Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 21 do 30 z 36

W±tek: ¦ci±ga w prawo

  1. #21
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jul 2013
    Posty
    23
    BMW
    730d 2001'
    Sk±d
    WAW
    Cytat Zamieszczone przez cursor Zobacz posta
    W F07 bardzo czêsto(albo i zawsze) by³a pneumatyka z ty³u.
    Je¶li masz poduszki zamiast sprê¿yn to nie ma mo¿liwo¶ci poprawnie sprawdziæ luzy w zawieszeniu bez wypuszczenia powietrza z poduszek.
    Je¶li kto¶ wcze¶niej sprawdza³ zawieszenie i tego nie zrobi³, to zleæ komu¶ ponowne sprawdzenie luzów, ale wymu¶ upuszczenie powietrza.
    No w³a¶nie o tym nie pomy¶la³em, ¿e mam poduchy przecie¿ przód i ty³. To racjonalne, ¿e jak siê wypu¶ci powietrze to zawias inaczej siedzi i z przodu i z ty³u. Cursor you're a genius! Tak w³a¶nie zlecê sprawdzenie.

    Cytat Zamieszczone przez cursor Zobacz posta
    Kolejna sprawa to obci±¿enie samochodu. Bez poprawnego obci±¿enia samochodu, nie ustawisz poprawnie geometrii. Wiêkszo¶æ sprzêtów masz mo¿liwo¶æ "symulacji" obci±¿enia, ale ta funkcja jest g... warta, co udowodni³em koledze o którym wspomina Aldik
    Cursor udowodni³e¶ temu go¶ciowi z £odzi? Aldik napisa³, ¿e go¶æ obci±¿y³ samochód przed ustawianiem...
    Ostatnio edytowane przez tuczi77 ; 12-08-2019 o 08:02 Powód: Edytuj posty zamiast pisaæ jednego pod drugim!

  2. #22
    Vip Vip
    Do³±czy³
    Dec 2009
    Posty
    4,240
    BMW
    Nie mam
    Sk±d
    Racibórz(¦l±sk)
    Cytat Zamieszczone przez Carlito Zobacz posta
    Cursor udowodni³e¶ temu go¶ciowi z £odzi? Aldik napisa³, ¿e go¶æ obci±¿y³ samochód przed ustawianiem...
    Nie temu z ³odzi. Mojemu koledze, u którego Aldik robi³ geometriê.
    Na pocz±tku jak kupi³ sprzêt nie mia³ jeszcze odwa¿ników. Wiedzia³, ¿e program umo¿liwia symulacjê obci±¿enia, ale po takim ustawieniu by³ dramat.
    Po obci±¿eniu samochodu wszystkie odczyty rozjecha³y siê. Po ustawieniu geometrii z w³a¶ciwym obci±¿eniem problemu nie ma.


    Podobnie w przypadku Active Steering. ¯eby zrobiæ to prawid³owo to nale¿y mieæ pod³±czony komputer i w³±czon± procedurê w ISTA


    W przypadku zawieszenia pneumatycznego podstawa to kalibracja wysoko¶ci. Nastêpnie obci±¿amy samochód zgodnie z wytycznymi i dopiero robimy geometriê.

    A odnios³em siê do poduszek zawieszenia, ¿eby upu¶ciæ powietrze, bo napompowana poduszka tak usztywnia zawieszenie, ¿e tuszuje luzy w zawieszeniu.
    Celem wykszta³cenia nie jest nape³nienie umys³u cz³owieka faktami; zadaniem jest nauczyæ go, jak ma u¿ywaæ umys³u do.. my¶lenia. A czêsto zdarza siê, ¿e cz³owiek lepiej umie my¶leæ, nie bêd±c krêpowany wiedz± przesz³o¶ci.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz co¶, jest pw, mail, gg, w ostateczno¶ci sms

  3. #23
    Vip Vip Awatar damned1
    Do³±czy³
    Apr 2014
    Posty
    4,438
    BMW
    520i, 118i
    Sk±d
    Wroc³aw
    Nurtowa³ mnie trochê temat tego doci±¿ania, bo skoro podczas zbie¿no¶ci auto jest obci±¿one dodatkow± wag± w okolicach 200kg dla F01, a na co dzieñ je¿d¿ê sam albo je¼dzimy we dwoje, to znaczy, ¿e w wiêkszo¶ci przypadków je¿d¿ê z i tak nie do koñca dobrze ustawion± zbie¿no¶ci±.

    Ostatecznie trafi³em na ten temat:
    https://www.bimmerfest.com/forums/sh...d.php?t=527028

    I tu dopiero zosta³o to (moim zdaniem) dobrze wyja¶nione. Wcze¶niejsza retoryka "bo tak jest napisane w instrukcji BMW" nie do koñca mnie przekonywa³a. Streszczaj±c podlinkowanego posta: doci±¿anie symuluje jazdê z du¿ymi prêdko¶ciami, przy których poprawna zbie¿no¶æ ma najwiêksze znaczenie, aby auto prowadzi³o siê jak nale¿y. St±d wniosek te¿ taki, ¿e ustawianie zbie¿no¶ci bez obci±¿enia w niektórych przypadkach jest wystarczaj±ce, ale warto byæ ¶wiadomym kompromisów, na jakie siê wtedy idzie.

  4. #24
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar Aldik
    Do³±czy³
    Aug 2007
    Posty
    6,420
    BMW
    740xd f01
    Sk±d
    Katowice
    Cytat Zamieszczone przez Carlito Zobacz posta
    Aldik czyli ca³y czas mówisz o o tej ekipie z £odzi, tak? Ci co wklei³em link powy¿ej?
    Mówiê o warsztacie pod Czesk± granic± .

  5. #25
    Vip Vip
    Do³±czy³
    Apr 2008
    Posty
    992
    BMW
    brak
    Sk±d
    Kwiatkowice
    Ja w zesz³ym roku by³em w³a¶nie w tym warsztacie w £odzi i geometriê ustawiono perfekcyjnie, chocia¿, co dziwne, samochód nie by³ obci±¿any. Wtedy nie wiedzia³em, ¿e ma to a¿ takie znaczenie- mo¿e warto zadzwoniæ i zapytaæ w³a¶ciciela warsztatu, co on s±dzi na ten temat. Do £odzi masz bli¿ej i warsztat poleciæ mo¿na jak najbardziej. Prowadzenie auta zmieni³o siê diametralnie- wcze¶niej prowadzenie auta przy prêdko¶ciach powy¿ej 160-170 km/h by³o mêczarni±. U mnie, jak przyjecha³em, przede wszystkim skopane by³o ustawienie ty³u (jedno ko³o rozbie¿ne, drugie zbie¿ne), co powodowa³o, ¿e ca³y ty³ skrêca³ lekko w lewo. A ¿eby by³o ¶mieszniej, auto jaki¶ miesi±c przed wizyt± mia³o ustawian± geometriê w innym warsztacie na Hunterze i wed³ug odczytów wszystko by³o ustawione idealnie.

  6. #26
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar jaro5
    Do³±czy³
    Jun 2011
    Posty
    2,688
    BMW
    F01 750i 540km 850N x-drive,ML 3,2CDI
    Sk±d
    radom
    z tym obci±¿eniem to pic na wode.To tak jak ustawiamie ¶wiate³ z obci±¿eniem.Obecne maszyny maj± podane warto¶ci bez obci±¿enia.Ale i tak wszystko zale¿y od podej¶cia i wiedzy cz³owieka od ustawieñ.Ja jezdze ze 25lat do jednego servisu.Jest tam cz³owiek który ca³y czas ustawia tylko geometrie,od rana do fajerant.Tak 8 godzin dziennie i tak ze 25 lat robi na swoim stanowisku.Kiedy¶ z obci±¿eniem robi³em starsze bmw typu e 30 e32 e34 czy e38.Nawet pocz±tki mojego e65 robi³ z obci±¿eniem.Ale jak dosta³ najnowsz± maszynke huntera na tamte lata,to ciê¿arki posz³y do lamusa.I co ??? I nic.E 65 czy to na starej maszynie z czy na nowej bez obci±¿enia prowadzi³o siê idealnie.O F01 nie wspomne...W bmw podstawa to ty³...Tam jest wiêkszo¶æ problemów,¿e auto zle siê prowadzi.
    by³o E21 316,E30 320,E32 730,E32 750,E34 540,E38 740i,E36 M3 3.0,E39 ALPINA 3.2.E65 745i, X3 3,0si

  7. #27
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jul 2013
    Posty
    23
    BMW
    730d 2001'
    Sk±d
    WAW

    Post

    Cytat Zamieszczone przez jaro5 Zobacz posta
    .Ja jezdze ze 25lat do jednego servisu.Jest tam cz³owiek który ca³y czas ustawia tylko geometrie,od rana do fajerant.Tak 8 godzin dziennie i tak ze 25 lat robi na swoim stanowisku.....O F01 nie wspomne...W bmw podstawa to ty³...Tam jest wiêkszo¶æ problemów,¿e auto zle siê prowadzi.
    @jaro5 powiedz gdzie ten go¶æ ustawia ta geometriê bo widzê, ¿e w opisie u siebie masz Radom wiêc pewnie gdzie¶ w pobli¿u Radomia

  8. #28
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar jaro5
    Do³±czy³
    Jun 2011
    Posty
    2,688
    BMW
    F01 750i 540km 850N x-drive,ML 3,2CDI
    Sk±d
    radom
    Cytat Zamieszczone przez Carlito Zobacz posta
    @jaro5 powiedz gdzie ten go¶æ ustawia ta geometriê bo widzê, ¿e w opisie u siebie masz Radom wiêc pewnie gdzie¶ w pobli¿u Radomia
    Kierzkowska bosch servis Molendowski.Tylko nieraz ustawia inny go¶cio z doskoku i nie zawsze mu to wyjdzie.Powiedz ¿e do Mariana i po temacie.Jak powiesz ¿e jeste¶ ode mnie to bedzie wiedzia³ o co chodzi.Polecam najpierw szarpaki
    by³o E21 316,E30 320,E32 730,E32 750,E34 540,E38 740i,E36 M3 3.0,E39 ALPINA 3.2.E65 745i, X3 3,0si

  9. #29
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jul 2013
    Posty
    23
    BMW
    730d 2001'
    Sk±d
    WAW
    Aldik mia³em tego samego ducha co ty mia³e¶

    Panowie! Jest dobrze! Naprawa kosztowa³aby mnie 5 z³ ale g³upio mi by³o daæ go¶ciowi pi±tkê to da³em mu dychê. W sobotê pojecha³em na wulkanizacjê i mówiê tak: sprawdzê czy jak prze³o¿ê na przedniej osi ko³a z prawej na lew± i odwrotnie to bêdzie ¶ci±gaæ w lewo, a nie w prawo tak jak ¶ci±ga³o. Taki szybki test czy po tym uderzeniu prawa felga nie jest lekko walniêta. No i co siê okaza³o? Prze³o¿y³ mi go¶ciu te ko³a wyjecha³em na test i co? i przesta³o ¶ci±gaæ!!!! auto jedzie prosto. Co wiêcej, wsadzi³em tego znajomego z wulkanizacji i mówiê jed¼ ty bo mo¿e ja jestem ju¿ zbyt wyczulony. Pojechali¶my no i mówi, ¿e nie ¶ci±ga. Zostawi³em tak jak jest i w niedziele zrobi³em mniej wiêcej 150 km no i powiem szczerze, ¿e nie ¶ci±ga. No mo¿e tak ju¿ naprawdê delikatnie w prawo ale my¶lê, ¿e to ju¿ wina dróg by³a bo nie za ka¿dym razem no i oczywi¶cie mój mózg te¿ ju¿ jest wyczulony. Nie wymienia³em nic kompletnie w zawieszeniu ani nawet nie sprawdza³em luzów. Kole¿ka nabi³ przed t± czarodziejsk± zmian± na równo 2,5 bara przód i 2,8 ty³ no i wychodzi na to, ¿e jest git. Ale....zawsze musi byæ jakie¶ ale. Prawdopodobnie felga jest lekko krzywa bo tak przy 90-110 km/h lekko bije kiera. To wra¿enie po tych 150 km. Go¶æ przy geometrii zanim ustawia³ to oczywi¶cie posprawdza³ ci¶nienie itd. wiêc nie my¶lê, ¿e to ¶ci±ganie by³o wynikiem mniejszego ci¶nienia w prawym kole. Poza tym to czujniki by mi to pokaza³y. Jakie¶ wyt³umaczenia szanowni koledzy?

  10. #30
    Radekk
    Go¶æ
    Pewnie opona minimalnie zjechana z które¶ strony na rzut oka nie by³o widaæ I dlatego ci sciagalo. Wyprostuj jeszcze ta felge, bo szkoda zawieszenia.

Podobne w±tki

  1. [zawieszenie] ¦ci±ga na prawo f01
    Przez Aldik w dziale Seria F01 / F02
    Odpowiedzi: 81
    Ostatni post / autor: 25-10-2019, 10:59
  2. ¦ci±ga na prawo - problem z geometri± / k±tem WSZ
    Przez Przemo e32 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 04-07-2012, 20:21
  3. Rzuca po ca³ej drodze, ¶ci±ga na prawo
    Przez bryce w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 18-08-2009, 13:34
  4. [mechanika] ¦ci±ga przy hamowaniu - delikatnie
    Przez gilu_e32 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-03-2009, 18:51

Tagi dla tego w±tku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •