Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Wątek: NIE PIJ TYLE!!! KONIOKRADY, czyli NASZE AUTKA NA ODWYKU...

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Doświadczony Użytkownik Awatar darekbb
    Dołączył
    Apr 2015
    Posty
    1,527
    BMW
    E38 730iA 1995
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Cytat Zamieszczone przez Dzuda Zobacz posta
    Ciekaw jestem ile osób przeczytało ten temat...
    Ja również to przeczytałem w całości, większość z tego roumiem, bardzo fajnie sie to czyta także jest dobrze. Nie zgodzę się tylko co do luzowania skrzyni nie wolno tego robić i nawet nie mam tego zamiaru sprawdzać doświadczalnie ale znam przypadki uszkodzeń skrzyń przez zawodowych kierowców którzy dawali na N czasie jazdy....

  2. #2
    Początkujący Użytkownik Awatar AMC
    Dołączył
    May 2015
    Posty
    86
    BMW
    E23 elektr.,E32 M70B50 1989
    Skąd
    d. z W-wy, teraz z lasu
    Cytat Zamieszczone przez darekbb Zobacz posta
    Ja również to przeczytałem w całości, większość z tego roumiem, bardzo fajnie sie to czyta także jest dobrze. Nie zgodzę się tylko co do luzowania skrzyni nie wolno tego robić i nawet nie mam tego zamiaru sprawdzać doświadczalnie ale znam przypadki uszkodzeń skrzyń przez zawodowych kierowców którzy dawali na N czasie jazdy....
    Nie sposób z tym się nie zgodzić, darekbb (tzn. z drugim zdaniem). "...Max. prędkość holowania - 50(60) km/h, max. dystans - 50 km...". Przy nie pracującym silniku. Nie spotkałem się dotąd z wiarygodną relacją o awarii skrzyni rozłączanej przy rozsądnej prędkości (przy nierozsądnej - tak: jacyś przygłupi małolaci przywlekli skądś
    nieszczęsne V12 i katowali bezlitośnie, co i ile się dało: z N na D z butem do oporu, na R tak samo, wcześniej rozłączenia przy 200 albo wyżej; na
    początku rozszczelnienie, potem program awaryjny i tylko pierwszy bieg zdaje się; rozszczelnienie - wg. relacji, nie wiadomo, czy ścisłej - pojawiło
    się właśnie po pierwszej części tych wygłupów), ale to nie znaczy przecież, że spotkałem już wszystko. Dlatego jeżeli wiesz coś bliżej o takich przypadkach,
    to przybliż szczegóły. Wszyscy cały czas się uczymy.
    Ostatnio edytowane przez AMC ; 24-10-2015 o 00:03
    Pozdrawiam - Andrzej

    Człowiek nie tylko WIE, ale także WIE, ŻE WIE. Inne gatunki tego nie wiedzą.

    Być, Mieć, Wiedzieć.

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    185
    BMW
    740i
    Skąd
    PWR
    Przy niepracującym silniku nie pracuje pompa, czyli w skrzyni nie ma smarowania. Czy to jest zgubne? Nie wiem, wydaje mi się, że cała jest łożyskowana, a nie na panewkach, więc pewnie nie. Limity prędkości dotyczą tego, że jednak rozbryzgiem nie dotrzemy wszędzie z oliw0, więc temperatura zaczyna rosnąć, więc mamy też limit dystansu. Przerzucanie na N w czasie jazdy z pracującym silnikiem IMO tym bardziej nie powinno być zgubne, choć mogę się mylić. Żadnego automatu jeszcze nie studiowałem, choć zamierzam to zrobić.
    Ale teraz nieco z innej beczki. AMC> nie napisałeś konkretnie do czego zmierzasz, a ja aż taki bystry nie jestem. Ale tym wrzucaniem na N, chcesz pewnie zmierzyć inercję poruszającego się pojazdu, co? Trochę niesprawiedliwe moim zdaniem nie liczenie się z bezwładnością wałka atakującego przy takich pomiarach.... :D Na hamowni inercyjnej, nie wrzuca się N-na!
    Pozdro!

  4. #4
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,140
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez darekbb Zobacz posta
    Ja również to przeczytałem w całości, większość z tego roumiem, bardzo fajnie sie to czyta także jest dobrze. Nie zgodzę się tylko co do luzowania skrzyni nie wolno tego robić i nawet nie mam tego zamiaru sprawdzać doświadczalnie ale znam przypadki uszkodzeń skrzyń przez zawodowych kierowców którzy dawali na N czasie jazdy....
    Co to za herezje... ;)
    Przy chodzacym silniku zawsze mozna wrzucic N w KAZDYM automacie BMW i NIC sie z nim nie stanie

    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik Awatar bombel89
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    1,234
    BMW
    E32 735iA 92' E39 528iAT 97'
    Skąd
    Białystok
    Cytat Zamieszczone przez BOSS Zobacz posta
    Co to za herezje... ;)
    Przy chodzacym silniku zawsze mozna wrzucic N w KAZDYM automacie BMW i NIC sie z nim nie stanie

    Możesz to uarumentować? Poprzeć jakąś literaturą techniczną, instrukcją obsługi?

  6. #6
    Doświadczony Użytkownik Awatar darekbb
    Dołączył
    Apr 2015
    Posty
    1,527
    BMW
    E38 730iA 1995
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice

    Post

    Cytat Zamieszczone przez BOSS Zobacz posta
    Co to za herezje... ;)
    Przy chodzacym silniku zawsze mozna wrzucic N w KAZDYM automacie BMW i NIC sie z nim nie stanie

    Problemem jest słabe smarowanie przy wrzuceniu N w czasie jazdy spada ciśnienie oleju , Dlatego nie powinno się tak jeździć. Oczywiście Ty możesz ale nie namawiaj do tego innych, tym bardziej ze nie ma to sensu, N używa się tylko w czasie zmiany biegu alby wyrównać ciśnienie oleju oraz przy holowaniu/przetoczeniu samochodu i to na niewielkie ogległości
    Ostatnio edytowane przez darekbb ; 24-10-2015 o 18:52

  7. #7
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa

    Post

    Cytat Zamieszczone przez darekbb Zobacz posta
    Problemem jest słabe smarowanie przy wrzuceniu N w czasie jazdy spada ciśnienie oleju , Dlatego nie powinno się tak jeździć. Oczywiście Ty możesz ale nie namawiaj do tego innych, tym bardziej ze nie ma to sensu, N używa się tylko w czasie zmiany biegu alby wyrównać ciśnienie oleju oraz przy holowaniu/przetoczeniu samochodu i to na niewielkie ogległości
    Ach ten internet. Pompa w skrzyni dostaje stały napęd ze sprzęgła hydrokinetycznego, a to czy wrzucisz N, czy D, zmienia tylko zasprzęganie z pomocą ciśnienia, które też pochodzi z pompy głównej. Gdyby przy N miało spadać ciśnienie to co by dopiero było na D.

    BOSS ma rację, ale w skrzyniach z dużym nalotem często na hamowni wychodza kwiatki, bo wystarczy, że przy dużym obciążeniu wysprzęganie potrwa za długo i już nie ma sprzęgieł. A hydraulika często za czysta nie jest. W czasie normalnej jazdy można sobie wrzucać N ile razy się chce, zresztą robię tak często, a jeżdżę automatami od lat 90 tych.
    pozdrawiam Bartek

Podobne wątki

  1. [elektronika] Ciepło z nawiewów mimo naprawy elektrozaworów czyli prądu nie ma w E32
    Przez Martynka w dziale instrukcje / schematy
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 31-03-2014, 16:00
  2. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 01-12-2013, 20:16
  3. Alpina nie Alpina - Czyli zakup chińskich felg
    Przez robert1903 w dziale Felgi, opony, itp.
    Odpowiedzi: 84
    Ostatni post / autor: 10-09-2013, 10:05
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-10-2010, 20:31
  5. Pij mleko, bedziesz wielki:)
    Przez Mięsny w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-03-2008, 20:18

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •