Tak jak w temacie, czy podejdzie dyfer z 740 4.4 do mojej 4.0 ??
Obydwa 3.15,chodzi mi o to czy wymiarowo się tam wszystko zgadza.Bo np ten z 735 jest zdecydowanie mniejszy.
Wersja do druku
Tak jak w temacie, czy podejdzie dyfer z 740 4.4 do mojej 4.0 ??
Obydwa 3.15,chodzi mi o to czy wymiarowo się tam wszystko zgadza.Bo np ten z 735 jest zdecydowanie mniejszy.
to zależy od średnicy mocowan polosi w dyfrze, ale podobno dają się przełożyc
trochę dziwne że w 4,4 był dyfer 3.15 chyba że wersja sport lub ktoś zmieniał
generalnie ciężko powiedzieć bo było wiele wersji w różnych okresach, więc może się zdarzyć że nie będzie pasował
mocowania w e38 są takie same, różnica jest jedynie we flanszach półosi i wału, sprawdź wymiary i jeśli się zgadzają podejdzie bez problemu. Ja znowu mam na odwrót, w 4,4 mam dyfer z 4.0 :)
Ale nic nie musiałeś przerabiać czy podmieniać flansz?
Bo mam taki dyfer , flansze są jednakowe jak i na wał i na półosie.
Pytanie tylko czy jest możliwe że np może być węższy o 1cm od krawędzi ,do krawędzi flansz półosi? Bo mój mierzyłem na szybko i wyszło mi że mój jest szerszy o ok 1cm... i nie wiem czy to błąd pomiarowy czy po prostu kupiłem zły dyfer(bo ten niby węższy od 4.4 , już nabyłem )...
Sprawdzałem nawet rozstaw śrub,średnice wszystkich flansz i się zgadzają.
Ale nie daje mi spokoju ten jeden cm.
Niestety mój dyfer poszedł już na śmieci,wiec nie mogę sprawdzić czy coś źle pomierzyłem,a tamten jest już u mechanika i czeka na montaż...
Niestety jak nie pasuje,to nie będę mógł blokować stanowiska i stracę tydzień na czekanie na nowy termin.
najlepiej jeśli dokładnie zmierzysz, albo sprawdzisz po vin-e
ja ostatnio zmieniałem u siebie i różnica wynosiła 2cm między moim a tym drugim który nie pasował
A dyfer kupiłeś od czego i do czego ?
Chodzi mi czy to było z tej samej wersji silnikowej,czy może tak jak w moim przypadku z 4.0 do 4.4 lub odwrotnie ?
I gdzie brakowało/było za dużo tych 2cm- na półosiach czy przy wale napędowym?
z 5.4 do 5.4, u mnie w marcu 96 była zmiana i taki jeden siwy23 mówił że na bank ma z 97 i taka potrzebowałem
okazało się jak dostałem przesyłkę że jest 2cm dłuższy w stronę wału i musiałem szukać znowu
więc ten sam silnik, dyfer z tym samym przełożeniem ale 2cm różnicy
No to u mnie jeszcze większe prawdopodobieństwo że będzie kiszka....
Moja to koniec 94 a dyfer z jakiejś 4.4 czyli chyba po lifcie.
Z kolei tomaszeklolek ma w 4.4 z 4.0 tak jak pisał,to daje jakąś nadzieje.
Ehh jutro się okaże, bo widzę że w tych e38 nieźle nakombinowali przez te wszystkie lata :D W e36 nigdy nie było takich problemów.
Najwyżej będę 1 tydzień w plecy,bo z tego co widzę na allegro ,niema już dyfrów u mnie w województwie.
:(
ja też się za swoim naszukałem, a awarie miałem przed świętami wielkanocnymi i dwa tygodnie bez auta byłem
najlepiej gdy dokładnie zmierzysz, może akurat będzie pasował:smile:
jeśli nie będzie pasował to możesz zobaczyć jeszcze ten co ja mam a leży cały czas u mnie w lbnie bo tamten typ nie odbiera tel a mieszka koło poznania więc nie będę specjalnie jechał
U mnie to akurat była grubsza sprawa ,bo zblokowany dyfer zabił przy okazji skrzynie.
Wiec wydatków sporo.Dlatego wolałbym aby ten pasował...
Tym bardziej że pochodzi z auta które miało autentycznie nalatane ok 140 tys.
No myślę że chyba w razie potrzeby warto będzie się udać na oględziny ;)
napisz jeszcze do laki7 on mi pisał że ma z 740 (ale jakiej? zabij, nie wiem) i on jest z biłgoraja może akurat
Będę miał to też na uwadze.Dzięki za info.
Na razie mam nadzieję że ten 1cm to tylko mi się coś źle zmierzyło ;)
Dyfry leżały przez chwilę obok siebie i za ..... nie widziałem różnicy,ale mierzyłem je tylko raz przed zakupem tego z 4.4.
Teraz żałuje że nie zrobiłem tego ponownie,mechanik stwierdził że są takie same, ale na oko to nie wiem czy widać by było...
na oko nie widać ale jeśli obudowy są takie same to powinno pasować bo u mnie i obudowy trochę się różniły
To u mnie obudowy identyczne.
Dzięki za wszystkie info.
No nic,jutro się okaże i napisze czy się udało,może komuś się przyda to na przyszłość.
------------------------------------------ EDIT --------------------------------------------------------------------
Dyfer z 4.4 psuje bez żadnych przeróbek i siedzi już w aucie :)
Tą teorię skutecznie podważam ;)
Dyfer z 4.4 pasował do mojego 4.0 z 94 roku bez żadnych przeróbek i przekładania flansz.
Niestety nie wiem z jakiego roku była dawczyni 4.4 .Co jak co,miała zamontowany dokładnie ten sam dyfer co u mnie.
WAŻNE
że jak będziesz szukał dyfra ,nie kup i nie daj się naciąć w aukcjach na dyfer z 3.0 czy 3.5.
Często tam podają że pasuje zamiennie , ale to g*** prawda. Początkowo też tak myślałem i kolega podrzucił mi dyfer od 3.5 bo miał na stanie.Okazało się że dyfer jest znacznie mniejszy co widać już gołym okiem,a co lepsze ,nawet rocznik dyfra pokrywał się z rocznikiem mojego auta...
z tego co się zorientowałem to dyferek w e38 do 740i zmienił się w czerwcu 2000 roku, więc pewnie z 4.0 nie będzie pasował do 4.4 ale do tych produkowanych od czerwca 2000, do tych wcześniej wyprodukowanych powinny pasować.
Dyferki oczywiście trzeba dobierać też do silnika, tak jak pisał wyżej cinekpl im większy silnik to i dyfer większy bo musi być dostosowany do mocy
Magicy którzy motali mi most ze szperą mówili, że ten dyferek od 4,0 ma ciut inny wymiar. Tzn flansza do wału jest 1 cm więcej wysunięta ( w stronę skrzyni biegów) niż w moim poprzednim, ale wał ma dalikatną regulacje(kompensacje) i ten 1 cm przeszedł bez problemu
Ja szukałbym dyfru z innymi przełożeniami, nie wiem czy masz automat czy manual, ale automat ma przełożenie 2,93. Jedynie w amerykańskiej wersji sport miał 3,15. Poszukałbym przełożenia innego (ale diesle chyba mają inne flansze na półosie...) np 3,23 - ja mam takie przełożenie i jest idealne do e38, czuć, że samochód idzie lżej, a prędkości na poszczególnych biegach dużo sie nie zmieniają, jedynie 4ty bieg który mulił przy dużych prędkościach nagle z 250 końcy się na 220 i przyspiesza się o wiele lepiej
Ja miałem 3.15 i ta 4.4 tez taki miała.
4.4 wersja na UK a moją na EU.
Wiec z przełożeniami różnie było jak widać ,albo ktoś celowo zamawiał taką wersję.
Z tą flanszą to ciekawa sprawa,bo ta u mnie zgadała się z tą z 4.4. Jedynie tak jak pisałem , coś się machnąłem przy mierzeniu szerokości ,ale w warsztacie okazało się że dyfry są jednakowe.
Może ta długość flanszy jest zależna od rocznika ...
odległości pomiędzy flanszami półosi są takie same, jedynie w niektórych mostach jest ciut bardziej wysunięta flansza do wału(np most z 740i m60 wał skraca się o 1 cm), ale wał ma kompensację i nie powinno byc problemu.
Różnica jest jedynie w średnicy flansz
740i m62:
Do czerwca 2000 94mm i 102mm. 94mm miał zwykły most 2,93 , 3,15 miało 102mm średnice flansz.
Od czerwca 2000 mniejsze flansze - 2,93 miało 86mm, 3,15 - 94mm.
740i m60:
Flansza 102mm - i mocowanie flanszy jest na śrubach, a nie 'wciskane' jak w nowszych dyfrach. Najlepszy dyfer do kombinacji z wymianą flansz itp ;)
Ja na takim dyfrze z m60 mam złożone przełożenia 3,23 i szpere z m3 e46
750i
Do czerwca 2000 - 102mm miało 2,81 i krótsze 3,15 to samo
Po czerwcu 2000 - 2,81 flansze 94mm, 3,15 flansze 102mm
Dyfry i półosie pasują, tzn jak zamieniamy dyfer na taki z innymi flanszam, bierzemy po prostu inne półosie z konkretnym wymiarem flanszy i wszystko wchodzi aż miło.
Jeśli samochód fabrycznie wychodził z dyfem 3,15 miał półośki ciut grubsze (4mm średnicy)
Prawdopodobnie idzie też przełożyć flansze bez problemu do starego mostu.
super zestawienie :-)
właśnie kupowałem polos do mojego 740 2001r i się okazało że flansze i polosie są takie jak we wcześniejszych 728... tzn. mam nadzieję, bo jeszcze nie wymieniona :-P
tak przy okazji to flansze o różnych rozmiarach w dyfrze idzie przekładać (nie trzeba zmieniać polosi), przynajmniej kiedyś w moim tak było robione
[QUOTE=tomaszeklolek;376265]... Poszukałbym przełożenia innego (ale diesle chyba mają inne flansze na półosie...) np 3,23 - ja mam takie przełożenie i jest idealne do e38, czuć, że samochód idzie lżej, a prędkości na poszczególnych biegach dużo sie nie zmieniają, jedynie 4ty bieg który mulił przy dużych prędkościach nagle z 250 końcy się na 220 i przyspiesza się o wiele lepiej[/
QUOTE]
Myślę właśnie nad zmianą dyfra (być może będę musiał, jeszcze nie wiadomo) i mam do Ciebie parę pytań:
- jakie przełożenie dyfra miałeś wcześniej?
-w jakim silniku taki dyfer masz i z którego roku (z telefonu nie widać)?
-czy w automacie i jak tą zmianę tolerował?
-jak zmieniły się osiągi ( np. 0-100km/h)?
-jak zmieniło się spalanie po zmianie dyfra(+ile%)?
... no to chyba tyle :-)
Wcześniej miałem dyfer standardowy 2,93. Teraz w poliftowym 4,4 mam dyfer z m60 4.0 z 95roku. Tyle że dyfer jest ciut pomotany, jak pisałem wcześniej - przełożenia są 3,23 (mogłyby być jeszcze ciut krótsze :D )
Automat kompletnie nie widzi zmiany, wszytko chodzi tak jakby z fabryki wyszło. Osiągi może nie zmieniły się bardzo, ale na śniegu albo przy mokrej nawierzchni szpera bardzo pomaga. Nie wiem ile fabrycznie ma 740i z automatem do setki, moja robi licznikowe 100 w 6.2 sek. Spalanie się nie zmieniło
normalnie 4.4 ma 6,9-7 sek, więc 6.2 to całkiem niezla zmiana,
ja sie zastanawiam nad wyrzuceniem 3,15 zamiast 2,93 , bo być może będę musiał i tak dyfer wymienić (jeszcze się okaże)
hmmm dziwne z tym spalaniem, bojeździ na wyższych prędkościach obrotowych więc powinien też więcej palić...
Spalanie w mieście mogło nawet się zmniejszyć(znam to z e36 328 z dyferm 3.15 ,gdzie oryginał był 2.93) , za to na trasie myślę że jest ciut większe jeśli lubi ktoś szybko jeździć.
z 250 na 225 spada prędkość na 4 biegu, vmax w dalszym ciągu jest na kagańcu 250km/h
Najpierw profilaktycznie zacząłem od elektroniki - wymieniłem czujniki wałków i czujnik wału. Do tego komplet nowych świec, cewek i sond lambda.
Kolektor ssący od wersji bez vanosa, filtr K&N w puszcze oryginalnej (nie stożek, normalny filtr), tylne wydechy od m5 hartge, katalizatory dopalające wywalone i wstawione strumienice.
Komputery silnika i skrzyni biegów od Alpiny B10. A dla bezpieczeństwa tarcze i zaciski z 750i
Aktualnie samochod pojechał na ostatnie kombinacje i już więcej nie będę kombinować - robione są Vanosy, rozrząd, wywalenie strumienic i wstawienie katalizatorów od m5, kolektory wydechowe od silnika bez vanosa.
Myśle że będzie jeszcze lepiej przyśpieszać. Nie wiem tylko czy końcowe wydechy coś mocy nie zabrały
Tu masz filmik jak jechał nie kombinowany:
https://www.youtube.com/watch?v=LCZD3a8vMLA
Tu filmik jest z kolektorem ssącym i dyfrem 3.23:
https://www.youtube.com/watch?featur...&v=NEvsKx7nvvA
A jak po wymianie elektroniki i innych modach to dopiero nakręce jak z warsztatu odbiore samochodzik