Strona 5 z 20 PierwszyPierwszy ... 3456715 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 200

Wątek: Wymiana oleju w skrzyni 5hp24. I po skrzyni!

  1. #41
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    jak masz problemy z odczytywaniem malych liter to polecam okulary

  2. #42
    wstrząśnięty nie zmieszany Awatar WojtekD
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    8,616
    BMW
    e38 728 iA
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    11
    Cytat Zamieszczone przez dobrus Zobacz posta
    jak masz problemy z odczytywaniem malych liter to polecam okulary
    Bardzo proszę o powstrzymanie się od zaczepek i OT. dobrus - wyluzuj i nie kop się z koniem - proszę.
    Gra muzyka

  3. #43
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    489
    BMW
    745 e65
    Skąd
    janów lub
    Właśnie kolego dobrus o to mi chodziło

  4. #44
    Super Moderator Awatar Anatol
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    6,149
    BMW
    e38 735 iA
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez jędrek Zobacz posta
    Właśnie kolego dobrus o to mi chodziło
    Znaczy konkretnie ???

  5. #45
    Zaawansowany Użytkownik Awatar szajboos
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    582
    BMW
    e38 730d i Peugeot 806 2.0 HDi
    Skąd
    Brudne Południe - SRC
    Cytat Zamieszczone przez jędrek Zobacz posta
    dam taki przykład olej w hydraulice np. koparki pracuje pod ciśnieniem do 400 bar i w temp, powyżej 100C i po 20 latach będzie jak nowy
    Tyle że w układzie hydr. koparki nie dochodzi zbyt wiele zanieczyszczeń. A w ASB zużywające się tarczki dają tego sporo. I pogarszają mocno jego właściwości

  6. #46
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    489
    BMW
    745 e65
    Skąd
    janów lub
    tyle że kolego szajboos trzpienie siłowników pracują na zewnątrz i uszczelniacz nie jest w stanie zgarnąć wszystkich zanieczyszceń ,tyle że hydraulika koparki ma ogromną ilość pracujących i zużywających sie elementów,tyle że prawie w każdej tego typu maszynie pompa zasysa nie filtrowany olej , kolego jeśli olej w asb jest zanieczyszczony zużytymi tarczkami to oznaka że już coś sie dzieje albo asb była katowana, przecież podobne skrzynie ma każda ładowarka lub spycharka i po latach olej ma być czyściutki

  7. #47
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,132
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez dobrus Zobacz posta
    duzo ma, bo chodzi o to że oleje z tej samej grupy są stosowane w innych, niz asb, urzadzeniach w ktorych pracuja w gorszych warunkach calymi latami bez wymiany i wszystko jest okej. ;)
    Jesli interwal ustalony przez producenta Actrosa jest okreslony na 150tkm to napewno zostal zastosowany odpowiednio wytrzymaly olej jak i odpowiednio przygotowane elementy mechaniczne silnika owego actrosa.
    Analogicznie producent omawianej skrzyni czyli firma ZF zaleca wymiane oleju co 60tkm- stad odpowiednio inny olej jak i reszta mechaniki wewnatrz skrzyni.

    Piszesz o innych urzadzeniach hydraulicznych i "gorszych warunkach pracy" - zatem gdzie w hydraulice silowej sa tarczki i sprzegla hydrokinetyczne?

    Cytat Zamieszczone przez dobrus Zobacz posta
    naprawde tak trudno wysunąć tą analogię?
    Wcale nie trudno - mozna wysunac z 15 podobnych analogii tez nie majacych wiele wspolnego z tematem i skutecznie go zamecic- ale tego tu nie chcemy
    Cytat Zamieszczone przez dobrus Zobacz posta
    a tak nawiasem mowiac BOSS to juz nieraz wymadrzales sie tutaj na forum w kwestii o ktorych nie miales zielonego pojecia wiec daj sobie na luz..
    Czekam na KONKRETNE przyklady!
    Czlowiek sie uczy cale zycie i skoro popelnilem jakies bledy ktore wychwyciles chetnie wyslucham argumetow jak poprawic swoje "wymadrzenia".

    Cytat Zamieszczone przez dobrus Zobacz posta
    i zmien tą dziecinną czcionkę ja cie proszę, bo po prostu źle sie to czyta.
    Taka czcionka napisane jest na forum 99% wszystkich postow - m.in sam DOKLADNIE taka "dziecinna" czcionka piszesz swoje posty


    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  8. #48
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    489
    BMW
    745 e65
    Skąd
    janów lub
    kolego BOSS jednak coś mi się wydaje że firma bmw nie zaleca wymiany oleju w skrzyniach zf przynajmniej tak jest w e65

  9. #49
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    BOSS, strasznie ciężko Ci idzie myslenie, naprawde. Z czcionką chodzilo mi o kolor. Jesli chodzi o actrossa, ktorego sie tak uczepiles to w silniku nie ma tam zadnych cudow, jest to zwykly silnik taki jak w kazdym innym aucie (chodzi mi o elementarne zasady budowy i zastosowane stopy materialow). A jak nie wiesz gdzie jeszcze poza samochodami stosuje sie sprzegla hydrokinetyczne... to sie jeszcze bardziej pogrążasz. Powiem Ci,ze ze wzgledu na swoje wlasciwosci mają one zastosowanie w bardzo wielu dziedzinach przemyslu. Poczytaj sobie google. Albo lepiej - ksiazke do Maszynoznawstwa np J.Kijewskiego dla studentow 1 roku politechniki;) Przyklady swoich bledow znajdziesz w wyszukiwarce,choćby to,ze napisales ze 3.0 i 4.0 maja calkowicie rozne sterowanie :) a ja jezdzilem moim 4.0 na kompie od 3.0 i bylo tak samo... to chyba cos nie halo prawda? tym samym kończę dyskusje na temat wymiany oleju w skrzyni - w mojej ma on zapewne juz prawie 18lat, skrzynia pracuje swietnie. wymieniac nie zamierzam, jak mi padnie z tegoż powodu zwrócę honor ;) EOT

  10. #50
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Przemo e32
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    320
    BMW
    E38 728i '98 Orientblau
    Skąd
    WGM
    Blog
    7
    Wklejam i mam nadzieję, że przynajmniej na tym forum ostatecznie zamknie się temat czy należy wymieniać olej w skrzyni czy nie - http://www.bimmerboard.com/forums/posts/527361
    Gdyby jednak ktoś miał wątpliwości to wyjaśniam - tak, należy wymieniać jak ktoś już wcześniej napisał co 60.000 kilometrów (wraz z filtrem i magnesami) i tako rzecze producent tychże skrzyń czyli ZF. BMW może pisać co chce, ja wolę sugerować się tym co mówi firma która to wyprodukowała.

    EDIT: Sprostowanie - nie producent, a pracownicy ZF w zakładzie z Dortmundu, który na co dzień naprawiają te skrzynie.
    Jak ktoś to ładnie określił "longlife oil is bullshit".
    Ostatnio edytowane przez Przemo e32 ; 19-12-2011 o 11:05

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •