Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Wątek: czerwona kontrolka podczas jazdy

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Cytat Zamieszczone przez anett77 Zobacz posta
    To teeraz rzeczywiscie wyglada na to ze zuzyly sie te okladziny, bo wyswietla mi sie taki komunikat ( nie bede mowic od kiedy :D)
    Czy to jakis powazny wydatek i sprawa wymaga natychmiastowej roboty?
    :)
    Niekoniecznie się zużyły, bo komunikat i kontrolka zapala się już przy 1-szym ząbku zapadki, a wtedy jeszcze okładziny nie dotykają do bębna.
    * Przyczyną palenia się lampki (P) jest załączenie styku przy pedale hamulca parkingowego, a nie zużycie okładzin. (ja miałem całkowicie zużyte i komunikat się nie pojawiał, potem nawet miałem źle wyregulowane szczęki, tak że ledwo trzymały na pochyłościach i nadal żadnej kontrolki czy komunikatu nie miałem)
    - czyli trzeba sprawdzić, tak jak pisał cursor czyli pociągnąć rączkę zwalniającą i jednocześnie stopą podnieść pedał do góry (albo do siebie i do góry jak kto woli). Jak mimo maksymalnego podniesienia pedału kontrolka nie zgaśnie, to znaczy, że uszkodził się styk przy pedale.

    * Wydatek, tak jak koledzy pisali - nieduży
    * "Krytyczność" zależy od tego, czy hamulec parkingowy działa -- czyli czy jak wciśniesz, to samochód nie stoczy się z pochyłości.
    Według instrukcji hamulec powinien zaczynać łapać przy 4-tym ząbku. Przy 6- lub 7-mym ząbku powinien już stawiać mocny opór przy wciskaniu pedału, a samochód z włączonym "D" na automacie i przy wolnych obrotach ma nie jechać. Przy manualnej skrzyni -- ma być trudno ruszyć z jedynki.
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  2. #2
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Cytat Zamieszczone przez hatecraft Zobacz posta
    Według instrukcji hamulec powinien zaczynać łapać przy 4-tym ząbku. Przy 6- lub 7-mym ząbku powinien już stawiać mocny opór przy wciskaniu pedału, a samochód z włączonym "D" na automacie i przy wolnych obrotach ma nie jechać. Przy manualnej skrzyni -- ma być trudno ruszyć z jedynki.
    Powiedz, czy instrukcja przewiduje w jakiś sposób czyszczenie okładzin z nalotów (np. w niektórych autach w manualnych skrzyniach zaleca się raz po raz jechać chwilę z lekko zaciągniętym ręcznym, by zeszlifować tlenki), ale czy E38 w automacie ma jakąś procedurę? Bo jednak sposób załączania hamulca nogą i wyłączanie dźwignią, mocno ogranicza jego zastosowanie podczas jazdy.
    No i drugie pytanie - czy zawsze zwalnianie hamulca, tj. odskakiwanie pedału w górę, powoduje taki hałas jak w starym żuku? Wydawało mi się, że to jest bądź co bądź limuzyna i takie głośne stuki nie są w planie. Czy może inżynierowie odpuścili sobie ciche zwalnianie hamulca celem poinformowania sąsiadów, że oto auto rusza spod domu..
    Nein! Mein Schnitzel!

Podobne wątki

  1. Odblokowanie TV podczas jazdy
    Przez olejus w dziale instrukcje / schematy
    Odpowiedzi: 52
    Ostatni post / autor: 01-03-2015, 12:00
  2. Dziwny dźwięk podczas jazdy.
    Przez podi87 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 24-11-2012, 06:55
  3. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 15-03-2012, 22:38
  4. dymi podczas jazdy
    Przez lostami1988 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 23-02-2012, 09:37
  5. Xenon gaśnie podczas jazdy
    Przez MastaKleszcz w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 05-02-2010, 21:32

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •