Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 46

Wątek: ConSpir i moje e32

  1. #31
    yazg.o.t. Vip Awatar yaz
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    2,709
    BMW
    e243164gt
    Skąd
    inąd
    Blog
    14
    Cytat Zamieszczone przez ConSpir Zobacz posta
    a da sie jakoś "okłamać" komputer że te żarówki są dobre?...
    Da się okłamać, wywalając xenony i wracając do fabrycznego układu z żarnikowymi żarówkami :D.
    A serio, w przypadku kiedy chcesz zostawić xenony to wątpliwa kwestia, chyba, że tak jak pisałeś, znalazłęś coś co pomoże.
    Moduł świateł przy uruchamianiu wysyła impulsowo prąd do żarówek, jeżeli dostaje odpowiedź, że obwód jest zamknięty to wszystko jest OK.
    W przypadku dokładanych xenonów, przetwornice mogą odpowiedzieć zbyt późno i moduł myśli, że obwód nie jest zamknięty, co powoduje błąd.
    Cytat Zamieszczone przez ConSpir Zobacz posta
    ...kolejna rzecz jaka mnie nurtuje to OBC. ponieważ był zmieniony silnik z V12 na M30 3,5, ale nie wiem jak z osprzętem. na liczniku nie wyświelta informacji z komputera (przełącznik kierunkowskazów się wciska lecz nic sie nie zmienia)...
    Na wyświetlaczu OBC możesz wyświetlić jakieś funkcje, np. datę, czas, zasięg, etc.? Jeżeli tak, to sprawa jest dosyć trywialna. Musisz zaprogramować funkcje, które chcesz żeby były wyświetlane między zegarami. Krótki opis jak to zrobić.
    1. Wciskasz manetkę od kierunkowskazów do momentu kiedy między zegarami pojawi sie napis PROG1.
    2. Przyciskami na OBC wybierasz to co chcesz żeby się wyświetlało między zegarami.
    3. Po wybraniu interesujących Cię opcji/funkcji zatwierdzasz przyciskeim S/R na OBC.
    Cytat Zamieszczone przez ConSpir Zobacz posta
    i kolejna rzecz to tempomat, który w V12 jest pewnie inny (przepustnica w V12 jest chyba elektroniczna... ale nie wiem dokładnie)...
    Jeżeli obecnie masz m30, w której gaz jest na linkę, to wg mnie możliwa jest reaktywacja tempomatu.
    W autach z EML, jeżeli mnie pamięć nie myli, tempomat jest niejako wbudowany w EML.
    Jeżeli chcesz go mieć w m30 to najpewniej musisz położyć wiązkę od tempomatu, dokupić silniczek i sterownik oraz manetkę.
    Instalację powyższych elementów można zrobić samemu. Ja dokładałem tempomat od zera u kolegi, który ma m30 i cieszy się tą funkcją do dzisiaj.

  2. #32
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2014
    Posty
    61
    BMW
    e32 735iAL
    Skąd
    DG
    Cytat Zamieszczone przez Adamo Zobacz posta
    te kierunki z tyłu nie pasują za bardzo. No i rączki w suficie machnij na czarno:) a tak zaaaacna furka:)
    Co do kierunkow to mi osobiście się podobają, ciemne z tyłu i ciemne z przodu. Rączki masz rację, musze machnąć na czarno. :)

  3. #33
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2014
    Posty
    61
    BMW
    e32 735iAL
    Skąd
    DG
    Cytat Zamieszczone przez yaz Zobacz posta
    Da się okłamać, wywalając xenony i wracając do fabrycznego układu z żarnikowymi żarówkami :D.
    A serio, w przypadku kiedy chcesz zostawić xenony to wątpliwa kwestia, chyba, że tak jak pisałeś, znalazłęś coś co pomoże.
    Moduł świateł przy uruchamianiu wysyła impulsowo prąd do żarówek, jeżeli dostaje odpowiedź, że obwód jest zamknięty to wszystko jest OK.
    W przypadku dokładanych xenonów, przetwornice mogą odpowiedzieć zbyt późno i moduł myśli, że obwód nie jest zamknięty, co powoduje błąd.

    Na wyświetlaczu OBC możesz wyświetlić jakieś funkcje, np. datę, czas, zasięg, etc.? Jeżeli tak, to sprawa jest dosyć trywialna. Musisz zaprogramować funkcje, które chcesz żeby były wyświetlane między zegarami. Krótki opis jak to zrobić.
    1. Wciskasz manetkę od kierunkowskazów do momentu kiedy między zegarami pojawi sie napis PROG1.
    2. Przyciskami na OBC wybierasz to co chcesz żeby się wyświetlało między zegarami.
    3. Po wybraniu interesujących Cię opcji/funkcji zatwierdzasz przyciskeim S/R na OBC.

    Jeżeli obecnie masz m30, w której gaz jest na linkę, to wg mnie możliwa jest reaktywacja tempomatu.
    W autach z EML, jeżeli mnie pamięć nie myli, tempomat jest niejako wbudowany w EML.
    Jeżeli chcesz go mieć w m30 to najpewniej musisz położyć wiązkę od tempomatu, dokupić silniczek i sterownik oraz manetkę.
    Instalację powyższych elementów można zrobić samemu. Ja dokładałem tempomat od zera u kolegi, który ma m30 i cieszy się tą funkcją do dzisiaj.
    Co do oklamania ksenonu to znalazłem na Allegro http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=4736834893

    Co do zaprogranowania wyświetlania funkcji obc na zegarach to jak nacisksm manetke to nic sie nie dzieje, jak ja trzymam to tez nic się nie dzieje. :( u kumpla w e34 działa, obc mamy to samo czyli IV.

    Co do tempomatu to mam manetke, mam wiązkę i cala resztę, ale nie działa. Musze popatrzeć dokładnie czy jest linka gdzieś przy przepustnicy.

  4. #34
    yazg.o.t. Vip Awatar yaz
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    2,709
    BMW
    e243164gt
    Skąd
    inąd
    Blog
    14
    Możesz podmienić manetkę i wtedy sprawdzić czy wyświetlają się informacje między zegarami. Zwykle ca. 5 sekundowe wciśnięcie manetki wystarcza żeby wyświetlił się PROG1.

    Jeżeli masz wszystkie elementy tempomatu to trzeba sprawdzić po kolei każdy z nich. I tu również zacząłbym o manetki.

    p.s. to ustrojstwo od oszukiwania żarówek, jak napisali w aukcji, działa w autach wyposażonych w sieć CanBus, której nie uświadczysz w e32.
    Może poza wersjami V8 i to tylko między DME i sterownikiem skrzyni, ale Ty masz m30, więc raczej nici z tego.
    Ostatnio edytowane przez yaz ; 20-11-2014 o 11:51

  5. #35
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2014
    Posty
    61
    BMW
    e32 735iAL
    Skąd
    DG
    Cytat Zamieszczone przez yaz Zobacz posta
    Możesz podmienić manetkę i wtedy sprawdzić czy wyświetlają się informacje między zegarami. Zwykle ca. 5 sekundowe wciśnięcie manetki wystarcza żeby wyświetlił się PROG1.

    Jeżeli masz wszystkie elementy tempomatu to trzeba sprawdzić po kolei każdy z nich. I tu również zacząłbym o manetki.

    p.s. to ustrojstwo od oszukiwania żarówek, jak napisali w aukcji, działa w autach wyposażonych w sieć CanBus, której nie uświadczysz w e32.
    Może poza wersjami V8 i to tylko między DME i sterownikiem skrzyni, ale Ty masz m30, więc raczej nici z tego.
    No mam m30 teraz, ale z fabryki wyjechała jako 750. To coś zmienia jeśli chodzi o can bus?

  6. #36
    yazg.o.t. Vip Awatar yaz
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    2,709
    BMW
    e243164gt
    Skąd
    inąd
    Blog
    14
    Nie ma to znaczenia, że z fabryki wyjechała jako 750.
    Tak naprawdę sieć CanBus zaczęto stosować od modelu e38.
    W e32 tak jak napisałem wyżej, więc nawet gdybyś miał V8 to i tak nic by Ci to nie dało, ponieważ obsługa świateł jest realizowana na zasadach prehistorii.

  7. #37
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez yaz Zobacz posta
    Nie ma to znaczenia, że z fabryki wyjechała jako 750.
    Tak naprawdę sieć CanBus zaczęto stosować od modelu e38.
    W e32 tak jak napisałem wyżej, więc nawet gdybyś miał V8 to i tak nic by Ci to nie dało, ponieważ obsługa świateł jest realizowana na zasadach prehistorii.
    Oj tam prehistorii od razu, troche mikrokontrolerów jest, troche bramek I analogówka. Żadne inne auta wtedy nie były takie zaawansowane, a I wiele dzisiaj może o tym pomarzyć :)

    Jak chcesz oszukać moduł check control to trzeba by rozebrać I zerknąć jak mierzą ten prąd I to oszukać. Możliwe, że nawet jest jakaś zworka, która to ustawia, w końcu były fabryczne xenony I z całą pewnością moduły świateł się dużo nie różnią, bo to by zwiększało koszty produkcji. Jakoś nigdy nie przyglądałem się temu jak rozbierałem te moduły.
    pozdrawiam Bartek

  8. #38
    yazg.o.t. Vip Awatar yaz
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    2,709
    BMW
    e243164gt
    Skąd
    inąd
    Blog
    14
    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    Oj tam prehistorii od razu, troche mikrokontrolerów jest, troche bramek I analogówka. Żadne inne auta wtedy nie były takie zaawansowane, a I wiele dzisiaj może o tym pomarzyć :)...
    Wiem wiem ttrol. Napisałem o prehistorii tylko i wyłącznie żeby zaostrzyć kontrast
    Jak opowiadam ludziom, że moje (byłe) auto potrafi mnie poinformować o tym, czy o tamtym, że je coś boli, to się dziwią, że ich nowe, plastikowe cudeńka nawet koło takiej samodiagnostyki nie stały.

  9. #39
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2014
    Posty
    61
    BMW
    e32 735iAL
    Skąd
    DG
    Mam problem. Ustawiając fotel kierowcy wciągnął memory i zapamiętałem na 1. Ale coś mnie podkusilo żeby sprawdzić jak jest zapamiętają pozycja na 2, wcisnalem, fotel się przestawil. Chciałem wrócić do 1, fotel lekko ruszył i się zatrzymał (w mało komfortowej dla mnie pozycji) i teraz nie działa wogole jego regulacja. Fotel pasażera działa. Sprawdzałem Bezpieczniki ale nie znalazłem nic spalonego ale nie wiem dokładnie który to. A jak by moduł się popsuł to fotel by się przesuwal? Pomóżcie znawcy tematu, bo mi strasznie nie wygodnie tak na leżaco...
    Ostatnio edytowane przez ConSpir ; 22-11-2014 o 14:51

  10. #40
    Vip Vip Awatar jarek88
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    2,905
    BMW
    E32 730i R6 90' , E32 740iA 93'
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Blog
    20
    znane nam auto było wcześniej na forum i co niektórzy znają jego historie . gratuluje zakupu i powodzenia w dbaniu o auto

Podobne wątki

  1. [E32] moje byle...e32
    Przez duzy28 w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-04-2011, 20:52
  2. [e32] Pocisk7 Witam moje bmw e32 735 750
    Przez pocisk7 w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 21-10-2010, 21:51
  3. Ja i moje e32 :)
    Przez Arek e32 w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 16-09-2009, 07:08

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •