Cytat:
Najczęściej zbyt ciężka i agresywna noga. Nawet używanie kick-down jest też powodem do szybszego zużycia i konwertera i samej skrzyni. Ogólnie jak chcesz przedłużyć żywotność konwertera, to jak wciskasz gaz, to nie rób to raptownie, tylko płynnie. Jak potrzebujesz zmiany biegu, to przełącz WCZEŚNIEJ na tryb Sport albo Steptronic, zredukuj i dopiero ogień. Nie będę wspominał o chip'owaniu... To, że skrzynia przenosi 600Nm, to nie znaczy, że można połączyć ją z silnikiem 600Nm. To jest moment statyczny, a jest jeszcze coś takiego, jak moment dynamiczny. Jak wciskasz kick-down, to masz nagły przyrost momentu i jest niejako strzał, jak już konwerter i skrzynia zasprzęgli niższy bieg. Wtedy konwerter i skrzynia przez jakąś sekundę przenoszą dynamiczne uderzenie znacznie wyższe, niż przykładowe 600Nm. Dlatego producenci piszą w instrukcjach, żeby najpierw wbić bieg, później ruszać, a nie podnosić obroty i wtedy wbić bieg. Wtedy masz często moment, którego skrzynia i konwerter nie są w stanie przenieść. Inna sprawa, że takiej dynamiki może nie wytrzymać nawet korbowód lub wał silnika.
Jest jeszcze inna kwestia. Parametry pracy samej skrzyni biegów.