Pokaż wyniki od 1 do 10 z 216

Wątek: jaki silnik do F01

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Początkujący Użytkownik Awatar dawca318is
    Dołączył
    Nov 2013
    Posty
    58
    BMW
    e30 318is '90; e34 535i '90; F01 740d '10
    Skąd
    śląsk, bytom
    I co mam napisać . Każdy chwali swoje .
    Z innej beczki - Zastanawiają mnie zdziwienia co niektórych że doładowany silnik benzynowy potrzebuje 98 oktan . Nie zebym twierdził że masz bmw to musi Cie byc stac i ch*** . nie nie , ale dla laika - skoro silniki n/a z serii S - dla tych co nie wiedza - silniki eMowske jest zalecenie 98 . to dlaczego być zdziwionym , ze mając turbo - silnik lepiej pracuje na wyższej liczbie oktanowej . Ale to już pominę milczeniem .
    Teraz jak w temacie .........
    Nie mówię , że moj klekot jest najlepszy - nadmienie tylko , że jak bede sprzedawał tego mojego ropniaka to zmięnię to na alpinę B7 biturbo- oczywiscie w F02 . I nie dlatego że benzyna . Ze ma 500 KM . Bo jeżdziłem i taką B7 jak i 760iL . A dlatego że w kwesti wykonania silnika , skrzyni i niektórych osprzetów , bmw - alpinie nie dorasta do pięt .
    Ale wracając do tematu . Gdy zaczałem szukać , rozgladać się za eFką , zastanawiać sie z jakim motorem to kupić - pojechałem do znajomego - który tu u nas na śląsku w wojkowicach ma warsztat naprawiający bmw - jest to autoryzowany zewnętrzny serwis . Więc z racji przerobu trudno mówić , ze nie zna sie chłop na rzeczy .
    I zadałem mu pytanie ...... z jakim motorem to wziąść ???
    i dostałem niejednoznaczna odpowiedz .
    ...... sprawdz sobie statystyki produkcji , pozniej posprawdzaj ile chca za konkretny silnik - i wyjdzie ci jak popyt i podaż regulują rykiem . im droższy silnik tym jest wieksze na niego zapotrzebowanie wzgledem statystyk czyli że czesciej pada jako całość i jest na niego popyt . z oczywistych wzgledów nie brałem pod uwage 760iL
    wiec wyszło mi ze 730d plus 740 d kontra 750i były wyprodukowane na podobnym poziomie około 37% po kazdej ze stron . przy czym za silnik n57 ( identyczna jednostka dla 730/740 d ) chcą od 6 do 13 tyś pln i jest ich od groma , a za 4,4 na turbie chcą od 29 eBay do 48 allegro i jest tych silników kilka sztuk . wiec wniosek nasunął sie sam - bo wątpię , że dachowanie lub sprzedaż na czesci trafia sie tylko dieslom . wyboru 750d nawet nie brałem pod uwagę bo raz że najmłodsze były z 2012 i oscylowały od 68 tyś euro a dwa , że fabryka dawała na to tylko 100 tyś km bez możliwości rozszerzenia gwarancji - to tez mi dało do myslenia .
    Z wnioskami pojechałem jeszcze raz do Tomsza który zadał mi tę pracę domową i potwierdził mój tok myslenia . Dadał jeszcze , że z obecnch 4,4 - czyli 750i , przynajmniej jedna na tydzień stoi u niego na silnik badz osprzet silnika , a gdy zapytałem jak z klekotami , to mi odpowiedział , że te jak już przyjeżdzają to z rozjeb***** silnikiem jak ktos zlekceważy rozrząd .
    wiec zacząłem szukać tylko 740d . a że trafiła mi sie tak wyposażona jak 760 do tego w pełnym indyvidualu , w M pakiecie , za cenę jak za 740i - to tylko sie cieszyłem . Fakt że przebieg bliski 170 tyś odbił mi sie czkawką , bo zaraz rozrzad i inne pierdoły , ale to juz brałem pod uwagę - choc wolał bym osobiscie te kasę którą wydałem w serwisie wydac na mojego syna
    Dodam jeszcze , ze jak narazie jezdzi - a ze tym nie jeżdzę a zadup****m , to spalanie mam cały czas od ostatniego zerowania 10 tys km temu - oscylujące na 12,5 l/ 100 i tyle faktycznie pali . przy mojej jezdzie komp wylicza mi wymianę olej co około 15 tys - mimo że zaraz po wymianie pokazuje 23 tyś - ale ja i tak wymieniam co 10 tyś .
    zastanawiam sie nad wymianą przednich zacisków i tarcz z 760 bo moje nie wytrzymują mojej jazdy . tył w 740d - znaczy cała tylna oś jest identyczna jak w 760 czy alpinie B7 .
    to tyle .
    szanuję zdanie włąscicieli benzyniaków - ale prosze nie mówcie mi że wasze lepsze bo to czy tamto . każde jest dobre , byle sie nadmiernie nie psuło - a dla krzyczących dodam że moje 354 KM i 730 Nm na szesciu przełożeniach tez daje trochę fanu z jazdy - fakt że nie jest to 760 , ale jako dupowóz wystarczy - choć i tak ostatnio musiałem zepchąć z lewego pasa nowe M6 przy 245 km/h - bo sie cienias z BMW Gazda Gliwice bał deszczu

  2. #2
    Vip Vip Awatar Jakub
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    6,783
    BMW
    BRAK
    Skąd
    Wlkp.Zduny k.Krotoszyna
    Cytat Zamieszczone przez dawca318is Zobacz posta
    przy 245 km/h - bo sie cienias z BMW Gazda Gliwice bał deszczu
    ....może był troszkę bardziej ostrożny niż Ty chociaż przy tej prędkości na mokrej nawierzchni nie ma co mówić o rozsądku.

    B.-ądź M.-arce W.-ierny
    Opel Signum
    BMW jeszcze kiedyś kupię ;p

    Ex- BMW e28 524td, e38 728i,e66 735LI , e36 316i 1.9 compact ,e46 M3 SMG ;)

  3. #3
    Początkujący Użytkownik Awatar dawca318is
    Dołączył
    Nov 2013
    Posty
    58
    BMW
    e30 318is '90; e34 535i '90; F01 740d '10
    Skąd
    śląsk, bytom
    Cytat Zamieszczone przez Jakub Zobacz posta
    ....może był troszkę bardziej ostrożny niż Ty chociaż przy tej prędkości na mokrej nawierzchni nie ma co mówić o rozsądku.
    Ha ha ha . nie mój rozsądek jest tematem dyskusji - ale chetnie Ci odpowiem , ale jak znam życie to mi jakiś MOD nakopie w cztery litery za śmiecenie
    Osobiscie uważam , że mi go nie brakuje - znaczy rozsadku . wiesz w moim krótkim życiu mam juz nalatane około 2 miliony kilometrów - wszystkim , od motocykli , również wyczynowo przez tiry , autobusy i inne wynalazki , jak przejazdy vipowskie w kolumnach uprzywilejowanych , lub solo samochodami ważącymi blisko 4 tony , ze już o specjalnych szkoleniach organizowanych na torach wyscigowych europy przez M Gmbh nie wspomne - ostro zaczynałem jezdzic scigajac sie jako młody chłopak na gokartach i tak mi zostało do dzisiaj . przy tych moich dwoch milionach kilometrów miałem dwa wypadki - raz kobieta zajechała mi drogę jak jechałem 60 km/h na dwóch kółkach i skonczyło sie na piekarskiej urazówce - to taki szpital u nas na slasku który składa połamańców - a drugi wypadek miałm jak mi gosciu wjechał w dupę gdy stałem za ostatniego w korku . wbił mnie w tego co stał przede mną , wypchnął mnie na pas dla przeciwnego kierunku pod jadacego z naprzeciwka tira który wlókł mnie do tyłu pod soba 200 metrów . zawsze staram sie jezdzic na 75% swoich możliwosci nie przekraczając cienkiej bariery która jest medzy dynamika a brawura . wiem jaką miałem przyczepność , wiem jak zachowywało mi sie auto , wiem jaka miałem widocznośc i gdzie przed nami były inne pojazdy . wiec badz uprzejmy nie mówic mi o rozwadze i rozsadku jak Cię tam nie było - no chyba , że jestes z gatunku tych co to wiedza wszystko najlepiej - wtedy możesz szmiało do mnie podbijać nawet w kwestii tej że nie powinienem wyprzedzac z prawej strony jak jakis zawalidroga jedzie na lewym skrajnym pasie gdy dwa pozostałem sa wolne

Podobne wątki

  1. [Stag] Kupno E38 JAKI SILNIK ???? Jaki Gaz ??????????
    Przez pest2000 w dziale LPG / CNG
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-10-2011, 14:06
  2. [E38] Kupno E38 JAKI SILNIK ???? Jaki Gaz ??????????
    Przez pest2000 w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-10-2011, 19:03
  3. [silnik] Doradzcie, jaki silnik w e65 ?
    Przez maciek266 w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-04-2011, 12:10
  4. [ pozostale] Jaki silnik do e38 ??
    Przez Świrus w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 10-02-2010, 07:39

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •