Witam,czy ktoś regenerował mechanizm zmiany biegów,aby pozbyć się luzów na drążku?Chodzi o skrzynię manualną.Jak tak to,które elementy wymieniliście?Podajcie numery ;)
http://www.realoem.com/bmw/showparts...28&hg=25&fg=05
Wersja do druku
Witam,czy ktoś regenerował mechanizm zmiany biegów,aby pozbyć się luzów na drążku?Chodzi o skrzynię manualną.Jak tak to,które elementy wymieniliście?Podajcie numery ;)
http://www.realoem.com/bmw/showparts...28&hg=25&fg=05
na początek wymień 7 i 12... powinno pomóc poza tym luz luzowi nie równy. Ale wymiana tych dwóch plastików powinno pomóc.
A jak chcesz wiedzieć jak wymienić to wejdź na forum bmw e30, tam mój nick to radek1488, znajdź mój temat o zakładaniu short shifta... :)
części nr: 2, 6, 7, 20, ewentualnie 4. Nierzadka przypadłość ;)
Dzięki panowie za odpowiedzi.Więc kupię te elementy i zabieram się za naprawę,pozdr. :)
Dzięki Kolego za podrzucenie tematu.Uporałeś się z tym problemem?Które części kupiłeś i gdzie?
pozdr
Wszystkie te części zanajdują się w ASO,jak będzie cieplej zaczynam regenerację.
A które części kupiłeś?2,6,7,20?Jaki koszt takiej regeneracji?
Jeszcze nie zakupiłem potrzebnych części do regeneracji,ale wszystkie części mają w ASO,myślę,że nr. 6 czyli drążek i nr. 4 nie będą potrzebne,przynajmniej u mnie jest ok,ale tulejki i podkładki do wymiany,czyli te numery,które podali koledzy oprócz 6 i 4.
Temat przerabiałem w e34. Niby wszystko ok. z częściami nr. 4 i 6 a przy naprawie okazało się że jednak są do wymiany i w dodatku dostępne tylko na zamówienie. Nie są to koszta astronomiczne więc może warto wymienic je równierz.
W części na 4 wyrabia się kulka i często jest do wymiany :/
a mam takie może lamerskie pytanie, jak ściągnąć gałkę zmiany biegów żeby jej nie uszkodzić???? w wielu BMW widziałem uszkodzony ten plastik górny z rozkładem biegów, czy to właśnie przez nieumiejętne ściąganie?
Pozdrawiam
konik po prostu mocno szarpiesz gałkę do góry musi zejść :)
koszty elementów
nr 7 - 30,81zł
nr 13 - 1,75 zł warto też zmienić
nr 12 - 0,65 zł
a powiedzcie mi jeszcze, czy regeneracja tego ustrojstwa jest możliwa od wewnątrz czy trzeba coś grzebać od spodu też ???
Najlepiej od spodu,musisz zdjąć blachę aluminiową nad wałem i masz bardzo dobry dostęp do całego mechanizmu.
ale da się od góry? bo nie mam dostępu do kanału i nie wiem czy się za to brać ;-)
od góry nic nie zdziałasz możesz sobie tylko na to popatrzeć od góry :)
a czy można wyjąć ten górny plastik jakoś tak żeby go nie uszkodzić?
jak patrzę od dołu w gałkę to wydaje się że jest ona w całosci z drewna, czy pozostaje tylko podważanie tego cyferblatu?
mam jedną gałkę brzydką ale z ładnym plastikiem i jedną ładną ale z połamanym plastikiem, chciałbym zrobić jedną ładną z 2 ;-)
konrad nie rozumiem za bardzo co ty kombinujesz
mam śliczniutką gałkę biegów, idealną ale ma połamany, ukruszony ten plasticzek górny. I mam drugą zniszczona gałkę ale z idealnym plasticzkiem :-) i chcę zrobić z nich jedną ładną :-)
to chodzi ci o plakietke tak ?
to nie muszisz wgl głaki sćiagać podwadz czyms plakietke i odklej jest mocowana na jakąś taką taśmę dwustronnie klejącą
http://www.realoem.com/bmw/showparts...05&hg=25&fg=10
próbuje, próbuje i za cholerę nie chce to odejść... na razie próbuje na tej uszkodzonej więc pal kij jak ja zepsuje, ale gorzej będzie jak się zabiorę za tą ładną, wolałbym jej nie zniszczyć ;-)
Wsteczny przepadł chyba kompletnie, drążek lata jak żyd po pustym sklepie co może być przyczyną
Sprawdź może linkę od wstecznego