Witam , zamieszczam filmik , co tak grzechocze :( ?
https://www.youtube.com/watch?v=cmRE...ature=youtu.be
Wersja do druku
Witam , zamieszczam filmik , co tak grzechocze :( ?
https://www.youtube.com/watch?v=cmRE...ature=youtu.be
Taki nagrany film potęguje wrażenia odsłuchowe, ale do sprawdzenia:
- rozrząd
- zrywają się gwinty świec i idzie kompresja, która wbrew pozorem klepie nieźle
- vanos
Poza tym ten silnik jest pancerny.
grzechocze jak m30 przed regulacją zaworów
ile ma km tak naprawdę to się już nie dowiem
szklanki do wymiany na jaki moleju jezdzisz
poprzedni lał mobila 10w , ale będę zmieniał na vavoline maxlife
M52 silnikiem pancernym :emptiness: Chyba mylisz z M50
Szklanek bym nie obstawiał. Bardziej cykają niż grzechoczą - i z niższą częstotliwością. Przy zerwanym gwincie świecy by pukał a nie grzechotał, i byłby to również dźwięk o dużo mniejszej częstotliwości. Ja bym obstawiał łańcuszek rozrządu, coś z osprzętem, lub w najgorszym wypadku panewki... Z którego dokładnie miejsca wydobywa się ten dźwięk ? ;) Złap za breszkę, przyłóż jedną stronę do silnika drugą do ucha, i osłuchaj jak pan doktor :)
przykładałem ucho do dekla zaworów i u góry jest ok , dźwięk wydobywa sie z okolic tylnej części silnika przy ścianie , nad kolektorem wydechowym . bo jeśli to poważna sprawa to wole to sprzedać
A jakie masz zastrzeżenia co do wytrzymałości M52?Tylko proszę nie pisz,że kolega lub znajomy miał kupioną w PL igiełkę rocznik 1997 z przebiegiem 115 tyś i miał same problemy...Te silniki...jeśli są dobrze serwisowane...bez problemów robią 400 a nawet 500 tyś km...Pozdrawiam.
dzisiaj nagrałem kolejny film myśle ze bardziej dokładniejszy , słychać specyficzne cykanie , w tle słychać łożysko z alternatora :P nie zwracajcie na to uwagi :d
http://youtu.be/nwIxszRXcCA
No zupełnie inaczej słychać to na tym filmiku i jednak teraz obstawiałbym szklanki :P Jak przystawisz głowę do prawego koła to tam słychać najmocniej? Zacznij od sprawdzenia ciśnienia oleju. Zanim podjedziesz do mechanika i podepnie pod manometr spróbuj go mocno przegazować 5-6k obr przez ok. minutę - jeśli nie przestanie cykać na chwilę, to ciśnienie oleju masz ok. Jak przestanie - pompa do roboty. Na wolnych ma być 50kPa na wysokich 400-480kPa - tylko przegoń go z 30 km przed pomiarem ;) A skąd Ci tam tak cieknie? Uszczelka pod klawiaturą?
Jeśli się nie mylę i to szklanki hałasują to czeka cię jedna z opcji:
a) pompa oleju (smok do czyszczenia, lub pompa do wymiany na używkę) - robocizna ok. 150-200 zł , części 100-200 zł
b) szklanki... robocizna ok. 150 zł, dobre części 700-800 zł
c) płukanka silnika + nowy olej - 200-300 zł
d) Cholera jasna wie co - czyli sytuacja jak u mnie, rok już tak jeżdżę i wszyscy mechanicy ręce rozkładają - szklanki wymienione, ciśnienie oleju ok, płukanka robiona, a silnik jak cykał tak cyka... X zł ( u mnie ok. 2000zł wyrzucone w błoto ;)
U ciebie bym najprędzej obstawiał jednak coś z ciśnieniem oleju bo słychać kilka szklanek, a jak padają to nie wszystkie na raz przeważnie tylko po kolei :P
http://pl.tinypic.com/player.php?v=b...8#.VMyC3y7-Wxw - tak to brzmi u mnie.
M52 to silnik dobry ale nie Pancerny !
Widziałem wiele tych silników i nie zastawiam sie kolegami.
- vanos nie wytrzymuje 400 - 500 tyś jak piszesz
- dość czensto przegżewają sie
- pekają głowice
- aluminiowy blok który sie odkształca co skutkuje pekaniem głowic
A co do kolegi to tydzien temu pojechały 2 sztuki na złom
I powiedz mi Kolego czy m52 zasługuje na miano silnika pancernego ? I powiec czy te usterki wyżej wymienionych dotyczy M50.
Cieklo z uszczelki z od klawiatury .cieklo jak z kranu .Jeszcze mogę dodać rano po odpaleniu 2 -3 s jakiś popychacz zastuka .PO ściągnięciu dekla bylem w szoku dekiel od środka byl zasyfiony grubą warstwa oleju
daje kolejny filmik , z góry tak tego nie słychać , http://youtu.be/Gkl_h6UC5gQ
no DUPA cyka strasznie tylko w ewidentnie słychać popychacz u ciebie ja tak miałem w m60 na gównianym mobilu 10w
no DUPA cyka strasznie tylko w ewidentnie słychać popychacz u ciebie ja tak miałem w m60 na gównianym mobilu 10w
oj ale narobiłem śmietnik coś mi się kliklo 2 razy nie wiem jak to usunąć
Nie wytrzymuje?...Pewnie,ze nie wytrzyma 400 tyś licząc od 200 tyś wzwyż...bo tak najczęsciej mają cofnięte autka w Polsce...Od zera przebiegu dobrze serwisowany silnik na pewno da radę 400tyś...proszę oto jeden z przykładów...akurat nie znalazłem żadnego z przebiegiem 400 tyś ale ponad 300 jest sporo...tutaj liczniki na 100% nie cofane a jak mi ktos powie,że vanos mu padł po 180 tyś to wiadomo o co chodzi http://www.finn.no/finn/car/used/obj...ckthrough=true
A są i takie, które wytrzymują 400 od 200 wzwyż :) Ale trzeba o nie dbać, i mieć świadomość że przy 200 mają 400 ;) Znam kilka przykładów m52 po 600-800k, które jeszcze śmigają...
A co powiecie o tym ostatnim filmiku ?
Ok wiadomo . Ale nagralem filmik uchwycajac dzwiek od spodu auta. Jesli go widziales . Zanika to przy 1500 rmp
Nic dodać nic ująć.
To na 100% nie zawory.
A to manual? Może to łożysko grzechocze?
Choć na każdym filmiku inny odgłos :/
Automat. Ja obstawiam popychcz na tym oleju 10w40 . Przejde na 5w40 albo 5w50 i zobaczymy
Zdejmij pasek napędu klimatyzacji, ja w swojej E36 podejrzewałem rozrząd, byłem na 100% pewny, że łańcuch się obija, a okazało się, że to sprężarka klimy hałasowała i dźwięk się niósł. Na razie jeżdżę bez paska, na wiosnę wymienię sprężarkę.
Wadliwe popychacze się wymienia na nowe, a nie maskuje problem zmianą oleju.
Dlatego nie napisałem cykające, ale wadliwe:)