Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 52

Wątek: Zakup Bmw e39

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik Awatar IceMan11
    Dołączył
    Feb 2015
    Posty
    137
    BMW
    E39 528iA 1999
    Skąd
    Kościan
    Najlepiej 2.8 w gazie jak do jazdy na codzień. Ja miałem bez LPG, ale R6 bez problemu daje sobie radę z podtlenkiem gazu. Silnik mega żywotny i ma fajne osiągi. Większość dzisiejszych aut i tak zostaje w tyle na światłach z E39 528i. Miałem półtora roku (dopiero co sprzedałem) i procz wiskozy nie robiłem w silniku nic. Choć wiadomo - zależy od modelu. Zawiecha przód najbardziej awaryjna, ale dajesz lemfordera i masz spokój. Trzesie kierownicą z byle powodu. Czasem są to niewyważone felgi, czasem tarcze, a czasem luzy albo piasty. Do tego jeszcze maglownica szybko siada. Poza tym spokój. Elektronika nie siada - jedynie maty w fotelach. Polecam, bo auto jest wygodne i ma wytrzymałe wnętrze.

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik Awatar JustBringIt#
    Dołączył
    Oct 2013
    Posty
    443
    BMW
    E38 728iA 99'
    Skąd
    OP

    Post

    HEY, powiem Ci szczerze VRAMZES, najlepiej i najmniej usterkowe są egzemplarze 1996-1998 (M52) - części jest MASA, mam doczynienia z dwoma m52TU, m54 i m52 starym powiem szczerze, m52 stary to najlepszy silnik w e39, inna, mniej skomplikowana przepustnica (a te siadają w wersji TU) i wiele innych tego typu rzeczy jak np. 4 sondy vs 2 i tak można wymieniać długo... Powiem ci, że mam 523i w automacie z LPG i bynajmniej ze spalania jestem mega zadowolony - miasto ok. 130 tys. mieszkanców spalanie około 11-12 litrów LPG, trasa 9-11l lpg, mieszana 10+/-. Jeżeli lubisz wajchować to w manualu lepiej weź (poza tym jest bezobsługowy praktycznie byleby sprzęgło było okey). Jeżeli chodzi o touring to 528i jest już w zupełności wystarczające choć wg mnie spalanie w porównaniu do 523i jest nie warte tych 20 koni, tym bardziej, że ma to być samochód do miasta.

    Aha i na m52B20 nawet nie patrz, nawet w manualu nie dorównuje 523i w automacie...
    Ostatnio edytowane przez JustBringIt# ; 01-09-2015 o 12:43

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2014
    Posty
    290
    BMW
    e38 m62b35
    Skąd
    olsztyn
    pewnie wszystko zależy też do jakiej kwoty szukasz bo to też ma wpływ na wybór silnika. Żeby kupić 3.0 m54 już trzeba mieć trochę siana. W pierwszych modelach problemy z piciem oleju przez uszczelnienia zaworów. Uwaga też przy montowaniu gazu ponieważ gazownik, który zagazauje prawidłowo m52 nie koniecznie ogarnie dobrze m54

  4. #14
    BMW RuLeZ Mod Awatar Bezi
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    5,299
    BMW
    BMW G11 740xD , BMW e46 325CI Cabrio
    Skąd
    Wrocek City
    Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik Awatar ZwichrowanyKsiążę
    Dołączył
    Jul 2014
    Posty
    163
    BMW
    e38 750i, e36 325i, e46 325i, e46 320d
    Skąd
    PO/POS
    Ojciec ma e39 polifta z m54b22 pod maską, symboliczne 120tys. km przelotu i auto jest jak nowe. Jako dupowóz pasuje idealnie, przy spokojnej jeździe jest bardzo oszczędny, przy wyższych prędkościach brakuje mu jednak pary, jednak wyprzedza się spokojnie, bez nerwów że auto nie jedzie, w końcu ma te 170km. Dla mnie optymalnym wyborem byłoby zadbane 528i/530i, zależy też jakim kwitem dysponujesz.

    A tak w ogóle, to bierz 540i ;)

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik Awatar IceMan11
    Dołączył
    Feb 2015
    Posty
    137
    BMW
    E39 528iA 1999
    Skąd
    Kościan
    Bierz 528i lub 528iA i gazuj. 523 i 525 to tylko silniki zastępujące 2.8. 170KM oraz gorszy moment obrotowy to może być za mało na 1.5 tony, a spalanie jak nie takie samo to bardzo podobne. Spod świateł taką 523 będziesz musiał ciut mocniej butować. W automacie szybciej znajdziesz zadbaną sztukę. 2.8 w manualu w roku 2015? Życzę szczęścia w znalezieniu dobrej sztuki. Większość już dojechana tym ciągłym paleniem kapcia, bądź jazdą bokiem pod tesco.

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik Awatar JustBringIt#
    Dołączył
    Oct 2013
    Posty
    443
    BMW
    E38 728iA 99'
    Skąd
    OP
    Wierzcie lub nie 523iA jest na prawdę żwawe... Weźcie też pod uwagę, że jest mniejsze i lżejsze od E38 wiec podejrzewam, że można by było porównać 728 vs 523 i podejrzewam, że były by bardzo zbliżone.

    Jeżeli chcesz mieć mało kłopotów to kup 523i z rocznika 1997/8 zwykłego M52 - w m52TU jest połowa osprzętu silnika zmieniona i tu jest lipton przy szukaniu ewentualnych części ;/ Z kolei jako dupowóz szkoda wywalić 16-19 tys. zł na M54 (jakiekolwiek) bo trzeba wziąć pod uwagę, że różnica w cenach części jest spora oraz to, że m54 nie jest wolne od wad.

    Powiem jeszcze troszkę inaczej - krewny ma BMW 520i w manualu z 1997 roku, przez 6 lat jazdy (na LPG) nie było żadnej poważnej usterki, samochód bezwypadkowy, a samochodem codziennie około 80km robi jak nie więcej i jest w na prawdę świetnej kondycji.

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik Awatar IceMan11
    Dołączył
    Feb 2015
    Posty
    137
    BMW
    E39 528iA 1999
    Skąd
    Kościan
    Cytat Zamieszczone przez JustBringIt# Zobacz posta
    Wierzcie lub nie 523iA jest na prawdę żwawe... Weźcie też pod uwagę, że jest mniejsze i lżejsze od E38 wiec podejrzewam, że można by było porównać 728 vs 523 i podejrzewam, że były by bardzo zbliżone.

    Jeżeli chcesz mieć mało kłopotów to kup 523i z rocznika 1997/8 zwykłego M52 - w m52TU jest połowa osprzętu silnika zmieniona i tu jest lipton przy szukaniu ewentualnych części ;/ Z kolei jako dupowóz szkoda wywalić 16-19 tys. zł na M54 (jakiekolwiek) bo trzeba wziąć pod uwagę, że różnica w cenach części jest spora oraz to, że m54 nie jest wolne od wad.

    Powiem jeszcze troszkę inaczej - krewny ma BMW 520i w manualu z 1997 roku, przez 6 lat jazdy (na LPG) nie było żadnej poważnej usterki, samochód bezwypadkowy, a samochodem codziennie około 80km robi jak nie więcej i jest w na prawdę świetnej kondycji.
    Sęk w tym, że E39 dużo mniejsze od E38 nie jest. Ba, jest tylko kilka centów krótsza od siódemki. Zrozumiałbym gdybyś napisał 523i. Posiadałem 528iA i żwawo to jechało tylko w trybie manualnym, dlatego nie uwierzę w żwawe 523iA. To są stare skrzynie i wolnossace silniki, tu nie ma cudów. Albo mocny silnik w automacie, albo słaby w manualu. Aczkolwiek moc i satysfakcja z niej to rzecz bardzo indywidualna :)

  9. #19
    Damian Vip Awatar vramzes
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2,952
    BMW
    EX : E36 320 , e32 730 iA , e38 730i manual, e32 730 Shadow Line, e46 320 individual , e53 3.0i
    Skąd
    BRALIN
    Waham sie miedzy 2,3 a 2,8 , ewentualny 3D chociaz jakos diesel nigdy do mnie nie przemawial .... Wypasu nie musi byc klima starczy no i fajniej bylo by w automacie choc nie wiem jak skrzynie ktore sa bardziej awaryjne ?

  10. #20
    Doświadczony Użytkownik Awatar darekbb
    Dołączył
    Apr 2015
    Posty
    1,527
    BMW
    E38 730iA 1995
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Na pewno lepsze 2.8 niż 2.5

Podobne wątki

  1. zakup bmw e32
    Przez klocekpila w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 06-06-2014, 11:00
  2. Zakup BMW - E32 lub E34. Co wybrać?
    Przez marpusz w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-07-2010, 14:50
  3. Zakup BMW e38
    Przez Kuki w dziale Allegro, Ebay i inne ...
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-05-2010, 16:33
  4. Zakup BMW E38
    Przez Rezor-151 w dziale Allegro, Ebay i inne ...
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 29-04-2010, 23:31
  5. Zakup interfejsu do BMW jaki polecacie??
    Przez mario730i w dziale Allegro, Ebay i inne ...
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 02-06-2009, 21:08

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •