Witam.Pany pytanie jak narazie czysto teoretyczne: Czy silnik o poj. 4.6 badz 4.8 z lat 2004-06 da sie bez wiekszych problemów wsadzić do E38?? Z jaką ASB były sprzęgane w X5?
Ciekawi mnie taka kwestia.5HP24 wytrzyma taką moc?
Wersja do druku
Witam.Pany pytanie jak narazie czysto teoretyczne: Czy silnik o poj. 4.6 badz 4.8 z lat 2004-06 da sie bez wiekszych problemów wsadzić do E38?? Z jaką ASB były sprzęgane w X5?
Ciekawi mnie taka kwestia.5HP24 wytrzyma taką moc?
4.6 to rozwinięcie M62TUB44 montowanego w E38, więc byłaby to najłatwiejsza opcja, zamiast 3,5 lub 4,4
4.8 to już N62, silnik który był montowany w zasadzie seryjnie w E65 po lifcie(750i). Było nieco różnic, ale większość gratów mają wspólnych(m.in. układ korbowo-tłokowy)
5HP24 w wersji 4x4
to od razu zrób przeróbkę na Xdrive :D
Silnik 4.6 ?
ponoć robione przez alpinę i zapożyczone do seryjnego X5
Hardge rozwiercał z 4.4 do 4.7 litra.Ponoć miał kolo 330 km.W X5 4.4 ma seryjnie 320 Km,4.6 ma juz 347 km a 4.8 360 km.Alpina tez rowiercała 4.4 ale juz nie pamietam do jakiej poj.Pytam,bo to chyba ciekawa opcja podniesienia troche mocy w E38.Oczywiscie kwestia znalezienia takiej motorowni w miare przyzwoitym stanie w naszej ojczyznie,zapewne nie bedzie tak prosta.Tak czy siak,narazie tylko to takie gdybanie z mojej strony.
Pozdrawiam;-)
tak jak pisałem, do 4,6l silnik 4,6l z X5 to ten sam co siedzi w Alpina e39,
poniżej cytat gościa z innego forum który ma takie X5 z tym silnikiem (nie pisze celowo co i jak, bo im mniej napiszę tym lepiej)
Cytat:
Model ten był odpowiedzią BMW na Mercedesa ML55 AMG. BMW nie posiadało jednak w swojej palecie odpowiedniego silnika. Silnik S62 z M5 e39 nie bardzo nadawał się do automatu z powodu krzywej momentu i swojej wysokoobrotowej charakterystyki. Użyto więc silnika M62B46 wprost z Alpiny B10 V8. Silnik ma identyczną moc jak ML55 AMG czyli 347KM, jednak BMW było szybsze. Charakterystyczną cechą wersji IS są dość spore koła - tył 315/35 R20, przód 275/40 R20, zegary,krótszy tylny dyfer , większe hamulce,oraz pakiet ospojlerowania.
aaa ale myśłałem, że fabryka robiła - ok wsio jasne :)
ale kupić taki silnik to trzeba się naszukać, a tani chyba nie będzie,
A nikt nie poprawił kolegi z pierwszego postu...napisał z lat 2004-06 a przecież w tych latach nie był montowany motor n62???
Przecież napisałem że n62 a wszyscy piszą o m62 .
Nie wiem jakie miał oznaczenie silnik o poj. 4.8 ,ale był montowany w X5 dokladnie pomiedzy 2004 - 06 rokiem:
http://www.autocentrum.pl/dane-techn...wy-4.8is-360km
Troche podziwiłem,że BMW zaczerpneło gotowy produkt wprost od Alpiny ( silnik 4.6 ),i przyznam ze o tym nie wiedziałem.
http://otomoto.pl/bmw-x5-ze-szwajcar...C28640912.html tu x5 z silnikiem 4.8 rok 2005 i silnik jak widac to n62. W pierwszym poście pisałeś o m62... i stosunkowo łatwej przekładce a z m62 na n62 łatwo pewnie by nie było -przynajmniej nie widziałem takiej przekładki bo pewnie to nie opłacalne w porównaniu z motorownią z e39 M5 np. ;)
przy braniu silnika z X5 musisz jeszcze szukać miski olejowej bo w do x-sa są inne ze względu na 4x4
wg mnie sens ma to tylko na 4,6 z 4,8 bedzie za dużo jazdy N62 to już silnik z ery światłowodów i wątpię, czy w rozsądnej kasie będzie to hulać w e-38 albo jak Jakub Napisał S62 z M5
N62 nie włożysz, po pierwsze kwestie techniczne a po drugie koszt takiej operacji byłby astronomiczny w stosunku do wartości e38, a i tak wszystko by nie działało w samochodzie.
Skoro Ty masz 95 rok to nie masz czasem silnika M60? Włożenie M62 to nie będzie taka prosta sprawa, choć wersję bez vanosów jeszcze da radę
W takim przypadku pozostaje silnik M62 z Alpiny 4.6 B10 V8 (e39) o oznaczeniu F3 (wersja bez vanosów), produkowany do 09/1998 - 4.6L moc 340KM
Pozostałe M62 o wyższej pojemności nie podejdą bo mają vanosa a to oznacza inną wiązkę w całym samochodzie, elektroniczną przepustnicę, zupełnie inne systemy kontroli trakcji, licznik itd itd
Ale skoro zacząłem pisać to dokończę, M62 na vanosach wyszły w 3 wersjach (te możesz włożyć, pod warunkiem że masz e38 w wersji z vanosami):
1. Silnik z Alpiny B10 V8 (e39) o oznaczeniu F4 - od 09/1998 do końca produkcji - 4.6L moc 347KM
2. Silnik z Alpiny B10 V8S (e39) o oznaczeniu F5 - 4.8L moc 375KM
3. Silnik z BMW X5 4.6IS (e53) - 4.6L moc 347KM - wyszło tylko 5,000 sztuk (aby go założyć do e38 / e39 trzeba zmienić miskę, pompe oleju ,kolektory, inny jest układ odpowietrzania skrzyni korbowej itp)
Najbardziej dostępny jest silnik z Xa, ale i tak 15,000 trzeba położyć.
5HP24 wytrzymuje w ALpinie V8S więc to mocna skrzynia
Jeśli chodzi o M60 to też jest w Alpinie 4.6 z modelu B10 (e34) - silnik o oznaczeniu F2, ale tego nie kupisz, a jeśli już to za taką kwotę że wystarczy na kilka e38
Nie zrobisz sobie silnika 4.6 ze swojego bo koszt zatulejowania wszystkich cylindrów, tłoków, zakupu wałka, wałków itd to będzie kilkanaście jeśli nie kilkadziesiąt tysięcy złotych.
Silnik 4.8 w X5 e53 to N62, więc odpada przy każdej konfiguracji.
najlepiej skoro masz 4,0 wsadź sobie 4,4 bez vanosa i termostat z 4,0 jak będzie mało to chip wydech dolot i pewnie z 320-330KM jest realne
Zresztą właśnie do 4,4 pasują komputery z alpiny Dray sprzedawałeś swego czasu coś takiego wiem bo sam Ci klienta podesłałem :) może masz tego więcej???
Jak by na końcu była kropka lub wykrzyknik to tak ale jak sam widzisz są znaki zapytania więc to nie jest stwierdzenie... Jak bym dodał wyraz ''przypadkiem'' to już może byś się nie pomylił ale jednak sens został by ten sam. Ogólnie jak byś Rafał przeczytał to jeszcze raz to jaki sens miał by mój cały post skoro nikty wcześniej o silniku n62 nie pisał i w ogólne o jakim wyprowadzaniu z błędu była by mowa?????
Co do ASB - 5HP24 "nie wytrzymie", jeśli będzie seryjne. Trzeba by zmienić kosz sprzęgłowy A na wzmocniony.
Niestety jest drogo - OHK+robota to minimum 1 500 zł + cena samego kosza jakieś 1 500 zł (ZF)
też mi sie tak zdaje seryrjne 5HP24 ma maks moment chyba 440nm przenoszony 5HP30 natomiast ponad 560
Witam, coś się w temacie ruszyło? Nie chcę zakładać nowego wątku, szukam info o swapach nowych silników biturbo benzynowych. Czy ktoś z forum taki swap robił ?