Strona 14 z 17 PierwszyPierwszy ... 41213141516 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 167

Wątek: Wysoka temperatura m62b44

  1. #131
    Banned
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    90
    BMW
    BMW E38 740 IL
    Skąd
    Chorzów/Końskie
    To wytłumacz mi jak się to ma do tego co napisałeś że chłodzi za to odpowiada ?

  2. #132
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    213
    BMW
    Jest 740iL 1995 r. Ex: e38 730i, e38 735i, E39 523i,E36 320i cabrio
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez koqut25 Zobacz posta
    To wytłumacz mi jak się to ma do tego co napisałeś że chłodzi za to odpowiada ?
    Daj cytat gdzie napisałem że grzałka chłodzi. Ta dyskuja zmierza w zła stronę
    xxxxxxxxxxx (MOD edit) dysponuję blokadami rozrządu M60, M62, M62TU

  3. #133
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    317
    BMW
    E36 323i, E38 735i
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Termostat ma zbiorniczek z płynem, który ogrzewając się od płynu chłodzącego rozszerza się otwierając tym samym termostat. Termostat w silnikach M62 ma punkt otwarcia na 105 stopni C - czytaj, przy takiej temperaturze płynu zaczyna się otwierać - utrzymuje dzięki temu temperaturę na poziomie 110-115 stopni.
    To przez ekologię - wyższa temperatura silnika to rzadszy olej, a rzadszy olej to niższe opory i wyższa sprawność spalania.
    Ale, żeby przy pełnym obciążeniu silnika go nie przegrzać, ECU silnika może czasowo obniżyć temperaturę silnika.
    Jest to realizowane właśnie grzałką w termostacie - podgrzewa ona płyn (ale nie chłodzący silnik, tylko ten w zbiorniczku termostatu), dzięki temu ten własnie płyn osiąga 110-115 stopni i termostat się otwiera mimo tego, że płyn chłodzący silnik ma na przykład tylko 90 stopni.
    Nie mam charakterystyki tego termostatu ale podejrzewam, że jeśli podłączyło by się do grzałki na stałe 12V to temperatura płynu nie przekroczy 90-95 stopni, czyli będzie tak jakbyście mięli termostat z E31 na 85 stopni. Tylko nie wiem ile wytrzyma grzałka zasilana w sposób ciągły.

  4. #134
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    213
    BMW
    Jest 740iL 1995 r. Ex: e38 730i, e38 735i, E39 523i,E36 320i cabrio
    Skąd
    Warszawa
    Dzieki Kamil


    Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
    xxxxxxxxxxx (MOD edit) dysponuję blokadami rozrządu M60, M62, M62TU

  5. #135
    Banned
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    90
    BMW
    BMW E38 740 IL
    Skąd
    Chorzów/Końskie
    Po pierwsze termostat otwiera się przy 95 C i temperatura pracy silnika m62 to 105 c więc nie wprowadzajcie w błąd panowie jak macie 115 c to coś z waszymi samochodami nie tak zobaczcie sobie i poczytajcie na forum

    Chyba że ma sie od e31 który otwiera się przy 85 c naq ciepłe kraje :P
    Ostatnio edytowane przez tuczi77 ; 18-06-2014 o 10:41

  6. #136
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    213
    BMW
    Jest 740iL 1995 r. Ex: e38 730i, e38 735i, E39 523i,E36 320i cabrio
    Skąd
    Warszawa
    Skoro nie wierzysz nam to masz tutaj info o termostacie od specjalistów http://www.klinika-bmw.pl/feat/wymia...slizgow-w-m62/



    Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
    xxxxxxxxxxx (MOD edit) dysponuję blokadami rozrządu M60, M62, M62TU

  7. #137
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    317
    BMW
    E36 323i, E38 735i
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Tutaj jest fajna strona odnośnie układu chłodzenia w M62 i parę ciekawych informacji (m.in. charakterystyka pracy termostatu):

    http://www.bimmerfest.com/forums/sho...=432457&page=4

  8. #138
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2014
    Posty
    57
    BMW
    E38
    Skąd
    podlaskie
    a w ogóle ile wchodzi płynu chłodniczego do e38?

  9. #139
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    213
    BMW
    Jest 740iL 1995 r. Ex: e38 730i, e38 735i, E39 523i,E36 320i cabrio
    Skąd
    Warszawa
    Rozebrałem swoją pompe wody i wrzucam zdjęcie jak wygłąda termostat i obudowa z grzałką. Ale mam juz rozwiazanie. Nie trzeba kupować ori z aso(no chyba że ktoś ma sporo kasy), na allegro można kupić krócic/obudowe termostatu tutaj link o co chodzi http://allegro.pl/obudowa-krociec-te...302906413.html
    do tego termostat wahlera za 150zł i mamy niższą temperaturę. U mnie jeszcze dojdzie koszt pompy bo mam jeszcze oryginalną i nabrała już luzu.
    Załączone miniatury Załączone miniatury image.jpg  
    xxxxxxxxxxx (MOD edit) dysponuję blokadami rozrządu M60, M62, M62TU

  10. #140
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    317
    BMW
    E36 323i, E38 735i
    Skąd
    Bielsko-Biała
    No to daj znać czy da się to poskładać i włożyć do M62, bo z tego co wiem i widzę to ten króciec jest do M60.

Podobne wątki

  1. [silnik] Wysoka temperatura cieczy
    Przez Kimi_T w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 04-10-2012, 11:20
  2. e32 735i za wysoka temperatura
    Przez Woyas w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 25-10-2011, 09:28
  3. [mechanika] zbyt wysoka temperatura silnika
    Przez czoobek w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 23-08-2010, 17:04
  4. Bardzo wysoka temperatura gazu
    Przez Jurij w dziale LPG / CNG
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 18-03-2010, 16:24
  5. [mechanika] Wysoka temperatura i Przyspiszsza wolno
    Przez orzechopcja w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 27-08-2007, 17:01

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •