Pokaż wyniki od 1 do 10 z 233

Wątek: Auto zdechlo podczas jazdy

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,348
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    A ja tak z ciekawości zapytam: skąd wiadomo, że został zmieniony dostawca? W każdej firmie, w której pracowałem, zmiana dostawcy na tą samą część łączyła się ze zmienionym numerem (tak się je rozróżniało). W przypadku 3-litrowych ropniaków z przed- i z po- liftu widzę te same:
    - dół 13 52 8 506 969
    - góra 11 31 8 506 869
    Nie sądzę więc, że przedlifty były wolne od problemu, szczególnie, że jeśli numer jest ten sam, to materiał i geometria na bank też.

    Ja bym nie panikował. Łańcuchy co jakiś czas pękają w każdym samochodzie po 2000r. i nie tylko. Taki ich urok i tyle.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 13-01-2017 o 17:57

  2. #2
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    A ja tak z ciekawości zapytam: skąd wiadomo, że został zmieniony dostawca? W każdej firmie, w której pracowałem, zmiana dostawcy na tą samą część łączyła się ze zmienionym numerem (tak się je rozróżniało). W przypadku 3-litrowych ropniaków z przed- i z po- liftu widzę te same:
    - dół 13 52 8 506 969
    - góra 11 31 8 506 869
    Nie sądzę więc, że przedlifty były wolne od problemu, szczególnie, że jeśli numer jest ten sam, to materiał i geometria na bank też.

    Ja bym nie panikował. Łańcuchy co jakiś czas pękają w każdym samochodzie po 2000r. i nie tylko. Taki ich urok i tyle.
    Akurat tego nie potwierdzam I nie zaprzeczam, bo nie wiem, ale jest masa części do aut BMW, które z czasem zmieniły nawet kształt, a nadal zachowały ten sam numer, jeżeli tylko zastępują poprzednie. Także z łańcuchem nie liczyłbym na zmianę numeru jako wyznacznik jego modyfikacji z czasem.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 13-01-2017 o 16:06
    pozdrawiam Bartek

  3. #3
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,348
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka

    Post

    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    Akurat tego nie potwierdzam I nie zaprzeczam, bo nie wiem, ale jest masa części do aut BMW, które z czasem zmieniły nawet kształt, a nadal zachowały ten sam numer, jeżeli tylko zastępują poprzednie. Także z łańcuchem nie liczyłbym na zmianę numeru jako wyznacznik jego modyfikacji z czasem.
    Nie to, żebym się czepiał, ale części seryjne jak zmieniają kształt, który ma bezpośredni wpływ na wydajność/wytrzymałość, to MUSI iść z nowym numerem. 9 lat w tym robię w różnych firmach i nigdy seryjna zmiana (w tym dostawcy) nie szła ze starym numerem; taka jest ogólna praktyka. W przeciwnym przypadku nie ma opcji kontroli co idzie od którego dostawcy w przypadku czasu przejściowego, który nie idzie z dnia na dzień i w przypadku reklamacji (w tym np. zerokilometrowe, bądź jakościowe).

    Mniejsza jednak o to, kto ma rację. Poszła plota o zmianie dostawcy i chcę ją zdementować, bo nie ma na to żadnych dowodów, a co za tym idzie - przedlift, czy polift jeździ na tym samym łańcuchu. Nie róbmy też z M57N2 rangi problemu z N47, bo do tego ten temat dąży. Sami z praktyki z paskami rozrządu wiecie, że jak interwał jest przewidziany np. na 90.000km, to niektóre paski wytrzymują mniej, niektóre więcej. Tak samo jest z łańcuchem. Dużo ma do rzeczy jak kto jeździ, jaka jakość montażu auta mu się trafiła, jaki rząd wielkości współpracujących tolerancji, jaki olej lał etc.

    Na stronie z częściami jest masa przykładów tych samych części, które zastępują dotychczasowy numer. Dla przykładu, tylna zwrotnica z 745d pasuje do mojego 730d, mimo, że to przedlift/polift i ma zupełnie inne numery. Wizualnie wyglądają niemal identycznie (niewielkie różnice w nadlewkach technologicznych, co by wskazywało na właśnie innego dostawcę).
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 13-01-2017 o 17:31

  4. #4
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    Nie to, żebym się czepiał, ale części seryjne jak zmieniają kształt, który ma bezpośredni wpływ na wydajność/wytrzymałość, to MUSI iść z nowym numerem. 9 lat w tym robię w różnych firmach i nigdy seryjna zmiana (w tym dostawcy) nie szła ze starym numerem; taka jest ogólna praktyka. W przeciwnym przypadku nie ma opcji kontroli co idzie od którego dostawcy w przypadku czasu przejściowego, który nie idzie z dnia na dzień i w przypadku reklamacji (w tym np. zerokilometrowe, bądź jakościowe).

    Mniejsza jednak o to, kto ma rację. Poszła plota o zmianie dostawcy i chcę ją zdementować, bo nie ma na to żadnych dowodów, a co za tym idzie - przedlift, czy polift jeździ na tym samym łańcuchu. Nie róbmy też z M57N2 rangi problemu z N47, bo do tego ten temat dąży. Sami z praktyki z paskami rozrządu wiecie, że jak interwał jest przewidziany np. na 90.000km, to niektóre paski wytrzymują mniej, niektóre więcej. Tak samo jest z łańcuchem. Dużo ma do rzeczy jak kto jeździ, jaka jakość montażu auta mu się trafiła, jaki rząd wielkości współpracujących tolerancji, jaki olej lał etc.

    Na stronie z częściami jest masa przykładów tych samych części, które zastępują dotychczasowy numer. Dla przykładu, tylna zwrotnica z 745d pasuje do mojego 730d, mimo, że to przedlift/polift i ma zupełnie inne numery. Wizualnie wyglądają niemal identycznie (niewielkie różnice w nadlewkach technologicznych, co by wskazywało na właśnie innego dostawcę).
    Ale jesteś uparty. Trzy przykłady z głowy na szybko:

    11151718713, zawór zmieniony konstrukcyjnie zupełnie, oba miałem w ręku, stary nie był szczelny i lał olejem w dolot. Dla odróżnienia zaworek w środku nowy jest biały, stary czarny.

    11611736656, kołnierz zmieniany cztery razy bez zmiany numeru, posiadam wszystkie wersje

    37121137671, zmiana tulei dolnej, dodany kołnierz, który w przypadku wyrwania tulei nie pozwalał wypaść amorkowi z mocowania wahacza, zmieniałem jedną wersję na drugą

    to tak na szybko, ale w ciągu tych wszystkich lat z BMW takich akcji było wiele. Niestety zgadzam się z Tobą, sam pracuję w GE i nawet jak naklejkę zmieniamy na urządzeniu to dajemy nowy numer. ALE jeżeli podnosi się rewizję części, żeby zmienić ją konstrukcyjnie, a jest kompatybilna wstecznie to numer zostawiamy ten sam i traci się kontrolę w jakim urządzeniu siedzi jaka rewizja. To dotyczy zarówno turbin, jak i nawet silników lotniczych. Normy jakościowe na to pozwalają. Ale nie pochwalam tego, bo problemów z tym dużo, szczególnie w serwisie.

    Łańcuchy zawsze robił IWIS, w sumie nie wiem czy nie ma prawie większości rynku. Raczej zmienili wymagania niż dostawcę.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 13-01-2017 o 19:17
    pozdrawiam Bartek

Podobne wątki

  1. [elektryka] zapaliła sie podczas jazdy
    Przez marktds w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 19-03-2016, 14:42
  2. Auto przerywa podczas jazdy
    Przez edibmw7 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 30-10-2015, 19:38
  3. [elektryka] Auto gaśnie podczas jazdy!
    Przez Michal750 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-05-2014, 20:47
  4. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 15-03-2012, 21:38
  5. dymi podczas jazdy
    Przez lostami1988 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 23-02-2012, 08:37

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •