Pokaż wyniki od 1 do 10 z 107

Wątek: Separator oleju-odma

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    112
    BMW
    E38 4.0 M60, E32 3.0 M60
    Skąd
    Wrocław
    skladalem m60 i rozkladalem na czesci juz pare razy, radze nie utrudniac sobie zadania i zdjac kolektor, pozatym mozna wykonac pare prewencyjnych rzeczy aby pozniej miec spokoj i nie wracac przez dlugi czas do tematu:

    -wymienic oringi na rurze aluminiowej laczacej separator i odmę (moze byc niewidocznym i trudnym do zlokalizowania winowajcą nierownej pracy silnika)
    -sprawdzic stan uszczelek kolektora
    -sprawdzic stan czujników stukowych
    -wymienić uszczelnienia na elektrozaworach ciepła (zaloze sie ze zima co drugie 7 ma z tym problem)
    -wyczyscic sam kolektor dolotowy


    wbrew pozorom nie jest to trudne zadanie - ogranicza sie do minimalnej ilosci narzedzi i cierpliwosci:

    nasadki: 10, 11 srubokret krzyzak, plaski, przedluzki do nasadek i grzechota, torxy


    dobre rady oparte na wlasnym doswiadczeniu:

    - dzwigac kolektor razem z listwa (odlaczyc wezyki z listwy) - nie radze wyjmowac po kolei listwy bo czekac bedzie Was wymiana oringów na wtryskiwaczach (jesli juz zostalo to poczynione to wymienic oringi i osadzic wtryskiwacze przed montażem na listwie a nie na kolektorze ze wzgledu na latwiejsze i mniej brutalne nasuwanie ich do gniazd w kolektorze anizeli brutalniejsze wbijanie pod kątem prostym do listwy
    - ostroznie z puszkami złącz dla wtrysków aby nie polamac wtyczek wtryskiwaczy i puchy
    - z prawej strony praktycznie pod przepustnica da sie zauwazyc ta rurke laczaca separator z odma - radze ja wysunac jakims narzędziem maxymalnie w kierunku odmy aby przy zdejmowaniu nie uszkodzic / wygiąć rury (chociaz ja pogialem bo nie wiedzialem - udalo sie przywrocic jej ksztalt - miekkie aluminium
    - kolektor dzwigac najlepiej z pomoca drugiej osoby aby szpilkami nie uszkodzic uszczelek pod kolektorem - kolektor wyciagac starajac sie kierowac go w kierunku grodzi silnika - zapobiegnie to wygieciu rury laczacej separator z odma

    chyba wszystko

    robota imo przyjemna

    pozdr.
    doktor Zawiś
    Ostatnio edytowane przez zawiś ; 14-06-2011 o 11:14

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •