Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Wątek: e65/e60/e61 6hp26

  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2011
    Posty
    87
    BMW
    e38 m62
    Skąd
    Warszawa

    Post e65/e60/e61 6hp26

    Cześć,

    Mam pytania dot skrzyni i konwertera ZF 6hp26 zaprzężonej z silnikiem 3.0D
    Jaka jest temperatura robocza oleju w tej skrzyni biegów ?
    (są jakieś różnice w działaniu skrzyni przy zimnym oleju a temperaturą roboczą ?)
    Jakie są objawy zużywającego się konwertera ? (co powoduje zużywanie się konwertera ?)
    Jakie są następstwa zużytego konwertera dla pojazdu i pracy skrzyni i jakie skutki może przynieść jazda na zużytym konwerterze ? (o ile zużyty konwerter pozwala na dalszą jazdę)

    Pozdro

  2. #2
    . ADMINISTRATOR Awatar Sebek
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,976
    BMW
    E23/E38/E65
    Skąd
    DZG
    Blog
    1
    Temperatura dochodzi do prawie 100 stopni.

    Głównymi symptomami "walniętego" konwertera są: falowanie obrotów, dźwięki i wibracje ze skrzyni rozchodzące się na karoserie samochodu, przeciąganie / ślizganie się biegów.

    Przy 3.0 D konwerter jest szczególnie narażony przez wysoki moment obrotowy.

    Jeżdżącna "walniętym" konwerterze ryzykujesz posypanie się innych elementów skrzyni.
    Pozdrawiam, Sebek

    Masz pytanie lub problem odnośnie funkcjonowania forum, współpracy ...
    Proszę o kontakt ze mną .!


  3. #3
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2011
    Posty
    87
    BMW
    e38 m62
    Skąd
    Warszawa
    A kojarzysz tego typu objaw? : http://www.youtube.com/watch?v=ekfnQ0DMPKg
    Jadąc na najwyższym biegu z jak najmniejszą prędkością, próbując utrzymać stała prędkość, obroty falują najczęściej w dół, pojawia się to na zimnym silniku, potem nie ma różnicy.

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    511
    BMW
    E65 740d, 335i, 750dX
    Skąd
    LU
    Cytat Zamieszczone przez john Zobacz posta
    A kojarzysz tego typu objaw? : http://www.youtube.com/watch?v=ekfnQ0DMPKg
    Jadąc na najwyższym biegu z jak najmniejszą prędkością, próbując utrzymać stała prędkość, obroty falują najczęściej w dół, pojawia się to na zimnym silniku, potem nie ma różnicy.
    Powoli pada Lock-up w konwerterze, z czasem i na cieplym bedzie falowac.

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik Awatar prezE32s
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    1,899
    BMW
    Było 750iA, A8 4.2 D2 FL, Phaeton 3.2 V6, E270CDi W211 Avantgarde, jest: Phaeton 5.0 V10 TDi
    Skąd
    Chojnów

    Post

    Nie wiem jak jest w 6hp26, ale w Mercedesowskiej 722.6 miałem identyczny problem i pomogła wymiana zaworu Lock Up, który znajduje się na płycie sterującej. Koszt razem z oryginalnym olejem Mercedesa około 550zł, sam zawór 230zł kosztował.

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2015
    Posty
    198
    BMW
    E65 730D 2005r 231 Km
    Skąd
    Łódź
    a gdzie ten zawór "Lock-up" się znajduje w 6hp26z

  7. #7
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2016
    Posty
    51
    BMW
    725tdsA, 730d e65, 530d e39
    Skąd
    szczecin
    Cytat Zamieszczone przez Karizmo Zobacz posta
    a gdzie ten zawór "Lock-up" się znajduje w 6hp26z
    Podbijam , gdzie ten zawor i czy on może odpowiadać za problemy?

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2016
    Posty
    111
    BMW
    745i
    Skąd
    Bojadła
    Ja również dołączam się do pytania gdyż mam identyczne objawy

  9. #9
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    elektrozawór lock-up znajduje się na mechatroniku a sam Lock-up znajduje się w konwerterze.
    Poczytajcie to :http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtop...2047&start=135

  10. #10
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka

    Post

    Temat stary, ale dorzucę swoje do pierwszego postu.

    Cytat Zamieszczone przez john Zobacz posta
    Jaka jest temperatura robocza oleju w tej skrzyni biegów ?
    Nie wiem, ale ponoć można to zmierzyć ISTĄ. Przypuszczam, że jakby dobrze dawał w palnik, to może być nawet więcej, niż 100'C. Nie wiem jednak do czego dążysz z tym pytaniem? Olej w skrzyni jest chłodzony, także spokojnie. Auto jest przystosowane nawet do ciągnięcia przyczep i wtedy temperatura prawdopodobnie będzie najwyższa. Nie wiem jak w naszym e65/66, ale w serii F przy montażu haka BMW nakazuje wymianę wiatraka chłodnicy na większy.

    Cytat Zamieszczone przez john Zobacz posta
    (są jakieś różnice w działaniu skrzyni przy zimnym oleju a temperaturą roboczą ?)
    Różnice w działaniu skrzyni są i to bardzo duże. Na zimnym oleju skrzynia u mnie lubi mocniej przeskoczyć na kolejny bieg. Na ciepłym zauważalnie płynniej działa.

    Cytat Zamieszczone przez john Zobacz posta
    Jakie są objawy zużywającego się konwertera ?
    Falowanie obrotów, prześlizgiwanie biegów, jak masz na D i auto stoi na płaskim, to nie rusza, szarpanie, twarde zmiany biegów itd... Najczęściej falują obroty.

    Cytat Zamieszczone przez john Zobacz posta
    (co powoduje zużywanie się konwertera ?)
    Najczęściej zbyt ciężka i agresywna noga. Nawet używanie kick-down jest też powodem do szybszego zużycia i konwertera i samej skrzyni. Ogólnie jak chcesz przedłużyć żywotność konwertera, to jak wciskasz gaz, to nie rób to raptownie, tylko płynnie. Jak potrzebujesz zmiany biegu, to przełącz WCZEŚNIEJ na tryb Sport albo Steptronic, zredukuj i dopiero ogień. Nie będę wspominał o chip'owaniu... To, że skrzynia przenosi 600Nm, to nie znaczy, że można połączyć ją z silnikiem 600Nm. To jest moment statyczny, a jest jeszcze coś takiego, jak moment dynamiczny. Jak wciskasz kick-down, to masz nagły przyrost momentu i jest niejako strzał, jak już konwerter i skrzynia zasprzęgli niższy bieg. Wtedy konwerter i skrzynia przez jakąś sekundę przenoszą dynamiczne uderzenie znacznie wyższe, niż przykładowe 600Nm. Dlatego producenci piszą w instrukcjach, żeby najpierw wbić bieg, później ruszać, a nie podnosić obroty i wtedy wbić bieg. Wtedy masz często moment, którego skrzynia i konwerter nie są w stanie przenieść. Inna sprawa, że takiej dynamiki może nie wytrzymać nawet korbowód lub wał silnika.

    Cytat Zamieszczone przez john Zobacz posta
    Jakie są następstwa zużytego konwertera dla pojazdu i pracy skrzyni i jakie skutki może przynieść jazda na zużytym konwerterze ? (o ile zużyty konwerter pozwala na dalszą jazdę)
    Jeśli przez konwerter skrzynia szarpie, to uszkodzenie skrzyni. Układ korbowodowy też dostaje swoje - może rozplaszczyć panewkę, może gdzieś tam ją przytrzeć. Jak będzie mocno szarpało, to może nawet uszkodzić w końcu korbowód lub wał korbowy.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 12-05-2017 o 21:15

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •