Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 28 z 28

Wątek: [Szpera] Co do szpery do M30B30

  1. #21
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    34
    BMW
    E32 M30B30 '88
    Skąd
    Ząbki
    Ja mam fabryczną szperę i stwierdzam, że jeździ się rewelacyjnie. Miałem już w swoim życiu kilka aut tylnonapędowych bez szpery (również e34 bez szpery) i e32 ze szperą bije je wszystkie na głowę jeśli chodzi o trakcję. W przypadku wyjazdu z zaspy E32 powala je wszystkie na łopatki, a jeżdżę na oponach zimowych 225/60 R15 - a więc duża masa i dość szerokie opony, a i tak lepiej sobie radzi niż lżejsze bez szpery. Jak nie masz szpery, to na śniegu kręci ci się tylko jedno koło, więc rachunek jest prosty Jeśli zaś chodzi o to na czym ci najbardziej zależy, czyli dobry start na suchej nawierzchni - na oponach 225 masz katapultę - mimo dużej masy.
    Ostatnio edytowane przez martyman ; 24-02-2011 o 10:35

  2. #22
    Z00FY
    Gość
    Cytat Zamieszczone przez marek1132 Zobacz posta
    Szpera napewno poprawi trakcję podczas szybkiego ruszania i ułatwi wyjazd z grząskiego terenu,ale za to łatwiej wpaść w poślizg na łuku,dyfer z mechanizmem różnicowym bez szpery powoduje,że koło mniej dociążone traci trakcję natomiast koło dociążone ma cały czas kontakt z jezdnią bez poślizgu,a więc trudniej wyprowadzić auto z równowagi.Ze szperą każde mocniejsze wciśnięcie gazu na łuku na mokrej nawierzchni powoduje obrót o 360 stopni.
    To właśnie napisałem.

    Mając szpere nie można sobie pozwolić na kiepskie opony... Niestety nowa opona w rozmiarze 255/45/17 kosztuje w granicach 1000zł dużo ludzi kupuje używki nie zawsze w dobrym stanie. Warto jednak jest zadbać o to ponieważ wiele wypadków spowodowanych jest stanem ogumienia, przy tak ciężkim aucie z napędem na tylnią oś nie ma mowy o kompromisach w postaci tanich używek.

  3. #23
    Zaawansowany Użytkownik Awatar koNik_N
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    572
    BMW
    1989 E32 750i, 1974 E3 2500, 1976 E12 535i
    Skąd
    KRK
    Cytat Zamieszczone przez marek1132 Zobacz posta
    Konik,nie wiem czy nie wyrażnie pisze czy masz problemy.....,pisałem wcześniej,że zmieniasz tylko dyfer,żadnych mocowań,odnośnie dużej i małej głowy,masz fotę i nie wiesz jeszcze o co w tym chodzi ?Czy rozmiary dyfrów są takie same?Spójrz jeszcze raz na zdjęcie....;)
    .
    sorki jakoś mi umknęło to co napisałeś :-)
    dzięki za wyjaśnienia... jeździłem kiedyś autem ze szperą torsena ale było to RWD o masie ok 800kg i mocy 160KM z 1600cm przy ok 9000obr/min także dośc narowisty skurczybyk. Auto to jeździło cały czas bokiem dlatego bałem się czy tu tak nie jest ;-)
    w takim razie poluję na szperę o odpowiednim przełożeniu :D
    '59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0

  4. #24
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    Nie bój sie ja zawsze wypadam z zakrętu na leżacych kołach na drifcie jest luks ale to sam musze do tego doprowadzić troszeczke gazu i już leci.

  5. #25
    Banned
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    78
    BMW
    nie ma
    Skąd
    DE
    Cytat Zamieszczone przez Z00FY Zobacz posta
    Niestety nowa opona w rozmiarze 255/45/17 kosztuje w granicach 1000zł
    w e32 nie było seryjnie takich opon. ale 265/40 R17 owszem
    cena za dobra oponę od 850zł w górę

  6. #26
    Z00FY
    Gość
    Cytat Zamieszczone przez ninja-5 Zobacz posta
    w e32 nie było seryjnie takich opon. ale 265/40 R17 owszem
    cena za dobra oponę od 850zł w górę
    Owszem ale nie każdy ciągnie do serii jak ja.. Wziąłem 255 zamiast 265 by mieć leciutki naciąg na tyle na 10 ".. W przyszłości na 10,5" będę wrzucał tę samą szerokość na profilu 45.

    Konrad ,ale zamiast szpery to pomodziłbym coś z wałem i dyfrem by przełożenie było inne niż teraz. Tak byś mógł zrobić 740 bez najmniejszego problemu do 150km/h...

  7. #27
    Doświadczony Użytkownik Awatar marek1132
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    1,939
    BMW
    BMW e32 735 iL
    Skąd
    Częstochowa
    Musiałby założyć dyfer ze szperą 3.91 z m5 e34,w 535 w niektórych automatach montowali też 3.91.Dynamika napewno się poprawi.
    "Myślenie to najcięższa praca z możliwych i pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje." - Henry Ford

  8. #28
    Zaawansowany Użytkownik Awatar MCGUMA
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    616
    BMW
    e32 735i, e46 318, ex(e30 325i touring, e30 325i coupe, e30 318 sedan, )
    Skąd
    Mielno/Koszalin
    a ja polecam szperę ;) mam i w e30 i w e32.

    Pamiętam jak mi się szpera skończyła w e30...masakra była.Wystarczyło,że trochę asfalt był mokry i lipa.
    Ze szperą dobrze lata się bokiem ;) W zimie e32 + szpera +dobre zimówki mistrzostwo,wiadomo tylny napęd więc trzeba uważać.

    Polecam w 100%
    Jest e32 7xx,E30 325i 24v swap na e30 335i :) i sprzedane :(

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •