Pokaż wyniki od 1 do 10 z 36

Wątek: Oryginalne Xenony z E32 750iL

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #12
    Vip Vip Awatar avecezarave
    Dołączył
    Feb 2010
    Posty
    1,614
    BMW
    E32 740iL `93
    Skąd
    Mińsk Mazowiecki
    Blog
    27
    Żeby nie tworzyć nowego wątku napiszę tu kilka rzeczy na temat ori xenonu w E32. Lampy typu xenon były opcją dostępną tylko w modelach 750 (źródło: prospekt BMW E32). Jeśli były zamontowane w modelu np 740 to było to już Indyvidualne zamówienie. Występowały lampy Bosch oraz Hella oczywiście zarówno jedne jak i drugie bez uśmiechu. Dodatkowo na kloszu jest oznaczenie: fala K4447. To jedyne oznaczenie gdyż był to prawdopodobnie jeden z pierwszych xenonów montowanych w autach ( słyszałem że pierwszy na świecie xenon zastosowano w jakimś japońcu a z drugiego źródła dowiedziałem się że jako pierwszy xenon zastosowano w E24 jednakże brak jest danych w ETK na ten temat). Gdy zamontowany był xenon auto było wyposażone w system spryskiwaczy przednich lamp i halogenów oraz system poziomowania auta czyli Nivo. Nie występował system regulacji poziomu lamp z kabiny auta. Dodatkowo na przednim pasie były naklejone specjalne naklejki, które nie są już obecnie dostępne w ASO. Nowe z ASo nie mają nic wspólnego z taką starą naklejką.
    http://www.szobries.de/bmw/images/128-2846_IMG.jpg
    Treść naklejki:

    Achtung – Hochspannung!
    Scheinwerfer mit Gasentladungslampe,
    System darf nur vom BMW– Service oder
    Service des Scheinwerferherstellers aus
    gewechselt werden!

    Lampy Boscha posiadały znacznie bardziej rozbudowaną wiązkę niż Hella, której wiązka składa się zaledwie z 4 przewodów ( brązowy, żółty i w zależności od lampy lewa żółty z zielonym paskiem oraz czerwony z żółtym i białym paskiem zaś prawa żółty z niebieskim paskiem oraz czerwony z niebieskimi paskami). Prawdopodobnie lampy Hella były montowane po lampach Boscha. Z autopsji dzięki PawłowiM dowiedziałem się iż auta z fabrycznym xenonem Boscha miały zakładany zestaw Hella (dlaczego to nie wiem, prawdopodobnie nie można było dostać żarników Boscha ale to tylko domysł). Aby zaadoptować zestaw Hella do zestawu Boscha należy z 15 pinowej kostki Boscha odciąć przewody od pinów 2, 3, 8, 12, 13, 14 i 15 i połączyć je kolorystycznie z wiązką od zestawu Hella. Przewód niebieski, biało fioletowy oraz żółto biały (pin 12, 13 i 14) należy oddzielnie odizolować. Po takim zabiegu powinno wszystko działać jak należy bez obawy uszkodzenia czegokolwiek.
    Zestaw xenonów Hella ma dodatkową zaletę a mianowicie w przypadku spalenia się żarnika możemy zamienić go na ogólnie dostępny D2S i cieszyć się dalej sprawnym ori xenonem w swojej E32. Pod tym linkiem jest pokazane jak to zrobić:
    http://www.szobries.de/bmw/db71.html
    Oczywiście najlepiej jest wówczas zmienić te żarniki w obu lampach żeby jednakowo to świeciło :-)
    To by chyba było na tyle jeśli chodzi o wiedzę w pigułce na temat xenonów w E32.
    Korzystając z sytuacji pragnę gorąco podziękować za pomoc PawłowiM, dzięki któremu po kilku letnich poszukiwaniach udało mi się zdobyć oryginalny zestaw xenonów Hella, który fabrycznie był zamontowany w moim aucie. WIELKIE DZIĘKI :-)
    Niniejszym zamykam kolejny set w swoim aucie :-)
    Ostatnio edytowane przez avecezarave ; 16-10-2012 o 21:37
    [IMG]http://img408.imageshack.us/img408/1048/dsc0188v.jpg[/IMG 7er

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •