Castrol 5W30 to hydrocrack. Lej Motul, Millers, Liquid Molly albo Valvoline. To są prawdziwe syntetyki, a nie oleje mineralne podkręcone na parametry syntetyku i stąd na opakowanie walą już "Full Synthetic".
Raczej powstrzymam się od komentowania tematu chip'wania silnika 320.000km z turbiną po regeneracji, który jeździ z jakiegoś powodu na mineralu i przypuszczam, że nie ma mocy nominalnej, stąd zastanawiasz się nad chip'em. Ja mam 3,0 diesla 231KM i wg mnie w zupełności to wystarcza i żeby łyknąć trzy TIRy na polskiej krajówce i żeby w akceptowalnym czasie osiągać 200km/h na autostradzie.
No właśnie, też bym na Twoim miejscu najpierw pojechał na hamownię sprawdzić ile faktycznie masz tej mocy. Mój dobry kumpel jeździł Omegą 2,5DTI, która miała mieć 150KM, a miała... 97. Winny był nieszczelny intercooler i parę innych drobnostek trudnych do wykrycia. Doprowadź auto do serii i później myśl o kolejnym stage'u, jeśli faktycznie będzie Ci brakować.
Bardziej cyferki między czasami przyspieszeń by mnie ciekawiły, niż wartości z hamowni. Może nagrałbyś film jak Twoje auto teraz idzie?
Zmierzyłem ręcznie z ciekawości czas tego ziomka, który ma 300KM:
0-100: 8,09s
0-120: 10,31s
0-140: 12,93s
0-160: 16,86s
0-180: 21,07s
0-200: 27,51s
Tutaj podobne wartości do Twoich Kogut (trzeba doliczyć 0,5s, bo pomiar jest od 10km/h):
10-100: 7,58s (8,08s)
10-120: 9,46s (10,96s)
10-140: 11,86s (12.36s)
10-160: 15,30s (15,80s)
10-180: 20,09s (20,59s)
10-200: 26,56s (27,06s)
Tutaj seria 231KM:
0-100: 8,61s
0-120: 11,51s
0-140: 14,88s
0-160: 20,45s
0-180: 26,14s
0-200: 35,07s
Jak popatrzycie na różnicę 100-140km/h --> gracie o 2s. To nie lepiej kupić sobie 745i pod junkers, żeby też było tanio i mieć takie wartości bez kombinacji i przeciążania układu przeniesienia napędu granicznymi wartościami momentu:
0-100: 7,01s
0-120: 9,17s
0-140: 11,85s
0-160: 14,62s
0-180: 19,32s
0-200: 23,65s
A na koniec dwa monstra:
745d 360KM 850Nm (10% chip):
0-100: 6,52s (bez chip 6,2s wg źródła LINK)
0-120: 8,33s
0-140: 11,02s
0-160: 13,94s (bez chip 14,6s)
0-180: 17,66s
0-190: 20,68s (bez chip 0-200km/h: 25,1s)
760i:
0-100: 6,39s
0-120: 7,81s
0-140: 10,23s
0-160: 12,61s
0-180: 15,32s
0-200: 18,76s
Filmiki mniej więcej Wam zobrazują ile wart jest chip i czy nie lepiej po prostu kupić sobie auto z większym motorem. Każdy oczywiście robi jak uważa.