Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 44

Wątek: stara klima nowy czynnik - co sie stanie?

  1. #21
    Zaawansowany Użytkownik Awatar luki730i
    Dołączył
    Feb 2011
    Posty
    944
    BMW
    e32 730ia m30 1992-05
    Skąd
    wrocek
    najpierw odepnij kostke od kompresora i zobaczysz, chyba ze ma 3 piny zajete to na chwile odetnij ten 1 ktory idzie od instalacji.
    zobaczysz w ten sposob czy to kompresor czy instalacja

  2. #22
    Zaawansowany Użytkownik Awatar koNik_N
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    572
    BMW
    1989 E32 750i, 1974 E3 2500, 1976 E12 535i
    Skąd
    KRK
    jara bezpiecznik 30A nr 25 z ta sprężara sprawdze jutro bo autko mam daleko obecnie. A może to wentylator klimy?
    '59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0

  3. #23
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Ten bezpiecznik odpowiada za wentylator. Sprężarka jest na innym. Odepnij wentylator i zobacz czy spali.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  4. #24
    Zaawansowany Użytkownik Awatar koNik_N
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    572
    BMW
    1989 E32 750i, 1974 E3 2500, 1976 E12 535i
    Skąd
    KRK
    jutro sprawdze, nie obraziłbym sie jakby sie okazało że to nie sprężarka ;-)
    '59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0

  5. #25
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    299
    BMW
    E24 - 635 CSi, E32 - 750iL, E34 - 530i
    Skąd
    KRK
    Blog
    12
    Najprostszym, najtańszym sposobem jest nabicie układu na stary gaz czynnikiem R409A, mieszaniną gazów będącą zamiennikiem R12, w Unii będącym w sprzedaży do 2015r. Dysponuje nim każdy serwis zajmujący się chłodnictwem ( nie jest to taki, który zobaczył automat do klimy na promocji w hurtowni narzędzi i stwierdził, że zajmie się również klimatyzacją :) Dla entuzjastów zrób to sam wskazówka: R409A nabijamy w stanie ciekłym, na wyłączonym układzie.
    Przy nabijaniu nowym czynnikiem dobrze jest wymienić osuszacz, o którym mało kto pamięta, a producenci zalecają jego regularną wymianę. Jest tani, na Allegro kosztuje 54 zł nowy. Zakładanie jakiejkolwiek używki ( tym bardziej jej sprzedaż nieświadomemu klientowi:D ) jest bez sensu, ponieważ osuszacz zawiera materiały chłonące wilgoć i pozostawienie go otwartego nawet na kilkanaście godzin, sprawia, że jest do wyrzucenia.
    Problemem najczęściej pojawiającym się przy załadowaniu R134 do układu na R12 jest tworzenie się czopa olejowego uniemożliwiającego przepływ czynnika, a co za tym idzie rozerwanie układu przez ciśnienie. Najczęściej nie wytrzymuje skraplacz.
    R134 ucieka z układu szybciej niż R12 nie dlatego, że układy są różne, ale dlatego, że cząsteczki gazów są różne. R134 ma mniejsze (120 vs 102 g/mol) zatem mniejsza nieszczelność powoduje, że umyka. Zjawisko ulatniania się gazu jest normalne w układach klimatyzacji, żaden układ nie jest idealnie szczelny, jednak jeżeli przyjmiemy, że nasz układ spełnia założenia szczelnego ( czyt. wszystkie elementy zgodne ze sztuką, normą produkcyjną czy jak kto chce ) niezależnie od załadowanego gazu, powiniśmy cieszyć się klimą przez kilka lat. Swoje 750 ( R12 )mam już cztery lata, a poprzedni właściciel nie doładowywał czynnika przez conajmniej poprzednie 2, a klima chłodzi bez zarzutu. Remont układu w poprzednim E32 i załadowanie R409 zapewniło działanie klimy przez dwa lata, potem samochód sprzedałem, więc nie wiem co się działo.

  6. #26
    Zaawansowany Użytkownik Awatar beatles86
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    289
    BMW
    E32 m60b40
    Skąd
    Biłgoraj-Lublin
    Cytat Zamieszczone przez koNik_N Zobacz posta
    jutro sprawdze, nie obraziłbym sie jakby sie okazało że to nie sprężarka ;-)
    Miałem to samo, prawdopodobnie stanął Ci wentylator na tulejce od strony chłodnicy. Trzeba rozebrać i zruszy ta tulejkę, następnie ją zbić, wyczyścić papierem ściernym i rzucić trochę smaru.
    Musisz jedynie uważa zbijając tulejkę, ponieważ jest zrobiona z czegoś w rodzaju mosiądzu i potrafi pęknąć.
    Na 100% musisz rozebrać wentylator da się go wyciągnąć bez ściągania zderzaka po wyciągnięciu nerek będziesz miał dostęp. wyjdzie w dół obok zderzaka.

  7. #27
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    283
    BMW
    Polonez Caro
    Skąd
    Inobrynno
    Zalkadu nabijajacego freon nie znalazlem, o tym 409 nikt nie wspominal. Jeden zaklad ma przejsciowki wiec na dniach do nich jade na sprawdzenie szczelnosci i jak bedzie git to nabijam R12.

  8. #28
    Początkujący Użytkownik Awatar norbitor
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    63
    BMW
    e32
    Skąd
    sc
    Wymień zawor rozprężny + płukanie układu + zaworki na r-134 i nabijaj...będzie chodzić.
    (0o=[][]=o0)

  9. #29
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    299
    BMW
    E24 - 635 CSi, E32 - 750iL, E34 - 530i
    Skąd
    KRK
    Blog
    12
    Cytat Zamieszczone przez Aru89 Zobacz posta
    tym 409 nikt nie wspominal.
    Znaczy gdzie nikt nie wspominał ? W zakładzie, czy na forum ?

    Cytat Zamieszczone przez norbitor Zobacz posta
    ymień zawor rozprężny
    Po co zawór rozprężny ?

  10. #30
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    283
    BMW
    Polonez Caro
    Skąd
    Inobrynno
    Cytat Zamieszczone przez Banol Zobacz posta
    Znaczy gdzie nikt nie wspominał ? W zakładzie, czy na forum ?


    Po co zawór rozprężny ?

    W zakladzie, w kazdym zakladzie spytalem czy wiedza kto to nabija oraz co mam teraz z tym zrobic to kazdy powiedzial, ze moga przerobic ale koszta beda duze i sie nie oplaca.. Nie wspomnieli nic o tym ze maja zamiennik, w koncu jakby mieli to by sie przyznali chyba, zeby zarobic na nabiciu mojej klimy? xD Wiec robie tak jak norbitor mowi, zaworki maja oni przejsciowki i zakladaja je na czas nabijania. Jak sie uda to kupie sobie takie ( albo pojade za rok znow do nich ).. Przeplukac/ogrzybic i zmienic olej na odpowiedni im kaze, ale co to ten zawor wlasnie?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •