Pokaż wyniki od 1 do 10 z 133

Wątek: [mechanika] M62 4.4 pytanie o olej silnikowy.

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Początkujący Użytkownik Awatar BenyMW
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    13
    BMW
    E38 740iA M62TU
    Skąd
    Silesia
    Nie każdy olej SAE 15W-40 jest gęściejszy (bo gęstość chyba masz na myśli) od każdego 0W-40, a o grubości filmu olejowego / lepkości decydują inne parametry, więc aby próbować doszczelnić pierścienie nie możesz się sugerować wyłącznie SAE.

    Poza tym przy silniku spalinowym, który nie trzyma już kompresji należy myśleć o remoncie, a nie uszczelnianiu innym olejem lub motodoktorem ;)
    To podobne druciarstwo do tego jak opinia, że dobry syntetyk lub płukanka powodują wypłukanie nagarów i szlamu, przez co rozszczelniają silnik i powodują wycieki. To oczywiście jest możliwe, ale oznacza uszczelkę do wymiany, a nie zły olej lub płukankę. Do uszczelniania są uszczelki, a nie nagar. Zadanie nagarów, popiołów i szlamów jest tylko jedno - ma ich nie być!

    Cytat Zamieszczone przez krzywy191 Zobacz posta
    Oleje mineralne lub inaczej z wysoka liczbą SAE potrafią wchlonąc wiekszą ilosc paliwa niz 100% syntetyki
    Taką samą ilość, a dodatkowo syntetyk potrafi je szybciej zneutralizować poprzez odparowanie.
    Z wysoką liczbą SAE (o ile masz na myśli tę przed W) są też syntetyki. Nie wiem dlaczego stawiasz znak równości między minerałem i wysokim SAE.
    Narodziny | Okres nieistotny | Cenzura | Detox | E21 | E30 | E28 | E23 | E30x | E24 | E32 | E46x | E38 ...

  2. #2
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,882
    BMW
    750iL840Ci730LiK53
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    Cytat Zamieszczone przez BenyMW Zobacz posta
    Nie każdy olej SAE 15W-40 jest gęściejszy (bo gęstość chyba masz na myśli)


    Taką samą ilość, a dodatkowo syntetyk potrafi je szybciej zneutralizować poprzez odparowanie.
    Z wysoką liczbą SAE (o ile masz na myśli tę przed W) są też syntetyki. Nie wiem dlaczego stawiasz znak równości między minerałem i wysokim SAE.

    niema czegos takiego jak gestosc oleju a lepkosc, nigdy nienamawialem na stosowanie oleju mineralnego lub jakies tam uszczelnianie motodoktorem i nigdy niestawialem znaku rownosci pomiedzy mineralem a 15W, tyle ze... w wiekszosci, ha praktycznie w kazdym oleju wysoka liczba w normie SAE z literą W oznacza mineralny olej, tak niestety jest i tak sie przyjeło, tak jak i w opona gdzie im wiekszy rozmiar tym wiekszy indeks predkosci jak i nosnosci, robi sie to automatycznie- przykladowo wiekszosc opon w rozmiarze 225/45r17 na indeks predkosci przynajmniej V a 175/65r14 z T dlaczego? bo proste jest ze auto ktore jezdzi na 17" jest szybsze niz auto na 14 calach... tak jak i w olejach, niema sensu sprzedawac i produkowac (choc niepisze ze niema takiego) oleju 15w40 w syntetyku bo wiadomo ze na takiej lepkosci jezdzi polonez lub jakies tam stare audi 80 a na 5w40 lub 0w40 nowy samochod ktory wymaga oleju syntetycznego, inaczej... prąd płynie od - do + a umownie od + do - bo tak sie przyjelo i tyle, dlatego jak ktos napisze ze zalaje olej 15w40 to w wiekszosci przypadkow, nawet w 99/100 jest to olej mineralny
    Ostatnio edytowane przez krzywy191 ; 02-07-2011 o 20:45

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •