
Zamieszczone przez
yaz
Da się okłamać, wywalając xenony i wracając do fabrycznego układu z żarnikowymi żarówkami :D.
A serio, w przypadku kiedy chcesz zostawić xenony to wątpliwa kwestia, chyba, że tak jak pisałeś, znalazłęś coś co pomoże.
Moduł świateł przy uruchamianiu wysyła impulsowo prąd do żarówek, jeżeli dostaje odpowiedź, że obwód jest zamknięty to wszystko jest OK.
W przypadku dokładanych xenonów, przetwornice mogą odpowiedzieć zbyt późno i moduł myśli, że obwód nie jest zamknięty, co powoduje błąd.
Na wyświetlaczu OBC możesz wyświetlić jakieś funkcje, np. datę, czas, zasięg, etc.? Jeżeli tak, to sprawa jest dosyć trywialna. Musisz zaprogramować funkcje, które chcesz żeby były wyświetlane między zegarami. Krótki opis jak to zrobić.
1. Wciskasz manetkę od kierunkowskazów do momentu kiedy między zegarami pojawi sie napis PROG1.
2. Przyciskami na OBC wybierasz to co chcesz żeby się wyświetlało między zegarami.
3. Po wybraniu interesujących Cię opcji/funkcji zatwierdzasz przyciskeim S/R na OBC.
Jeżeli obecnie masz m30, w której gaz jest na linkę, to wg mnie możliwa jest reaktywacja tempomatu.
W autach z EML, jeżeli mnie pamięć nie myli, tempomat jest niejako wbudowany w EML.
Jeżeli chcesz go mieć w m30 to najpewniej musisz położyć wiązkę od tempomatu, dokupić silniczek i sterownik oraz manetkę.
Instalację powyższych elementów można zrobić samemu. Ja dokładałem tempomat od zera u kolegi, który ma m30 i cieszy się tą funkcją do dzisiaj.