres około -30 do +40
i każdy olej podgrzany do 90'C bedzie rzadki jak woda.. a teorie o zatykaniu ukłądu sparowania to jakiś skrzywdzony tranem w dzieciństwie idiota wymyślił.
kończąć olej w pełni syntetyczny czy może jak kto wolo 0wX czy tam 5wX (choć to błedne rozumienie, bo syntetyki se po czym innym rozpoznaje)lepiej czyści wnętrze silnika niż pół syntetyk najczeście opatrywany symbole SAE 10W40 i dlatego to syntetyk będzie utrzymywał nam silnik w wiekszej czystości niż półsyntetyk czy olej mineralny,
a dodatkowo syntetyk zużywając się wytwarza mniej nagaru na elementach, bo w innym stopniu się zużywa.
a prowokacje typu ten zły ten dobry sa bez sensu.
przy terminowych i dobrze przeprowadzonych serwisach na każdym oleju silnik będzie pracował odpowiednio..
każdy markowy olej bedzie smarował auto a to co sobie wleje ktoś to jego interes jest
i Koledzy..
jak ktoś ma wiedze o olejach i coś mądrego do powiedzenia to niech pissze.. a jak ma swoje teorie to niech pamiętnik sobie sprawi.
bo nie bezie tutaj nic ciekawego do przczytania.. a przepychanki któy jest leszy zawsze będą
temat oleju jest jak paliwa LPG CZY BENZYNA