Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 34

Wątek: Oil catch can ??

  1. #11
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    Ja w mojej 730 d tez mam wkład plastikowy , zrobiłem już na nim ponad 100 tys km i wszystko gra.

  2. #12
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    Cytat Zamieszczone przez Bartos Zobacz posta
    A ty w ogóle masz odmę w pokrywce? kolor chyba pomarańczowo brązowy odmy



    zdjęcie zaczerpnięte z bmwfanatics.ru
    Mam taką pokrywkę jak na zdjęciu. Ona w BMW pełni rolę odmy. Nie ma żadnych przewodów pod nią, ani nad nią, bądź innych, które jakkolwiek mogłyby odpowietrzać skrzynię korbową. Analizowałem budowę głowicy i ma ona dwa kanaliki na wskroś + mamy te pokrywki, które odpowietzają dół i górę silnika.

    Elvis, który masz rocznik auta i jaki silnik? Plastikowy separator był seryjnie w N57N.

  3. #13
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    Moje 730d jest z 2000 roku. Ze zdjęcia powyżej mam teraz tę lewą wkładkę plastikową ,ale oryginalnie miałem tę prawą-filc.

    Aha i do tego dużego starego dekla włożyłem tę plastikowa wkładkę , nic nie musiałem dokupić oprócz samej wkładki.
    Ostatnio edytowane przez ELVIS ; 25-10-2015 o 08:50

  4. #14
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    HTN, miałem na myśli czy w drugiej pokrywce powyżej filterka masz membranę pomarańczową ze sprężynką. Widać na zdjęciu otwór i kawałek membrany. Tą pokrywkę akurat też raz na jakiś czas warto wymienić.

  5. #15
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    Aha, no to mam taką z tą z pomarańczową membraną. Myślałem, że jest jeszcze jakaś, o której nie wiem. Wymieniałem ją jakoś 4 miesiące temu niedługo po zakupie, bo nie wiedziałem czy i kiedy ktoś to wymieniał. Wtedy właśnie wpadłem na to, że czegoś tutaj chyba brakuje.

  6. #16
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    No, to jedziemy z koksem... Rozkminiłem montaż zewnętrznego separatora oleju i przeprowadziłem już pierwsze testy.

    Dane techniczne:
    - rurak wychodząca z odmy ma średnicę 30mm
    - króciec w rurze prowadzącej od przepływomierza do turbo ma średnicę 25mm

    Kupiłem więc zestaw startowy:

    Duża przezroczysta rurka okazała się jednak zbyt sztywna i nie nadała się do operacji.

    Tak więc potrzebujemy:
    - bańkę separatora oleju (ja dałem 200zł)
    - 2x przejściówkę z rurki fi 25 na fi 15 (w przypadku mojego separatora)
    - 0,5m maksymalnie giętkiej rurki fi wewnętrzne 25mm
    - gąbkę stalową do mycia mocno zabrodzonych garów, żeby nieco stuningować separator
    - kilka stalowych opasek

    Oryginalny kawałek rurki odmy wykorzystałem jako przejście z średnicy 30mm na 25mm. Później poszła przejściówka z 25mm na 15mm i dalej do separatora.
    Za separatorem (czyli na jego wyjściu), poszła najpierw rurka fi 15, później przejściówka z fi 15 na fi 25 i dalej rurka 25mm, która wchodzi na króciec rury między przepływomierzem i turbo (ta duża w kształcie litery C).

    Do środka do puszki, która jest pusta w moim przypadku, wrzucamy dwie stalowe gąbki, żeby zbierać olej z przepływającgo powietrza i utrudnić mu wydostanie się na zewnątrz.

    Po montażu wygląda to następuąco: https://picasaweb.google.com/lh/phot...eat=directlink

    Kilka uwag:
    - separator trzeba zamontować poniżej rurki odmy separatora (tej, co ma średnicę 30mm), żeby olej nie zbierał się w tej rurce, tylko ściekał do puszki
    - rurkę wychodzącą od separatora trzeba poprowadzić maksymalnie długo "pod górkę", żeby wydostające się gazy w razie jakby coś tam jeszcze oleju z powietrzem leciało, to żeby właśnie tam to się skraplało i ściekało z powrotem. U mnie powrót ma ok. 1m długości
    - miejsca między wyjściem z odmy, a rurą C do turbo jest naprawdę mało - trzeba bardzo miękkie przewody, albo bardzo krótkie kolanka
    - trzeba uważać, żeby przewody nie były zbyt pozałamywane. Mój sprzedawca puszki separatora schrzanił sprawę i poskładał rurkę załamując ją. Usztywniłem załamania opaskami stalowymi, żeby się tam nie załamywały
    - dobrze, jakby przewody były olejoodporne (np. paliwowe). Ja zastosowałem byle jakie, bo chciałem przetestować to rozwiązanie i druciarska robota musi być teraz zastąpiona lepszymi materiałami
    - w karoserii są fabryczne otwory, przez które można poprzeciągać trytki w celu przymocowania puszki do karoserii. Akurat w e65 miejsce na taki separator jest wręcz fabryczne. Jak ktoś ma możliwość, to warto sobie uchwyt dorobić.
    - temperatur tam specjalnie nie ma, więc nie musi to być jakiś specjalny termoodporny przewód

    Zrobiłem dokładnie 110km i oto efekty:
    - w rurce przed separatorem znalazł się olej i to w niemałej ilośc:

    - w rurce za separatorem nie było grama oleju:

    WNIOSKI: jak na razie działa wg założeń ;)
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 18-10-2016 o 17:16

  7. #17
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,880
    BMW
    750iL
    Skąd
    Bielsk Podlaski

    Post

    wg mnie mieszanka oparów oleju i powietrza z odmy nie robi nic dobrego dla silnika, nagar osadza sie w kolektorze i zaworach i taka przeróbka jak działa na 100% nie zaszkodzi dla silnika, super pomysł. Nie obraz sie, wygląda to troche druciarko moze ze wzgledu na te rurki plastikowe ale sam pomysł nie jest zły, zawsze mozna wrocic do serii,
    Ostatnio edytowane przez krzywy191 ; 06-02-2016 o 23:47

  8. #18
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    Cytat Zamieszczone przez krzywy191 Zobacz posta
    wg mnie mieszanka oparów oleju i powietrza z odmy nie robi nic dobrego dla silnika
    Tutaj to wszystko zależy. Jeśli masz jeszcze nieusunięte klaki, to znacznie pomoże, bo to przez syf się one wyłamują.
    Tak samo, jeśli masz DPF. Spalony olej wydziela popiół. Popiół osadza się w DPF i nie poddaje się on regeneracji. Z biegiem czasu DPF się nim wypełnia, a interwały miedzy regeneracją stają się coraz krótsze. To było głównym powodem, dla którego zamontowałem catch can.
    Kolejnym powodem był wiecznie cieknący kolektor. Wymieniałem gumki, usuwałem tulejki spod spodu, żeby zwiększyć kompresję uszczelki, dawałem silikon, cudowałem, a i tak ciekł na 6-stym cylindrze. Może za dobry olej leję i powinienem przejść na oryginał BMW.

    Cytat Zamieszczone przez krzywy191 Zobacz posta
    Nie obraz sie, wygląda to troche druciarko moze ze wzgledu na te rurki plastikowe ale sam pomysł nie jest zły, zawsze mozna wrocic do serii,
    Absolutnie się nie obrażam, a nawet przyznam Ci rację. Nie jest to zrobione na porządnych przewodach, ale chodziło mi o to, żeby wstępnie sprawdzić rozwiązanie. Dobranie przewodów wbrew pozorom nie jest takie proste z racji bardzo niewielkiej ilości miejsca i tego, że przewody nie są giętkie. Uchwyt też jest na chwilę obecną zrobiony prowizorycznie. Wszystko mam plan poprawić po fazie testów, bo jednak te przewody raczej długo nie wytrzymają.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 09-02-2016 o 07:06

  9. #19
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    1500km zrobione. Separator w końcu działa - ładnie filtruje i nie podaje oleju dalej. Kolektor nie cieknie, przy uszczelce od wejścia do turbo w końcu sucho.

    Ile się zebrało, jeszcze nie ma co szacować. Będę prowadził obserwację i jak zrobię kilka tysięcy, wtedy będę mógł coś sensownego powiedzieć.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 18-03-2016 o 22:20

  10. #20
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    Dzisiaj zajrzałem do separatora. Oto wyniki - zapraszam do obejrzenia zdjęć.
    https://picasaweb.google.com/lh/phot...eat=directlink
    https://picasaweb.google.com/lh/phot...eat=directlink
    https://picasaweb.google.com/lh/phot...eat=directlink
    https://picasaweb.google.com/lh/phot...eat=directlink
    https://picasaweb.google.com/lh/phot...eat=directlink
    Rurka wylotowa bez oleju: https://picasaweb.google.com/lh/phot...eat=directlink
    Rurka wlotowa (od odmy) cała w oleju: https://picasaweb.google.com/lh/phot...eat=directlink

    Ogólnie ze 150ml się zebrało po 1500km. Ile wyciekło też nie wiem, bo miałem za słabo dokręcone denko i część wyleciała.

    Edit: 28.08.2016 z racji niedziałających zdjęć


    Oto wyniki po 1500km:




    Rurka z odmy czarna od oleju rurka wychodząca czysta- separator działa znakomicie:


    Zdecydowanie nie polecam tych przezroczystych rurek. Są zbyt cieńki i się załamują, robiąc typowy korek. Polecam za to przewód paliwowy 15mm średnicy wewnętrznej. Jest sztywny, olejoodporny i idealnie pasuje - dzięki średnicy zewnętrznej nie trzeba kupować tych złotych redukcji. Niebawem podrzucę zdjęcia jak to wygląda lepiej zrobione, bo na zdjęciach jest druciarstwo w celu sprawdzenia, czy patent w ogóle działa.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 28-08-2016 o 12:14

Podobne wątki

  1. [elektronika] Oil level sensor fault - prośba o pomoc
    Przez Kondi w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-05-2013, 16:08
  2. oil service
    Przez mogewszystko w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 14-07-2010, 19:18
  3. [mechanika] left steering oil co to oznacza
    Przez Volumax w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-12-2008, 21:43
  4. CRANKCASE-VENTILATION/OIL SEPARATOR
    Przez stos w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-07-2008, 22:21
  5. [ elektronika] oil service
    Przez Kempes w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-01-2008, 20:08

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •