Witam mam felgi na ktore 16 jest za mala a 17 za duza znalazlem 5 sztuk na jednej byla opona jak w temacie 240/55 R4,5
z jakiego kraju pochodza takie felgi lub opony
Wersja do druku
Witam mam felgi na ktore 16 jest za mala a 17 za duza znalazlem 5 sztuk na jednej byla opona jak w temacie 240/55 R4,5
z jakiego kraju pochodza takie felgi lub opony
A nie są to przypadkiem tzw "calówki" !? wiem ze E32, E34 miewały takie felgi ...
a co to oznacza i skad takie opony
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=739834472
pewnie opony nie potrzebne są nie calowe tylko metryczne
To są felgi typu amerykańskiego. BMW wychodziło na takich felgach w Stanach Zjednoczonych. Ciężko kupić opony do tego typu felg. Ja jestem świeżo po sprawie z takim gościem od którego kupiłem te felgi jako 17". W warsztacie okazało się, że żadna opona nie pasuje. Oddałem je od razu. Co najlepsze to nie ma nawet takich opon w sklepach i hurtowniach oponiarskich.
:faint:Cytat:
Zamieszczone przez Jurij
To sa felgi METRYCZNE pelna nazwa rozmiaru opon to 240/55 R415 - i to nie ma nic wspolnego z ameryka ;D ;D Te opony to pierwsze runflaty - BMW w latach 80tych probowalo przeforsowac ten rozmiar opon na rynek jednak bez powodzenia.
Tak mi powiedział oponiarz. Najwidoczniej marny... ;) Co nie zmienia faktu, że felgi nie mają powodzenia.
To nie były run flaty - poczytaj w googlach - "michelin TRX"
TRX nie było stosowane tylko w BMW ;)
dokladnie :DCytat:
Zamieszczone przez xsilver
Jasne ze to nie sa takie runflaty jakie znamy dzis- te opony to PIERWSZA, i do tego w miare udana proba, zrobienia ogumienia na ktorym poruszajace sie auto po wystrzale opony nie zmienia gwaltownie toru jazdy ;)Cytat:
Zamieszczone przez xsilver
TRX to nie prekursor run flatów... Koncepcja tych opon powstała w czasach gdy samochody jeździły na balonach i prowadziły się jak poduszkowce... Te opony dzieki temu że mają niski profil i inny kształt boku opony umożliwiały lepsze prowadzenie, wyższą kontrolę nad pojazdem i lepszą przyczepność . to taki prekursor współczesnych opon hi-preformence
...
Jeżeli z tej opony zejdzie powietrze to robi się kapeć jak w każdej normalnej oponie. Nie są też zrobione tak żeby na nich jechać bez powietrza, ani nawet ze zmniejszonym ciścnieniem!
Jeżeli chodzi o sztywność boku opony to jest ona normalna - porównywałem to np z dunlop sp2000e.
http://books.google.pl/books?id=ZgEA...ension&f=false
Nie przesadzaj- nie powiesz mi ze w latach 80tych opon niskoprofilowych nie bylo :D i ze raptem tylko TRXy byly na rynku ;)Cytat:
Zamieszczone przez xsilver
Profil TRXow jest taki jak kazdej innej zwyklej oponie wiec nie ma tu zadnej inowacji.
TRXy maja wzmocnione/utwardzone sciany boczne- dzieki temu auto nie wpadnie w poslizg w razie wystrzalu opony (podobnie jak obecne runflaty- i tylko pod tym wzgledem porownalem to do RFT) oczywiscie jadac na kapciu TRX rozleci sie jak kazda inna opona, jednak w czasie jazdy i kilka sekund od wystrzalu opony TRX spelnia swoje zadanie- i taka byla tego idea: [glow=black:ab8bddd035]bezpiecznie zatrzymac auto po defekcie opony.[/glow:ab8bddd035]
Jest to chyba zamiar dosc mocno zblizony do tego co reprezentuja dzis opony RFT :]
W latach 70 to była spora innowacja ...
Nie wiem czy zaglądałeś do linku który podałem wyżej...
Tu kolejny - http://www.michelin-passion.com/pass...brique=PASSION