Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Wątek: Regeneracja Vanosa M62b35TU

  1. #11
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2016
    Posty
    17
    BMW
    E38
    Skąd
    Hamburg
    Nie widze sensu kolego pchac sie w nowego Vanosa ktory itak predzej czy pozniej bedzie klepal,zregeneruje metoda Beisan

  2. #12
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    ...a ja tam kopiłem nowe - i chodzi bajka :)
    spróbuj na Lit wie - będzie trochę taniej

  3. #13
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez Damian7er-e38 Zobacz posta
    Nie widze sensu kolego pchac sie w nowego Vanosa ktory itak predzej czy pozniej bedzie klepal,zregeneruje metoda Beisan
    stosując dobry olej z wymianami co 10-15kkm to pewnie za 500kkm się odezwie, nie wcześniej

    usterka Vanosu to tylko wina oleju oraz przebiegu, nic więcej
    pozdrawiam Bartek

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    153
    BMW
    było: e38 730d '01, e46 328i '98, e39 520d '01, e38 740iL '00, e61 530xi '05, jest : e61 520d '07
    Skąd
    szczebrzeszyn
    a czy regeneracja nie sprowadza się do wymiany uszczelek ?? zestaw czasami dostępny na alle... za 300-400 zł ?? . I czy efekt nie jest ten sam jak przy nowych za 3 tys.??

  5. #15
    Doświadczony Użytkownik Awatar jaro5
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    2,688
    BMW
    F01 750i 540km 850N x-drive,ML 3,2CDI
    Skąd
    radom
    Jeżeli tłok i gładzie nie są poprzycierane,brak owala,to faktycznie nowe uszczelki załatwią sprawę.To tak jak z regeneracją pompki czy wysprzęglika hamulcowego.Jak nie ma owala,to uszczelki pomogą.Na trwałość tych uszczelek w vanosie ma jeszcze wpływ wiek i temperatury silnika.Wiadomo że to guma parcieje z czasem.
    było E21 316,E30 320,E32 730,E32 750,E34 540,E38 740i,E36 M3 3.0,E39 ALPINA 3.2.E65 745i, X3 3,0si

  6. #16
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    stosując dobry olej z wymianami co 10-15kkm to pewnie za 500kkm się odezwie, nie wcześniej

    usterka Vanosu to tylko wina oleju oraz przebiegu, nic więcej
    ojtam ojtam niekoniencznie :)

    W 2 autach z M62 jakich historię znam (jedno moje) problem z VANOS pojawil sie prawie równo około 200-220kkm, podobnie ze ślizgami... i chyba około 200kkm jest właśnie zalecenie producenta o zrobieniu rozrządu.
    ...a więc przypadek? nie sądzę ;-)

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    153
    BMW
    było: e38 730d '01, e46 328i '98, e39 520d '01, e38 740iL '00, e61 530xi '05, jest : e61 520d '07
    Skąd
    szczebrzeszyn
    u mnie ślizg poszedł przy licznikowych ok 200 tys. - aczkolwiek nigdy nie miałem odwagi sprawdzić przebiegu. I oczywiście zrobiłem cały rozrząd + vanos(uszczelki). Sprzedałem pół roku temu to może czas najwyższy sprawdzić przebieg :)

  8. #18
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    czyli klasyka... u mnie padł 220-230kkm, u znajomego 180-200kkm, ale ja już tak od około 200kkm wiedziałem że trzeba by szykować się na robienie vanosów... tylko odkładałem w czasie bo drogo ...znajomemu też klekotał najpierw
    ..mam teorię że jak w m62 już klekocze a potem stuka rozrząd na zimnym to ślizg dostaje większego kopa i wtedy "niedługo" potem pęka...

  9. #19
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    osobiście znam M62 mojego sąsiada, który w ogóle nie szanuje swojego e38. Daje w palnik ile wlezie, ale jest drugim właścicielem po swoim szefie z pracy, który kupił auto nowe. Jest olej od nowości syntetyczny 0W40 wymieniany co 10kkm, auto ma grubo ponad 400kkm, ani rozrząd, ani Vanos nie dotykany, silnik po włączeniu to tylko szum paska osprzętu. Vanosa zupełnie nie słychać. Zupełnie jak nowy, bo z takimi co miały 100kkm przebiegu też miałem do czynienia nie raz.

    Mam również kilku znajomych z M52, nikt nie robił Vanosa, czy to pojedynczy, czy podwójny. Vanosa nie słychać, auta są różne, ale też mają dużo powyżej 200kkm.

    Napinacze siadają głównie od słabego oleju, bo są hydrauliczne, podobnie jak Vanos. A jak wszystko staje się luźne to wycierają się ślizgi. Więc albo te wasze 200kkm to nie 200kkm, albo ktoś przez pierwsze 100kkm wymieniał olej LL co 30kkm jak nakazywało BMW.

    Ale nie ma reguły i to jest naturalne. Zresztą Vanos to nie tragedia jak kilka lat temu. Wydanie kilku tysięcy raz na 200kkm, 300kkm na silnik to nie problem. Natomiast jeżeli auto ma duży przebieg i niczym specjalnie się nie wyróżnia i służy głównie do jazdy na co dzień, to faktycznie należałoby przemyśleć wydatek, bo się nigdy nie zwróci.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 29-11-2016 o 16:32
    pozdrawiam Bartek

  10. #20
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2015
    Posty
    30
    BMW
    E39 535iA
    Skąd
    Kolonia

    Post

    Miałem w ręku ślizgi o przebiegu 370k km, tylko malutki kawałek odłamany. Reszta była natomiast tak krucha że rozpadała się w rękach. To też olej czy upływ czasu? W napinaczach są jeszcze sprężyny.

Podobne wątki

  1. kolektor ssacy m62b35tu
    Przez Sumo w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-10-2015, 12:54
  2. M62b35tu- wypadanie zapłonu
    Przez Binio-LODZ w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 28-08-2015, 17:59
  3. 5hp24 z m62b4.4tu do m62b35tu
    Przez edibmw7 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-07-2015, 23:51
  4. Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 30-03-2015, 20:43
  5. Sondy Lambda M62B35tu
    Przez Kyniu94 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-03-2015, 22:54

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •