Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Wątek: E65 znikający olej, sporo błędów

  1. #11
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    42
    BMW
    brak
    Skąd
    Wrocław
    Może to kwestia Odmy ? Czytałem, że One też potrafią narobić problemu z olejem i kopceniem.
    JK

  2. #12
    Vip Vip Awatar damned1
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    4,447
    BMW
    520i, 118i
    Skąd
    Wrocław
    Ale nie aż tak. Odma daje tylko delikatny dymek. Z przepuszczającymi uszczelniaczami w dieslu się nie spotkałem. Tak jak koledzy piszą. Padnięte turbo wyjdzie na najtańszą usterkę dającą takie objawy.

  3. #13
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,348
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    Olej znika, nigdzie nie cieknie... typowe dla N57N. ;) Temat mocno przeze mnie przestudiowany, więc opiszę Ci co wiem w temacie.

    Przede wszystkim problem to najczęściej nie turbo, nie uszczelniacze, nie pierścienie, a... odma i brak separatora oleju w tej konstrukcji silnika. Stąd też szeroko znane w tym samochodzie pojęcie "cieknącego olejem kolektora dolotowego". U mnie on ciekł jak świeżo zarżnięta świnia i oleju lekko ubywało. Wziąłem się za rokminianie tematu i skończyło się na tym, że w tych silnikach N57N nie ma separatora oleju w ogóle! Puszka, w której separator występuje w poprzedniej wersji silnika - N57, w N57N jest pusta. Żeby było śmieszniej, jak kupisz separator - plastikowy z nowszych modeli, albo filcowy z poprzednich (lepiej zbiera), to idealnie on pasuje - są siedziska i miejsce na o-ring jest fabrycznie występuje.

    Teraz jak to zdiagnozować... Odłącz rurę za intercoolerem, która wchodzi do przepustnicy - u góry, jak stoisz przodem do auta, to masz po prawej stronie zaraz przy chłodnicy ten wąż. Powinieneś mieć tutaj sporo oleju. Teraz przejdź wzrokiem do rury prowadzącej od przepływomierza do kompresora turbosprężarki. Mniej więcej w połowie jej wysokości jest taki króciec, który jest połączony krótką rurką - to jest odma. Zjedmiesz rurkę i tam jak przejedziesz palcem, to pewnie będzie też sporo oleju.
    W ogóle najlepiej widać ile oleju wpada do komór spalania po tym, jak się ściągnie kolektor dolotowy. U mnie on był naprawdę solidnie uwalony olejem - po zdjęciu aż z niego ciekło.

    Jak to naprawić? Zamów separator oleju i włóż go tam, gdzie jest w silniku N57 (bez N na końcu). Ja próbowałem nawet wsadzić filterek od skutera na odmę, ale dymiło lekko i na postoju śmierdziało we wnętrzu spalinami. Dlatego dalej kombinowałem i wykombinowałem, że właśnie separatora w ogóle nie ma. Wsadziłem ten filcowy i po sprawie.

    Problem z uszczelniaczami zaworowymi był problem, ale w silniku 4,4i. W dieslu raczej sporadycznie się to zdarza - ale nie jest to regularny problem, jak w 4,4.

    Szczegóły są w tym temacie: http://7er.pl/showthread.php/43900-Oil-catch-can/page2

    Na koniec dorzucę tylko, żeby nie zwlekać z tym tematem, ponieważ olej silnikowy przy spaleniu oddaje w stan lotny popiół (nie mylić z sadzą!). Popiół trafia do DPF i powoli go zalepia, a najgorsze w tym wszystkim jest to, że popiół nie poddaje się regeneracji. Dlatego też wszystkie oleje przeznaczone do silników diesla z DPF muszą być niskopiołowe.


    Co do dymienia, to rano wyparowuje woda zgromadzona w wydechu np. nocy (różnica temperatur na powierzchni stalowej). Nic niebezpiecznego. Możesz oczywiście sprawdzić auto, czy przypadkiem nie masz uszkodzonej uszczelki pod głowicą - w warsztatach mają testery zawartości CO2 w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego. Za jakieś 50zł można to w łatwy sposób sprawdzić i będziesz miał pewność, czy to coś poważnego.

    Oczywiście Twój problem z olejem może mieć też grunt w nieszczelnej uszczelce głowicy, albo co gorsza, np. pękniętego bloku. To są jednak bardzo extremalne przypadki.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 12-12-2015 o 19:57

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2011
    Posty
    205
    BMW
    brak
    Skąd
    warszawa

    Post

    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    Olej znika, nigdzie nie cieknie... typowe dla N57N. ;) Temat mocno przeze mnie przestudiowany, więc opiszę Ci co wiem w temacie.

    Przede wszystkim problem to najczęściej nie turbo, nie uszczelniacze, nie pierścienie, a... odma i brak separatora oleju w tej konstrukcji silnika. Stąd też szeroko znane w tym samochodzie pojęcie "cieknącego olejem kolektora dolotowego". U mnie on ciekł jak świeżo zarżnięta świnia i oleju lekko ubywało. Wziąłem się za rokminianie tematu i skończyło się na tym, że w tych silnikach N57N nie ma separatora oleju w ogóle! Puszka, w której separator występuje w poprzedniej wersji silnika - N57, w N57N jest pusta. Żeby było śmieszniej, jak kupisz separator - plastikowy z nowszych modeli, albo filcowy z poprzednich (lepiej zbiera), to idealnie on pasuje - są siedziska i miejsce na o-ring jest fabrycznie występuje.

    Teraz jak to zdiagnozować... Odłącz rurę za intercoolerem, która wchodzi do przepustnicy - u góry, jak stoisz przodem do auta, to masz po prawej stronie zaraz przy chłodnicy ten wąż. Powinieneś mieć tutaj sporo oleju. Teraz przejdź wzrokiem do rury prowadzącej od przepływomierza do kompresora turbosprężarki. Mniej więcej w połowie jej wysokości jest taki króciec, który jest połączony krótką rurką - to jest odma. Zjedmiesz rurkę i tam jak przejedziesz palcem, to pewnie będzie też sporo oleju.
    W ogóle najlepiej widać ile oleju wpada do komór spalania po tym, jak się ściągnie kolektor dolotowy. U mnie on był naprawdę solidnie uwalony olejem - po zdjęciu aż z niego ciekło.

    Jak to naprawić? Zamów separator oleju i włóż go tam, gdzie jest w silniku N57 (bez N na końcu). Ja próbowałem nawet wsadzić filterek od skutera na odmę, ale dymiło lekko i na postoju śmierdziało we wnętrzu spalinami. Dlatego dalej kombinowałem i wykombinowałem, że właśnie separatora w ogóle nie ma. Wsadziłem ten filcowy i po sprawie.

    Problem z uszczelniaczami zaworowymi był problem, ale w silniku 4,4i. W dieslu raczej sporadycznie się to zdarza - ale nie jest to regularny problem, jak w 4,4.

    Szczegóły są w tym temacie: http://7er.pl/showthread.php/43900-Oil-catch-can/page2

    Na koniec dorzucę tylko, żeby nie zwlekać z tym tematem, ponieważ olej silnikowy przy spaleniu oddaje w stan lotny popiół (nie mylić z sadzą!). Popiół trafia do DPF i powoli go zalepia, a najgorsze w tym wszystkim jest to, że popiół nie poddaje się regeneracji. Dlatego też wszystkie oleje przeznaczone do silników diesla z DPF muszą być niskopiołowe.


    Co do dymienia, to rano wyparowuje woda zgromadzona w wydechu np. nocy (różnica temperatur na powierzchni stalowej). Nic niebezpiecznego. Możesz oczywiście sprawdzić auto, czy przypadkiem nie masz uszkodzonej uszczelki pod głowicą - w warsztatach mają testery zawartości CO2 w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego. Za jakieś 50zł można to w łatwy sposób sprawdzić i będziesz miał pewność, czy to coś poważnego.

    Oczywiście Twój problem z olejem może mieć też grunt w nieszczelnej uszczelce głowicy, albo co gorsza, np. pękniętego bloku. To są jednak bardzo extremalne przypadki.
    czy to przypadkiem nie chodzi o silnik m57n lub m57n2...? w e65 3litrowy diesel to m57
    pzdr

  5. #15
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    42
    BMW
    brak
    Skąd
    Wrocław
    Hmm, jeden z mechaników miał pomysł z turbo, bo w wężu od intercoolera jest troche oleju, czyli turbo puszcza, ale taka ilość, to raczej niewykonalne do spalenia. Jakieś pomysły?
    JK

  6. #16
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,348
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    Turbo nie puszcza, tylko ssie z odmy. Już pisałem o tym wcześniej. Wygląda to dokładnie tak, jakby to właśnie tubosprężarka podawała olej, ale łatwo to sprawdzić - ściągasz plastikowy wąż idący od przepływomierza do turbo i w jego połowie masz króciec od odmy. Jak znajdziesz tam sporo oleju, to masz winowajcę.

    Zajrzyj też na turbo. Od strony wlotu powietrza do turbo jak znajdziesz jakieś ślady oleju, to logiczne jest, że nie ma szans, żeby kanał ssący miał mieć olej = turbosprężarka zasysa powietrze już z olejem.

    Jeśli natomiast rurę między przepływomierzem a turbo masz suchą i masz faktycznie sporo oleju w intercooler (sprawdzisz to przez wyciek, albo odpinając wąż od wejścia do turbo - pod spodem pod osłoną po prawej stronie auta)v i jak ściągniesz ten plastikowy waż i turbo jest suche od strony wirnika, to faktycznie turbosprężarka jest nieszczelna i zdałoby się zrobić z nią porządek.

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2015
    Posty
    198
    BMW
    E65 730D 2005r 231 Km
    Skąd
    Łódź
    HTN rozumiem żeby założyć z M57n filterek "Oddzielacz oleju" nr 11127799366 do silnika M57n2 który tego filtra nie ma http://www.realoem.com/bmw/pl/showpa...diagId=11_3935

    Bo turbo zregenerowane a wąż zawalony olejem !
    Ostatnio edytowane przez Karizmo ; 07-01-2016 o 09:49

  8. #18
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,348
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    Tak, najlepiej jest założyć, wtedy masz separację oleju, o ile Twój silnik już tego nie ma. Mój nie miał. Obra rodzaje filterków pasują - i plastik i filcowy.

Podobne wątki

  1. [diagnoza] Problem z kodami błędów E65
    Przez miro w dziale Diagnostyka / AUDIO / VIDEO / NAVI
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 03-09-2015, 19:07
  2. [diagnoza] e65 cala masa błędów :(
    Przez sir_rolu w dziale Diagnostyka / AUDIO / VIDEO / NAVI
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-05-2015, 10:14
  3. [elektronika] 730d sporo błędów - pomocy
    Przez milky w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 02-03-2014, 09:14
  4. [diagnoza] E65 745i interpretacja błędów
    Przez dealer25 w dziale Diagnostyka / AUDIO / VIDEO / NAVI
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-04-2013, 15:22
  5. wywaliło sporo błędów
    Przez paweł_wawa w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-02-2010, 07:53

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •