Najlepszym rozwiązaniem w zasadzie będzie 235/45/19 na przodzie i 255/45/19 z tyłu.
Najlepszym rozwiązaniem w zasadzie będzie 235/45/19 na przodzie i 255/45/19 z tyłu.
Przede wszystkim jaki efekt chcesz uzyskać? Generalnie do takich rozmiarów felg do E38 zalecane są opony na przód 255/40R19 i na tył 285/35R19 - ja na takich jeździłem i z przodu miałem ET 15 z tyłu ET 21,5 wyglądało to tak:
Podejrzewam, że skoro mówisz o gwincie i myślisz o dużo węższych oponach chcesz uzyskać jakiś naciąg na tych felgach. Idąc w tym kierunku podrzucę Ci fotkę jak wygląda w E38 255/40R19 z felgą 9,5x19 ET 21,5 na tylnej osi:
Jeżeli Twoje felgi będą miały ET 20 to będą tylko 1,5mm bardziej wysunięte na zewnątrz, myślę że delikatny dystans kilka mm by się tutaj przydał jeśli chcesz obniżyć auto i mieć dobrze spasowane.
ET 20 z przodu przy feldze 8,5 schowa ją o 5mm względem tego jak było u mnie także też przyda Ci się dystans na przód, ewentualnie szukaj felg szerszych lub z niższym ET.
Wg mnie to nie jest dobre rozwiązanie - przede wszystkim rozmiar na tył jest za duży do E38 i nie dość, że będzie to tragicznie wyglądało (felga straci optycznie na rozmiarze i podniesie się cały tył auta) to jeszcze koła będą miały różne średnice i ABS z kontrolą trakcji mogą mieć problemy z prawidłową pracą (2,53% różnicy między średnicą koła przedniego a tylnego).
W zależności od oczekiwań proponuję albo 255/40R19 i 285/35R19 jeżeli ma to wyglądać seryjnie i dobrze się prowadzić (nie licząc kolein ;) ) albo jeżeli ma być nieseryjnie to jakieś np. przód 225/45R19 i na tył 255/40 albo 245/40R19 albo w ogóle jeszcze węższe przy czym tak jak pisałem jak ma być nieseryjnie szukałbym szerszych felg - co to jest 9,5 cala na tył do E38 np. grabol ma 12 cali :D
Pozdrawiam
Wiktor
Używajcie polskich znaków - jest różnica czy robisz komuś łaskę czy laske.
Pomyliłem się z tym tylnym rozmiarem, miało być 255/40/19. Wtedy różnica p/t jest 1,1%