Nie każdy olej SAE 15W-40 jest gęściejszy (bo gęstość chyba masz na myśli) od każdego 0W-40, a o grubości filmu olejowego / lepkości decydują inne parametry, więc aby próbować doszczelnić pierścienie nie możesz się sugerować wyłącznie SAE.
Poza tym przy silniku spalinowym, który nie trzyma już kompresji należy myśleć o remoncie, a nie uszczelnianiu innym olejem lub motodoktorem ;)
To podobne druciarstwo do tego jak opinia, że dobry syntetyk lub płukanka powodują wypłukanie nagarów i szlamu, przez co rozszczelniają silnik i powodują wycieki. To oczywiście jest możliwe, ale oznacza uszczelkę do wymiany, a nie zły olej lub płukankę. Do uszczelniania są uszczelki, a nie nagar. Zadanie nagarów, popiołów i szlamów jest tylko jedno - ma ich nie być!
Taką samą ilość, a dodatkowo syntetyk potrafi je szybciej zneutralizować poprzez odparowanie.
Z wysoką liczbą SAE (o ile masz na myśli tę przed W) są też syntetyki. Nie wiem dlaczego stawiasz znak równości między minerałem i wysokim SAE.