BMW e38 jaki silnik

Wątek: BMW e38 jaki silnik

  1. Awatar maxtoto

    maxtoto powiedział/a:
    Kup sobie 528 ale koniecznie w manualu. 728 toż to barbara :), zastanów się koleżko.
    Broń Masowego Wyprzedzania
     
  2. Słowik powiedział/a:
    728 w automacie przy 160 km/h ma około 3000 obr/min. Na trasie na pewno nie będziesz miał takich osiągów jak w 750 ale też nie będzisz miał z pewnością żadnych kompleksów względem innych użytkowników drogi. Jak wciśniesz kickdown to wyprzedzanie zajmuje chwilę. Niektórzy piszą o 2.8 jakby to był jakiś Lanos 1.6, a prawda jest taka, że jesteś szybszy od większości samochodów poruszających się po naszych drogach ;) No i koszty utrzymania + niezawodność największa ze wszystkich wersji silnikowych w E38 szczególnie w przedlifcie ;)
     
  3. Mysz powiedział/a:
    Jak 3k obrotow na 160 to dla mnie jest ok :) Czemu mniejsza niezawodnosc? Przedlift jest mniej awaryjny? Sa jakies roznice poza vanosem? Dzisiaj regeneracja vanosa chyba juz na tyle staniala, ze nie jest poblemem.
     
  4. kostek666 powiedział/a:
    Miałem E38 b44 przed lift i powiem tak fajne osiągi brzmienie itd. , teraz od niedawna użytkuje 728 ,koszty nieporównywalnie mniejsze osiagi to prawda są słabsze ale naprawdę nie ma na co narzekać, zawsze można zmienić słupek z M54B30 i będziesz mial 231KM, ponadto całkiem ciekawe osiągi i ciągle niezawodność oraz niskie spalanie.
     
  5. neo386 powiedział/a:
    mam 728 i jeśli chodzi o bezawaryjnośc i niezawodnośc to naprawde polecam !! zrobiłem przeszło 50 tyś km i zminiłem tylko sonde , oleje , świece itd czyli podstawy. silnik naprawde bezawaryjny . nie bierze oleju a ma ponad 450tys na liczniku . ale mocy mógł by miec wiecej.. zwłaszcza dół ma słaby ale ja mam manuala w automacie napewno to lepiej wyglada
     
  6. Słowik powiedział/a:
    Cytat Zamieszczone przez Mysz Zobacz posta
    Jak 3k obrotow na 160 to dla mnie jest ok :) Czemu mniejsza niezawodnosc? Przedlift jest mniej awaryjny? Sa jakies roznice poza vanosem? Dzisiaj regeneracja vanosa chyba juz na tyle staniala, ze nie jest poblemem.
    Poza Vanosami które i tak nie sprawiają takich problemów jak w V8 chodzi głównie o elektronikę, która w po lifcie jest bardziej rozbudowana i zaawansowana co często przysparza dodatkowych problemów i kosztów. Ale nie ma też co tragizować. Ja generalnie jestem zwolennikiem przed liftowych E38 bo uważam że były chyba trochę lepiej wykonane i miały jednak lepsze blachy ( nie rdzewiały tak ).
     
  7. Jasmen powiedział/a:
    Ja również mam przedliftowe 728 i mogę polecić, w automacie przy 100km/h ma nieco ponad 1500 obrotów, spalanie rozsądne. Co do silnika to jednostka m52b28 jest wg mnie dużo lepsza niż m52b28tu z polifta, mniej awaryjna i mniej skomplikowana. Co do mocy to przed zakupem myślałem że będzie porażka ale teraz jestem zadowolony, jak dla mnie osiągi wystarczające, z wyprzedzaniem nie ma problemu
     
  8. klufa powiedział/a:
    Tak jak kolega Jasmen pisze- 728 przed liftowe jest wystarczające. Posiadam i mówię to z pełną świadomością jako użytkownik tego konkretnego silnika. Na inny bym się napewno nie zamienił ze względów ekonomicznych
     
  9. JanuszE38 powiedział/a:
    Co prawda za wiele tyś km nie zrobiłem jeszcze moim 2.8 ale na autostradach i na co dzień daje spokojnie rade.
     
  10. Awatar maxtoto

    maxtoto powiedział/a:
    2.8 żłopie najmniej 11 w trybie mieszanym a automat 5HP18 i waga siódemera to jakieś 11 sek do setki, przestańcie pitolić że to szybkie i ekonomiczne bo żygam :).

    Jedyny rozsądny 2.8 to w e36 albo e46, e39 w 2.8 koniecznie w manualu bo ten automat to upośledzeniec.
    Broń Masowego Wyprzedzania