W A3 miałem z przodu Jurid White Ceramic i felgi non stop czyściutkie, a hamulce miały co robić przy mojej jeździe. Z tyłu natomiast były jakieś inne klocki i felgi brudne konkretnie :P
W A3 miałem z przodu Jurid White Ceramic i felgi non stop czyściutkie, a hamulce miały co robić przy mojej jeździe. Z tyłu natomiast były jakieś inne klocki i felgi brudne konkretnie :P
Były:
VW Jetta A2
Opel Astra G Caravan
BMW E32 730i[*][*]
VW Passat B5 Variant
BMW E38 728iA
BMW E39 535iA
Audi A3 8P 2.0T++
Audi A6 C6 2.7 TDI++ Quattro
BMW E91 318d+
VW Phaeton 3.2
Astra GTC OPC Line
Mercedes CLK W209 200K lift
BMW E90 320dA 177KM 08'
No to i ja się pochwalę spostrzeżeniami! Otóż miesiąc temu kupiłem klocki firmy MEYLE o których nikt nie wspomina. Cholernie jestem zadowolony ponieważ nie pylą,nie piszczą i o dziwo hamują. Koszt na allegro to 100 pln, więc tanio. Myślę że mogę śmiało polecić zakup tych klocków chyba że ktoś powie że to za tanio i że do BMW to tylko za 500 trzeba kupić.
Ja z Meyle mam złe wspomnienia, nie we wszystkim sa dobrzy, ale może klocki im wyszły :) Będę o nich pamiętał, jak będę eksperymentował.
Cena 100zł dość atrakcyjna.
Ja kupiłem Ferrodo sport - hamują b.dobrze porównanie do Textara czy ebc Pylą...jak każde w tej klasie ..Ja osobiście nie polecam tanich bo zużywają się 2 razy szybciej .I w rezultacie trzeba kupić nowe za jakiś czas.
Niedawno założyłem nacinane i nawiercane tarcze polskiej firmy Rottinger + klocki TRW. Za cały komplet dałem 480 zł i przejechałem jak dotąd ze 4000 km. Jestem bardzo zadowolony. Zdecydowałem się na te tarcze bo czytałem dużo pozytywnych opinii na innych forach BMW. Wszyscy bardzo je chwalą i jeszcze nikomu się te tarcze nie zwichrowały. Do tego auto jak na zaciski Brembo hamuje bardzo dobrze i nie traci na skuteczności nawet przy dużych prędkościach. Tak więc polecam bo cena dobra, a jakość nie gorsza jeśli nie lepsza niż tzw. "markowych" ;)
Kupowałem je w firmie Rafterauto. Gość mówił, że bardzo dużo ludzi kupuje je właśnie do BM-ek i głównie z forów.
Ostatnio edytowane przez Słowik ; 13-09-2015 o 20:29
Ją co prawda w innym aucie miałem zestaw tarcze rottinger i klocki Zimmermann i byłem mega zadowolony, klocki mało pyliły a tarczę wolno się zużywały. Przy ich zakupie troche się obawiałem bo myślałem, że to jakaś firma badziewiasta ale do e38 jak bym musiał założyć to też bym taki zestaw włożył.
ja od siebie polecam HELLA pagid ;)
Kolego, olej w skrzyni chłodzony jest przez chłodnicę zamontowaną z przodu samochodu. Tak więc chłodzenie jest.
Przełączenie na N powoduje utratę ciśnienia oleju w skrzyni przez co nie ma smarowania. Dojeżdżanie do świateł, toczenie się na N powoduje uszkodzenie skrzyni poprzez bark odpowiedniego smarowania. Dlatego np. auta z ASB nie powinno się z reguły holować, a jeżeli już to przez określoną przez producenta ilość kilometrów i z zalecaną prędkością.
Co do klocków, to zarówno na osi przedniej jak i tylnej zamontowałem ATE. Zwykłe ATE, nie ceramiczne - bez wydziwiania.
Klocki ATE montuję prawie od zawsze, we wszystkich trzech samochodach i nigdy nie narzekałem. Nie piszczą nawet przy najmniejszych prędkościach, bez problemu wyhamowują samochód, ciężko je przegrzać.
http://mb201-124.eu/topic/19580-auto...ada-dzialania/
Kolego Darku, podsyłam Tobie link z forum mercedesa gdzie kolega opisał zasadę działania skrzyni.
Ciśnienie owszem jest zawsze, ale nie zawsze takie samo. Pozdrawiam :)