Cytat Zamieszczone przez darekbb Zobacz posta
Chodzi o temperaturę płynięcia, wiekszość 10w40 ma ją wyższą co za tym idzie głównie w zimie przy rozruchu bardziej obciąża silnik niż oleje 5w ale to nie zawsze jest reguła
Nawet jak producent zaleca taki rodzaj oleju?
Pytanie dlaczego więc to robi?
Cytat Zamieszczone przez darekbb Zobacz posta
To są oleje bardzo niskooporowe, do jazdy po torze na parę okrążeń, a nie do normalnego użytku
Instrukcja do Subaru XV 1.6 zaleca stosować olej o lepkości 0W20. A jest to zwykły uliczny suv.

Cytat Zamieszczone przez mkoz_1 Zobacz posta
10w40 jest gestrzy przez co silnik ciężej ma zakręcić, gorzej smaruje przede wszystkim na zimnym. Zasyfia silnik włącznie z pierscieniami zgarniajacymi przez co silnik zaczyna palić olej. 5w40 jest olejem w pełni syntetycznym co sprawia ze nie wiąże się tak łatwo z wodą z powietrza, ma właściwości czyszczące przez co nie dość ze nie zasyfia silnika to go jeszcze plucze.
Nie mogę się z tym zgodzić. Klasyfikacja lepkościowa oleju mówi jedynie o jego własnościach lepkościowo-temperaturowych i nic poza tym.
Mam zalany olej najwyższej jakości API czyli SL o lepkości 10W40 i nie uważam, że jest to olej, który gorzej smaruje i zasyfia mi silnik. Wręcz przeciwnie, ma bardzo dobre własności płucząco-myjące o czym świadczy wysoki wskaźnik TBN.