Czy ktoś poszedł w tym kierunku, ma jakieś doświadczenie z taką zamianą i może mi poradzić czy warto?
Wersja do druku
Czy ktoś poszedł w tym kierunku, ma jakieś doświadczenie z taką zamianą i może mi poradzić czy warto?
Czego oczekujesz po X5?
X5 wydaje się jakoś taki bardziej praktyczny i w przyszłości byłby bardziej rodzinny. Silnik musiałby mieć taki jak mam obecnie, czyli 4.4.
X5 jest najmniej praktycznym BMW niestety :)
Niby dlaczego najmniej praktyczny? Zapakuje się dużo więcej, nie utknie w śniegu, ale też przejedzie przez cięższe błoto. Jako użytkownik X6 mogę powiedzieć, że to naprawdę mega frajda, jak w miejscach gdzie zwykłym autem nie przejadę, ja mogę na chamca się wbić, choćby w nieodśnieżone miejsce parkingowe, albo skrótem przez las. Po mieście się tym normalnie porusza, tyle że ciężej parkować, no ale w porównaniu z E38 to chyba podobnie.
Jeździłem trochę X5 i nie wywarło ono na mnie jakiegoś mega zachwytu. Fakt, napęd na 4 łapy ułatwia życie ale po gabarytach tego auta można by się spodziewać więcej miejsca w środku. Teraz jeździsz longiem, więc i tak i tak miejskie auto to nie jest, po przesiadce do X'a różnica będzie głównie taka, że na większość będziesz patrzył z góry. Koszty eksploatacji są wyższe niż E38.
Pogadaj z EVAN - on zamienił e38 na X5 powie ci wszystko co chcesz wiedzieć i jeszcze troszkę :cool:
Od siebie dodam tylko tyle że jedyna rzeczą której brakuje/owało mi w e38 to napęd na 4 koła i to jest jedyna rzecz dla której zamienił bym e38 na X5
dla jasności tematu - X5 nie jest autem terenowym !!!! i nawet nie próbuj w teren tym jechać bo śmiech będzie a nie frajda - to typowa bulwarówka
na szczęście nowe 7er mają xdrive więc tematu nie ma no chyba że zamiana na x6 ale to juz inna bajka
tu masz trochę wiedzy:
http://www.autotesty.com.pl/articles.php?id=248
http://www.bmw-center.com.pl/modules...rticle&sid=448
@Sławek, z całym szacunkiem ale x6/x5 przy longu jak mowa o ilości miejsca to popierdółka na nie auto
Jak dla mnie jeśli ktoś potrzebuje auto do miasta to X5 jest nieporozumieniem totalnym ,a najbardziej pod wzgl eksploatacji.
Jeśli chodzi o wjeżdżanie pod jakieś górki ,to do tego są inne samochody bijące na głowę X5 :) argument ,że można wjechać w śnieg na parkingu ,jest typowy dla świeżego użytkownika samochodu co ma 4x4 :) i jest bez sensu :)
p.s ADASIO Tobie w e38 ASC tez brakowało :d
Panowie, ale jak jest śnieg to ja nie jeżdżę, więc czy x2 czy x4 to nie ma różnicy :) :)
ADASIO, nie ma posta, żebyś o dupach nie wspominał :)
Jeździłeś X5?
Ratovnik ,ale najpierw upewnij się czy auto jakie chcesz kupić można "WYLEDOWAĆ " :d:d
Tam jest większy prześwit, więc można śmiało LEDy wstawiać w podwoziu :)
Już nawet wiem co bym tam zapodał :D
Kupiec na moje byłby od ręki. Może ktoś chce się zamienić za X5? :)
Opinia z punktu posiadacza e53 4.6is. E38 nie miałem, ale jeździłem
X5 nie jest dużym samochodem. Wewnątrz miejsca tyle co w e39, jedynie nad głowami jest więcej przestrzeni i większa jest odległość od przedniej szyby. Bagażnik skromny, ratuje tylko że można wkładać aż po sufit.
Pozycja za kierownicą wygodna, bardziej pionowa ale sprawdza się w trasach. Wsiadanie/wysiadanie trochę uciążliwe, bo albo robimy duży krok, albo stajemy na progu. Osiągi nie powalają - masa ponad 2,200kg + opór powietrza + wielkie koła (tył 315/30 przód 275/35) robią swoje.
Na zakrętach lepiej niż można się spodziewać, bije na głowę SUVy innych marek, ale nie chciałbym powyżej 160km/h być zmuszonym do jakiegoś gwałtownego manewru.
W samochodzie człowiek czuje się bardzo pewnie, świetna widoczność (duża powierzchnia szyb). Co do komfortu z pewnością będzie dużo gorzej niż w 7er, ale nie ma tragedii jak niektórzy piszą.
Genialny samochód na miasto, na trasie jak dla mnie zbyt niepewny, tzn powyżej 160km/h czuć masę, i wysoki środek ciężkości. Spalanie przy prędkościach w okolicy 200km/h to zabójstwo dla kieszeni (25-30l). Przy prędkościach do 150-160 można zmieścić się w 16-18L. Miasto 20 litrów trzeba liczyć.
Zimą jest świetnie. Ja wrzuciłem w tym roku lato 20'' zbyt wcześnie i w święta wielkanocne zastał mnie 20-30cm śnieg. Samochód szedł po tym lepiej niż osobówka na zimówkach.
Pomimo tego że to względnie tani i stary już samochód to wciąż robi wrażenie na ludziach, a kobiety mają do niego ogromną słabość.
Jest gorzej wykonany niż e38 / e39, brak wygłuszeń w drzwiach, ścianie grodziowej więc jest sporo głośniej. Nie ma tylu uszczelek w drzwiach, przez to przy zamykaniu słychać tandetny dźwięk jak w samochodach z lat 80. Drzwi są bardzo ciężkie, trzeba uważać na dzieciaki.
Audio gra zdecydowanie lepiej niż w e38 / e39. Pomimo tego że to te same komponenty to w X5 dźwięk jest dużo lepszy, czuć przestrzeń.
Eksploatacja do tanich nie należy - opony, szybko zużywające się hamulce, spalanie. Wahacze w zamiennikach (lemforder, TRW) są tanie.
Jako rodzinny samochód X5 z pewnością bardzo dobrze się sprawdza.
http://www.klinika-bmw.pl/foto/dray/zima/3.jpg
http://www.klinika-bmw.pl/foto/dray/x5/07.jpg
http://www.klinika-bmw.pl/foto/dray/x5/13.jpg
Serwisowanie takiej X5 4.6is jest sporo droższe od 740?
ojciec ma teraz na sprzedaż x5 2004r 3.0d 218ps 6 manual jeżdżę teraz trochę tym autem mam porównanie do e39 525d i mojej e38 a także do wielu innych bmw starszych nowszych itd. I to auto ma jedną zasadnicza zaletę w porównaniu do zwykłej osobówki,, przez napęd i prześwit jeżdżąc czy po mieście czy poza nim nie ma jako takich ograniczeń jak zobaczę drogę z wybojami do lasu i z wystającymi na 20 cm korzeniami i kałużami tak samo głębokimi i zechce tam wjechać to wjadę i nic się nie stanie , w zimie to w stosunku do e38 to jest bajka. Wady są takie że jak ktoś przywyknie do e38 albo do e65 to jadąc e53 z końca produkcji za które spokojnie można kupić wypasione poliftowe e65 pomyśli że w stosunku do 7er ten samochód to jakaś kpina pod względem komfortu, wyciszenia, jakości materiałów, spasowania i dbania o szczegóły. Jest bardzo surowy i wręcz bym powiedział, że nie czuję sie w nim jak w bmw. Ma za to zalety w postaci toporności, walniesz sarne przy 60 km/h i wiele się nie stanie w e38 czy e65 dalej nie pojedziesz. No i fakt że budzi respekt ale w stosunku do 7er myślę że na podobnym poziomie. Prawdziwa terenówka to to na pewno nie jest.
No właśnie, ciężko byłoby zejść z komfortu E38 na X5...
ja mam X5 z 2003 roku z silnikiem 4.4, autem jezdzi zona z dziecmi, wykonanie naprawde duzo słabsze od e38, a czy ciasnota w srodku? raczej nie, napewno wiecej miejsca niz w e39, z minusów" pali to wiecej od mojej V12, fotele sa mega twarde, az dupa boli..., ale jak to jezdzi zimą, poezja... nie ma sniegu na to auto. A co do jazdy po kraweznikach to bzdura, auto jest mega twarde i wcale nie kusi mnie do skakania po dziurach, a jezeli chodzi o wrazenia na parkungu to robi napewno wieksze niz e38. W moim garażu auto jest bardziej uzytkowe, e38 pieszcze i poleruje a w x5 pozwalem chłopakom jesc paluszki....
http://www.fotoszok.pl/upload/a7133a2f.jpg
Czyli jednak kupiłeś X5? Bo 7'em miałeś sprzedać, żeby kupić X5, jednak widzę się zachowała :D
Nie chce się ktoś zamienić? :D:D:D
A gdzie można zobaczyć fotki Twojej E38 740iL ?
525d, przesadzone z tym dzwonem z sarną. Tylko lampa na mocowaniach poszła.
Ja też bym nie zamienił E38 na X5 - szczególnie gdybym nie jeździł autem w zimie.
X5 jest dużo twardsze i "taczkowate" niż E38. Ja miałem jeszcze w pakiecie sport z pneumatycznym zawieszeniem i było jeszcze twardsze niż seryjne.
Także bardziej celowałbym jednak w zamianę E38->E65 ;)
Takie tam na szybko znalezione :)
http://i1246.photobucket.com/albums/...ps8678107d.jpg
http://i1246.photobucket.com/albums/...ps6d4dfdeb.jpg
Chciałem Ci coś więcej napisać, ale post kolegi idealnie wyraził moje zdanie i obserwacje. Jeśli X nie jest Ci potrzebny do tułania się w takich warunkach i cenisz najbardziej komfort to za nic nie zmieniaj e38>X5. Ja mam i jestem zadowolony, ale w e38 robisz trasy po kilkaset km wychodzisz i nie czujesz, że gdzieś jechałeś, w X5 niestety tak już nie jest, dlatego ja szukam teraz drugiego auta ale będzie to znowu limuzyna.
a właśnie myślałem o X5 jako samochodzie na dłuższe trasy typu wakacje nad morzem czy w Chorwacji itp.
Czyli ten trop odpada.
Piekne e38 posiadasz kolego.Ja kupilem swoje e32 typowo na trase..Mialem okazje jezdzic x5 oraz x6.Jesli myślisz o trasie Chorwacja to tylko 7er.Dokładnie trop odpada :D
Panowie nie przesadzajmy. Wiadomo że nie będzie takiego komfortu jak w serii 7, ale długa trasa w X5 wcale nie oznacza męczarni. Zdarzało mi się pokonać e53 1000km w 1 dzień i wcale nie byłem zmęczony, nie bolała mnie głowa czy kręgosłup.
Zawsze jest inny wygodniejszy samochód, pasażer Maybacha też może powiedzieć że dla niego jazda e38 to męczarnia.
Zarówno e53 jak i e38 czy e39 świetnie nadają się na długie trasy. Mnie zdarzało się e39 pokonać 2000km w ciągu doby....
Powoli się zniechęcam :)
Ja Ci radzę przejedź się X5, tylko nie jakąś komisową padliną i koniecznie z V8. Ten samochód ma coś w sobie, spodoba Ci się.
Taki 4.6 ile realnie ma do sety? :)
Tak jak w katalogu ok 6.5s , start jest świetny dzięki 4x4, potem czym wyższa prędkość tym bardziej słabnie. Do 120-140 naprawdę fajnie idzie.