Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 15

W±tek: Po wymianie przodu mam miêkki peda³ hamulca (nie jest to zapowietrzenie)

  1. #1
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar brunoz
    Do³±czy³
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Sk±d
    Katowice
    Blog
    11

    Unhappy Po wymianie przodu mam miêkki peda³ hamulca (nie jest to zapowietrzenie)

    Koledzy,

    dzisiaj wymienili mi na jednym z polecanych warsztatów w Katowicach ca³e hamowanie z przodu:

    - tarcze Brembo
    - klocki Ferodo Premier
    - czujnik zu¿ycia klocków
    - p³yn hamulcowy DOT4 ATE
    - przewody elastyczne
    - t³oczek z prawej strony na nowy bo by³ ze¿arty
    - reperaturki do t³oczków

    Serwis obserwowa³em bacznie ca³y czas i z³ego s³owa nie mogê powiedzieæ. Wyjêli zaciski a z nich t³oczki. Wyczy¶cili wszystko wewn±trz, przedmuchane by³o sprê¿onym powietrzem. Za³o¿one nowe gumki. T³oczki chodz± przyjemnie, ¿e mo¿na je by³o rêcznie elagancko chowaæ i wyci±gaæ.
    Wszystkie kluczowe elementy psikane past± miedzian±. Tarcze za³o¿one i sprawdzone czy nie bij±.
    Na koniec zalany uk³ad nowym p³ynem DOT4 oraz odpowietrzony.

    Teoretycznie wszystko jest jak wed³ug instrukcji i sam bym tego lepiej nie zrobi³.


    Podczas i po je¼dzie próbnej okaza³o siê, ¿e hamulec jest miêkki i dopiero pod koniec zakresu zaczyna stawiaæ coraz wiêkszy opór. Wraz z nim zwiêksza siê si³a hamowania. Testowali¶my i auto hamuje ¿e a¿ w³±cza siê ABS na asfalcie. Ale trzeba porz±dnie depn±æ. Nie jest to komfortowe i przez 20km jako¶ tak stresowa³em siê, ¿e jednak nie zd±¿ê zahamowaæ na czas (takie g³upie uczucie, ¿e peda³ wpada a auto lecia dalej).


    Pewnie pomy¶licie - zapowietrzony uk³ad. A wcale nie. By³ dwa razy odpowietrzany.
    Peda³ nie robi siê twardszy po 2-3 krotnym podpompowaniu. Po prostu jest taki zawsze.
    Z kolei jak jest zgaszony silnik, to peda³ jest sztywny tak jak by³o dotychczas i trzymaj±c go wci¶niêtego i uruchamiaj±c silnik czujê, ¿e wtedy schodzi w dó³ (miêknie).

    Pan z warsztatu mówi³, ¿e nowe tarcze bêd± s³abiej hamowaæ przez ok 200km i nale¿y uwa¿aæ ¿eby nie zeszkliæ klocków. Dodatkowo na moje pytanie o ten peda³ mówi³, ¿e nowe gumki na pewno s± sztywniejsze i ¶ci±gaj± t³oczek który teraz ³adnie siê przecie¿ chowa.


    I teraz nie wiem co my¶leæ:
    - odpowietrzanie by³o robione na wy³±czonym silniku ale w³±czonym zap³onie (pompa ABS ponoæ wtedy pracuje/buczy). Nie wiem czy tak jest prawid³owo?
    - znalaz³em na innym forum (no dobra, o Oplu) ¿e kto¶ ¼le za³o¿y³ zabezpieczenia klocków które sprê¿ynowa³y i t³oczek siê pewnie cofa³ (taka moja interpretacja).


    Opisane objawy sugeruj±, ¿e jednak uk³ad nie jest zapowietrzony bo peda³ nie twardnieje a i jego tajemnicze miêkniêcie po w³±czeniu silnika te¿ co¶ na pewno oznacza. Natomiast teoria o gumkach mnie nie przekonuje bo je ogl±da³em i s± przecie¿ ³adnie miêkkie a nowe grube tarcze i klocki raczej sk³aniaj± t³oczek do po³o¿enia prawie schowanego, wiêc co tu ma prê¿yæ? Przecie¿ rêk± jak facet wciska³ naprawiony zacisk to jednak trochê si³y u¿y³ i taka gumka to nic w porównaniu do tego.
    No i teoria o ¶wie¿ych tarczach i klockach - no ale jednak jak siê mocniej naci¶nie, to hamuje a nie tylko zwalnia..

    Wierzê, ¿e pomo¿ecie w odnalezieniu prawdziwej przyczyny - chcia³bym jak nie sam sobie to poprawiæ, to chocia¿ pojechaæ do warsztatu z jakimi¶ konkretnymi pytaniami co mog³o byæ ¼le za³o¿one.
    Jakie s± u nas w 7er elementy, które mog³yby tak rozsuwaæ zaciski?


    Gdyby nie ta d³uga droga peda³u, by³bym w 100% zadowolony z naprawy.
    Nein! Mein Schnitzel!

  2. #2
    Vip Vip Awatar ttrol
    Do³±czy³
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Sk±d
    Zgorza³a/Warszawa
    JE¿eli mia³e¶ stare hamulce, a nagle wymieni³e¶ na nowe to zawsze jest wra¿enie, ¿e peda³ jest bardziej miêkki. W szczególno¶ci, ¿e wymieni³e¶ p³yn hamulcowy. POnadto tarcze i klocki musz± siê u³o¿yæ, a Ty sprawdza³e¶ tak, ¿e ABS siê na suchym w³±czy³?? Stara zasada, stare hamulce i p³yn, hebel twardy i trzeba cisn±æ, nowy dotarty dzia³a delikatnie i szybko. Uwa¿am, ¿e musisz siê przyzwyczaiæ, chocia¿ nie je¼dzi³em Twoim autem, wiêc ciê¿ko mi na odleg³o¶æ stwierdziæ bezwzglêdnie, ¿e jest ok.
    pozdrawiam Bartek

  3. #3
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar siwymetal
    Do³±czy³
    Aug 2011
    Posty
    708
    BMW
    E65 745i 2001
    Sk±d
    Göteborg,Szwecja
    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    JE¿eli mia³e¶ stare hamulce, a nagle wymieni³e¶ na nowe to zawsze jest wra¿enie, ¿e peda³ jest bardziej miêkki. W szczególno¶ci, ¿e wymieni³e¶ p³yn hamulcowy. POnadto tarcze i klocki musz± siê u³o¿yæ, a Ty sprawdza³e¶ tak, ¿e ABS siê na suchym w³±czy³?? Stara zasada, stare hamulce i p³yn, hebel twardy i trzeba cisn±æ, nowy dotarty dzia³a delikatnie i szybko. Uwa¿am, ¿e musisz siê przyzwyczaiæ, chocia¿ nie je¼dzi³em Twoim autem, wiêc ciê¿ko mi na odleg³o¶æ stwierdziæ bezwzglêdnie, ¿e jest ok.
    Potwierdzam wypowied¼ kolegi,zawsze po wymianie hamulców zauwa¿ysz zmianê na lepsze za parê dni normalnej jazdy,po takiej wymianie mam zawsze tak samo,najpierw jestem bardzo zawiedziony efektem a po u³o¿eniu wszystko ¶miga a¿ chce siê hamowaæ.
    "W³a¶ciwo¶ci± cz³owieka jest b³±dziæ, g³upiego - w b³êdzie trwaæ" (Cyceron)

  4. #4
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar brunoz
    Do³±czy³
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Sk±d
    Katowice
    Blog
    11
    Trochê mnie uspokoili¶cie. Przed chwil± by³em na niezbêdnych wieczornych zakupach (czekoladki) i faktycznie jakby hampel trochê wcze¶niej ³apa³. Nadal jest miêkki, ale nie jest taki, ¿e wpada.

    Odno¶nie tego zachowania jestem trochê zbity z tropu bo pó³ roku temu dosta³em szkodnika (Skodê) którym zazwyczaj siê poruszam i tam by³o 15km przebiegu i nie by³o takich efektów. Wydaje mi siê, ¿e po 25000 km dzisiaj hamuje tak samo (w sensie drogi peda³u).
    Nein! Mein Schnitzel!

  5. #5
    Vip Vip Awatar ttrol
    Do³±czy³
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Sk±d
    Zgorza³a/Warszawa
    w ma³ych autach hamulec jest zawsze czulszy ni¿ w ciê¿szych, zatem ogólne wra¿enie hamulca jest inne. Ja jak siê przesi±dê z 7er na jak±¶ s³u¿bówkê lub na Ypsilona, którego te¿ posiadam, to czasami bije g³ow± w szybê niemal¿e
    pozdrawiam Bartek

  6. #6
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar brunoz
    Do³±czy³
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Sk±d
    Katowice
    Blog
    11
    Tak by³o np. w Golf 4 i nienawidzi³em tego szczerze. Przesiadaj±c siê z E30 czy E36 zawsze przez pierwsze kilka km wisia³em na pasie podczas hamowania.

    No ale bêdê bacznie obserwowa³ czy efektywno¶æ hamowania wzrasta. Póki co dziej± siê dziwne rzeczy. Na przyk³ad pe³zn±c w korku z pracy hamulce piszcza³y jak auto toczy³o siê z prêdko¶ci± czo³gaj±cego siê pijaka. Wieczorem z kolei nie hamuj±c niczym przy 50km/h popiskiwa³ jakby co¶ tar³o. Przejecha³em po kanale (a wiemy jak one s± ³adnie wyprofilowane na jezdni) i przesta³o. Cuda, cuda...

    Znalaz³em jeszcze taki opis z Mondeo. Ciekawe bo go¶æ zastosowa³ tych samych producentów...
    Ostatnio edytowane przez BOSS ; 16-05-2012 o 00:22
    Nein! Mein Schnitzel!

  7. #7
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar siwymetal
    Do³±czy³
    Aug 2011
    Posty
    708
    BMW
    E65 745i 2001
    Sk±d
    Göteborg,Szwecja
    Sprawd¼ czy ko³a siê nie grzej±.
    "W³a¶ciwo¶ci± cz³owieka jest b³±dziæ, g³upiego - w b³êdzie trwaæ" (Cyceron)

  8. #8
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Do³±czy³
    May 2007
    Posty
    4,124
    BMW
    740i
    Sk±d
    Dolny Slask
    Brunoz z tego co opisujesz wyglada na to ze pompa hamulcowa konczy swoj zywot...
    Ka¿dy cz³owiek jest jak ksi±¿ka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkowaæ te z³e !!!

  9. #9
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar brunoz
    Do³±czy³
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Sk±d
    Katowice
    Blog
    11
    No, ale 50km temu by³a dobra. Nic nie cieknie. Peda³ nie wpada jak siê dusi. A bez silnika jest odpowiednio twardy.
    To odpowietrzanie albo wymiana p³ynu jej by zaszkodzi³a?

    To a¿ strach wymieniaæ p³yn w ch³odnicy albo olej w silniku...
    Nein! Mein Schnitzel!

  10. #10
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar Inur
    Do³±czy³
    Feb 2012
    Posty
    394
    BMW
    740iM (M60), M3 GT2
    Sk±d
    Poznañ
    Cytat Zamieszczone przez brunoz Zobacz posta
    Opisane objawy sugeruj±, ¿e jednak uk³ad nie jest zapowietrzony bo peda³ nie twardnieje a i jego tajemnicze miêkniêcie po w³±czeniu silnika te¿ co¶ na pewno oznacza.
    Oznacza tyle, ¿e dzia³a Ci servo hamulcowe :P

    Peda³ nie musi twardnieæ ¿eby wskazaæ na zapowietrzony uk³ad. Ja dwa razy co prawda w E36 ale spotka³em siê z tym ¿e dobry warsztat nie potrafi³ odpowietrzyæ uk³adu hamulcowego. Trzeba to robiæ pod ci¶nieniem i wtedy ca³e powietrze wyjdzie z uk³adu. A takie pompowanie peda³u i odkrêcanie zaworka to o kant d. mo¿na rozbiæ. Jak to u ciebie robili?

    Na moje to jest nic innego jak zapowietrzony hamulec, nawet bym nie rozwa¿a³ innych opcji. Dzia³a³o dobrze, rozszczelnili uk³ad, zalali od nowa, dzia³a ¼le. Proste.

Tagi dla tego w±tku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •