Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Wątek: M60B30 - układ chłodzenia / temperatury

  1. #1
    Początkujący Użytkownik Awatar Vlad
    Dołączył
    Jun 2014
    Posty
    30
    BMW
    E38 3.0 V8
    Skąd
    Wrocław

    Post M60B30 - układ chłodzenia / temperatury

    Witam, posiadam E38 z silnikiem M60B30 (1994) i LPG Stag300, i mam kilka pytań do Was związanych z ukł chłodzenia:

    1. Pierwsza kwestia - zachowanie się wskazówki temp chłodziwa. Wszystkie auta ktore do tej pory posiadałem przyzwyczaiły mnie do zasady że wskazówka osiąga pion i jeśli wszystko jest sprawne to sterczy pionowo, a wychyla się tylko i wyłącznie gdy coś się dzieje albo gdy naprawdę przegrzeję mocno silnik tj. np pełny upał i korek na autostradzie po ostrej jeździe itp.

    Pytanie jak jest z czujnikiem temp i wskazówką w E38 - czy jest on na tyle czuły że pokazuje każde wahania i zmiany temp ? Czy może oznacza to po prostu problemy?

    Na ten moment obserwacje są takie : przy 20st na dworze pojeździłem trochę podczas urlopu po górskich serpentynach, auto niedawno kupione wiec chcialem zobaczyć jak sie zachowa w trybie sport na automacie, no i 4 minuty ostrzejrzej jazdy po serpentynach pod górkę i zaraz wskazówka poszla do góry, maksymalnie osiągnęła poziom 3/4 skali, potem schłodziłem silnik zjeżdżając i na postoju wróciła juz do normy. Druga obserwacja to ostatnio po mieście już przy większych upałach tj powyżej 25st na dworze, nawet 30 itp, na włączonej klimie jeżdżąc po mieście wskazówka wychyla się i też zbliża do tych 3/4.... to już mi się nie podoba, no ale może on tak ma więc pytanei do Was ?

    Przetrzepałem już forum w kwestii perypetii chłodniczych, no i już wiem że mi się nie włącza wentylator klimy po włączeniu klimy - możliwe że on bedzie tutaj sprawcą problemów. Przeczytałem też, że żeby się prawidłowo włączał nalezy mieć odpowiedni poziom płynu chlodzniczego. No to zajrzalem pod korek faktycznie troche tam brakowało. Dolałem 1litr. Pojeździłem jeden dzień, w temperaturach dużo to nie zmieniło, ale teraz dziwna sytuacja - wczoraj w takim fest upale na parkingu hipermarketu zaliczyłem wyciek z ukladu chlodzenia, gdizes przy chlodnicy / przewodach od klimy od strony kierowcy przy lampie.... wylało się może z 0,5-1l i przestało. Dzisiaj dojechalem do pracy obwodnicą 30km i zero problemów (ale nie włączałem klimy a wyciek miał miejsce na włączonej klimie). Jakieś sugestie ?

    Jutro auto wstawię chyba na warsztat zeby mi przetrzepali caly uklad chlodzenia i bede chcial wymienic termostat na ten chłodniejszy, sprawdzić droznosc chlodnic, wisko, wszystko po kolei, no ale moze wy macie jakieś inne obserwacje i moze na coś konkretnego powinienem zwrócić uwagę w przypadku M60B30 ??

    I jeszcze jedno pytanie (ktore wynika z czytania innych topików) - skąd wiecie dokładnie jaka temp ma chłodziwo w stopniach celsjusza ?

    Z góry dzieki za pomoc :)

  2. #2
    Doświadczony Użytkownik Awatar prezE32s
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    1,899
    BMW
    Było 750iA, A8 4.2 D2 FL, Phaeton 3.2 V6, E270CDi W211 Avantgarde, jest: Phaeton 5.0 V10 TDi
    Skąd
    Chojnów
    Ten wyciek to napewno z układu chłodzenia? Może skrapla się woda z klimy? A to akurat jest normalne :) wentylator od klimy musi być sprawny, jeżeli wisko już nie wyrabia auto pomaga sobie właśnie wentylatorem od klimy. A wisko masz całkiem sprawne? Przy tej temp 3/4 skali powinno dmuchać na maksa.

  3. #3
    Początkujący Użytkownik Awatar Vlad
    Dołączył
    Jun 2014
    Posty
    30
    BMW
    E38 3.0 V8
    Skąd
    Wrocław
    No wisko się na pewno załącza, zdarza mi się wykonać efekt odrzutowca ruszając ze świateł ^^

    Odnośnie wycieku na początku też myślałem że to woda z klimy, no ale nie "prawie litr" no i nie różowy kolor i tłustawy w dotyku. To był na 100% płyn chlodniczy. Mam takie wrazenie jak bym tym dolaniem płynu zwiększył ciśnienie w układzie i wywaliło nadmiar... ale którędy i dlaczego :///

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    833
    BMW
    E38 740IA M60, E39 525d
    Skąd
    Kraków

    Post

    wskazówka ma stać prosto, nie jest na tyle wrażliwa żeby ci pokazywała wahania rzędu 5 "C , jeśli wychyla się poza pion to łapie temperaturę w przypadku m60 ponad 110 '' C. Musisz sprawdzić wisko termostat, chłodnice i pompę wody, coś na pewno szwankuje. Silnik musi też być w 100 % odpowietrzony.

    Dokładną temperaturę płynu sprawdzisz w teście 7 obc.

  5. #5
    Początkujący Użytkownik Awatar Vlad
    Dołączył
    Jun 2014
    Posty
    30
    BMW
    E38 3.0 V8
    Skąd
    Wrocław

    Post

    Cytat Zamieszczone przez 525d Zobacz posta
    wskazówka ma stać prosto, nie jest na tyle wrażliwa żeby ci pokazywała wahania rzędu 5 "C , jeśli wychyla się poza pion to łapie temperaturę w przypadku m60 ponad 110 '' C. Musisz sprawdzić wisko termostat, chłodnice i pompę wody, coś na pewno szwankuje. Silnik musi też być w 100 % odpowietrzony.

    Dokładną temperaturę płynu sprawdzisz w teście 7 obc.
    krótko i na temat, dzięki wielkie :)

  6. #6
    Doświadczony Użytkownik Awatar darekbb
    Dołączył
    Apr 2015
    Posty
    1,518
    BMW
    E38 730iA 1995
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Dziś 32°C na zewnątrz, a temperatura w teście nr. 7 osiągnęła najwięcej 98°C w trakcie jazdy po mieście trochę korków, klima oczywiście włączona ( wentylator działa). Termostat wymieniany w jakieś 4 lata temu (85°C), visco nowe rok temu, pompa wody sprawna , chłodnica stara i jadę ja własnie w tej sytuacji dziś przemyć. Czy jest się czym martwić czy jestem przewrażliwiony?
    Ostatnio edytowane przez darekbb ; 13-06-2019 o 19:25

  7. #7
    Początkujący Użytkownik Awatar Osama
    Dołączył
    Jul 2017
    Posty
    96
    BMW
    E38 730i Manual
    Skąd
    Kraków
    Miałem problemy z układem chłodzenia w tym silniku, po kilku wizytach uporalismy się z tym i ziomek mówi że normalna temperatura to 95' ja jeżdżąc najwyższą zaobserwowałem 93 a jeżdżąc autostradą potrafiło spadać do 87'C.

  8. #8
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    wszystko o układzie chłodzenia, problemach z nim, rozwiązaniach i jak się zachowuje wskazówka znajdziesz tu w 2-4 podstronach i pdfach: http://www.meeknet.co.uk/E38/Index.htm

    a tu jeszcze na filmiku wszystko: https://youtu.be/XGIk8IXSGIE

    https://www.youtube.com/watch?v=RDuGsDUiXQw - na tym fimie tez diagnostyka części problemów
    Ostatnio edytowane przez tuczi77 ; 18-06-2019 o 14:29 Powód: Edytuj posty zamiast pisać jednego pod drugim!

  9. #9
    Doświadczony Użytkownik Awatar darekbb
    Dołączył
    Apr 2015
    Posty
    1,518
    BMW
    E38 730iA 1995
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Dzis zrobilem test stalem jakieś 12 min przodem do slonca klima wlaczona itp temperatura doszla do 100°C i zalaczyl sie 2 bieg wentylatora klimy zbila do 97°C itp weze miękkie tzn mozna ugniatac lekko palcem mysle ze przy 33°C to nic nadzwyczajnego. Przy "normalnych" temperaturach ~ 20°C na zewnątrz nie przekracza mi 94-95°C a jak jade to 91-92°C

    @Osama: jakie miałes problemy dokładnie ???
    Ostatnio edytowane przez darekbb ; 15-06-2019 o 11:43

  10. #10
    Początkujący Użytkownik Awatar Osama
    Dołączył
    Jul 2017
    Posty
    96
    BMW
    E38 730i Manual
    Skąd
    Kraków
    @Darekbb - Wszystko po kolei pękało, najpierw zbiorniczek płynu, później kolanka przy reduktorze, następnie przewody przy ścianie grodziowej a później u góry przy chłodnicy takie małe kolanko przepuszczało znikomą ilość płynu, udało mi się zagotować do prawie 110'C, trwało to dosłownie kilkanaście sekund bo jechałem autostradą, przy zjeździe od razu zgasiłem ostygła i dotoczylem się do mechanika, miałem też maź w całym układzie takie żółte masło, cały układ został przepłukany i już nigdy więcej się to nie pojawiło.

    Edit. Dziś trochę pokręciłem do wyższych obrotów, max temp 98'C po zejściu do normalnych obrotów po chwili spadek na 93. Temp otoczenia 35 stopni.
    Ostatnio edytowane przez Osama ; 15-06-2019 o 16:07

Podobne wątki

  1. Układ chłodzenia - VADEMECUM
    Przez olejus w dziale instrukcje / schematy
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-12-2014, 21:35
  2. [silnik] Układ chłodzenia
    Przez pawianbtv w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-05-2014, 22:25
  3. układ chłodzenia co gorsze
    Przez tobiasz w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-01-2010, 10:38
  4. [mechanika] Układ chłodzenia - dziwne temperatury
    Przez michal_5000 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 25-09-2009, 21:42
  5. Układ chłodzenia
    Przez BUMMER w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 29-11-2007, 19:57

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •