http://www.pvv.org/~syljua/merc/ImVergleich.pdf
świetny materiał
boże! sklasse wygląda wewnątrz i na zewnątrz jakby została dekade wcześniej zaprojektowana :jaw:. przy zestwieniu jej z e38.
Nie znam niemieckiego, ale czy S klasa wypada lepiej w tym zestawieniu ? :) Ogólnie to można ją porównywać do e32 jak i do e38, a e38 można do tej Ski i do nowszej.
Takich katalogowych, dokładnych porównań już nie ma;/
Ten artykuł jest chyba z 94r
coś mi sie wydaje że mało kto tutaj jeżdził w140.:cool:
Pod względem gabarytów,ilością miejsca w środku i komfortu jazdy w140 jest klasą samą w sobie,e32,e38 a tym bardziej Audi v8 i a8 nie mogą się z nią równać,wystarczy spojrzeć :)
http://imageshack.us/photo/my-images...ton011km8.jpg/
śmiało moge stwierdzić że w140 pod względem komfortu i wykonania bije na głowe nawet e65 i a8d3 nie wspominając już o w220 czy e38
Ten "artykul" byl juz kiedys omawiany na forum- ogolnie to paszkwil na E38- na kazdym kroku wytykaja "bledy" konstrukcji E38 tj:
- lusterka na stopce (caly swiat tak jezdzi gdyz zmniejsza to opory powietrza) a ze w mecu takich brak to napewno sie nie brudza w deszczu :D
- ostre kanty drzwi (podobno mozna podrzec ubranie)
- E38 to kiblowate E32 z lekko podmienionymi lampami :D
- skrzynia w E38 poracha- szarpie i zle zmienia biegi
- fotele kontur w E38 poracha, przyciski regulacji foteli sa nie do rozszyfrowania (chyba dla klienta merca :D) i co najlepsze -uwaga kontury nie maja wogole trzymania bocznego! gdzie mercowe trzymaja o niebo lepiej :D
- w E38 mozna bez kluczyka mozna zrzucic skrzynie z P wiec auto moze odjechac samo
- silniki to przestarzale kible bez momentu obrotowego :D
i wiele innych tym podobnych pierdol wyssanych z palca...
Najlepszy jest dopisek na dole "tylko do uzytku wewnetrznego!!" (poblikacja otwarta kosztowalaby MB full kasy po procesie w sadzie)
i tytul calosci: "Informacje o produkcie dla pionu sprzedazy MB" wiec wyjasnia to stronniczosc tych wypocin...
Dzięki Rafał
kolego boss chyba nigdy nie jeżdziłeś dobrym w140 więc polecam przejażdzke np. s500 i potem pisanie opinii i porównań , e38 ma sie tak do w140 jak w140 do rolls roysa
Hmm...być może dobrze Ci sie wydaje...ja jednak mialem okazję jeździć S350TD,S500 i całkiem niedawno S600...muszę powiedzieć,ze E38 wyglada nowocześniej w środku i na zewnatrz oczywiście ale jazda S-klasą to po prostu obłęd...szczególnie S600...auto reaguje na pedał gazu jak szalone...gdybym miał jednak wybierac to wolałbym S500...osiągi nieco gorsze ale spalanie znacznie mniejsze.Rozpatrywalem kupno S-klasy tutaj ale ceny za dobry egzemplarz zwalają z nóg...a dodatkowo dodam jeszcze,że W140 to chyba jedno z najsolidniej wykonanych aut na swiecie...nawet tutaj w Norwegii ciężko znaleźć zardzewiałą sztukę czego nie można powiedzieć o W220.
Ten tekst jest taki tendencyjny, że aż na wymioty się zbiera. Ktoś, kto rozumie jezyk wroga od razu się połapie, że to sponsorowane przez mb wylewanie żółci na nowy model bmw. Praktycznie w każdym zdaniu wytyka się wady beemki. Jeśli to nie są wady, to w końcu będzie i to wadą... Obrzydliwe i kłamliwe jest to porównanie. Takie kłamliwe teksty przypominają mi nasze polskie bitewki między partiami politycznymi ....
Hej...niepotrzebnie tak się wzniecasz,przecież wszyscy wiemy,że BMW to wspaniała marka i do tego nie trzeba nas przekonywać ponieważ przekonujemy się sami używajac nasze BMW codziennie co nie oznacza,że nie posiadają one kilku wad...i to wad naprawde głupich i w zasadzie niedopuszczalnych w tej klasie aut...jak chociazby przeciekające zbiorniki w E38 i nie tylko co jest naprawdę uciążliwą i kosztowną usterką i proszę nie wmawiać mi,że to normalka bo to są juz nie nowe auta...miałem wiele starych aut ale zbiornik przeciekał mi tylko w BMW...trzeba po prostu to uznać za wade i tyle.Tak naprawdę w W140 nie ma do czego sie przyczepić poza już dosyć przebrzmiałą sylwetką...chociaż nadal robi wrażenie.Nasze E38 są naprawde śliczne ale chciałbym aby wykonane były z taką starannością a własciwie solidnością jak W140.
Hehe, w żadnym wypadku nie odbieram mercowi co jego. On ma wiele zalet i pod niektórymi względami bije 7er na głowę. Drażni mnie sposób w jaki tekst jest napisany. Jak dla mnie to jest on prawdziwą perełką i ciekawostką. Za wszelką cenę i w prawie każdym zdaniu autor porównania starał się zbrzydzić 7er potencjalnej klienteli benza :) Naprawdę musiało mercowi na tym zależeć, bo się bardzo postarali.
Wg mnie również 7er ma kilka wad, ale przyszły one z wiekiem i w 1994 napewno nikt ich przewidzieć nie mógł (np. cieknący bak, rdza na klapie lub klepiący vanos). No i fakt faktem, e38 jest nie tylko optycznie, ale i mechanicznie delikatniejsza od merca (wg. testu to właśnie merc ma bardziej lekką linię :D)
Według moich obserwacji W140 gnije podobnie jak W220. W większości berlińskich W140 kalafiory widać na przednich, tylnych nadkolach i tylnym pasie wokół klapy. Zwracam na to uwagę, bo nieczęsto widać zarówno E38, jak i W140 na ulicach.
Czytaj posty ze zrozumieniem! To co napisalem to NIE MOJA prywatna opinia tylko TLUMACZENIE powyzszego paszkwila...
Raczej sie ze mna zgodzisz te przyklady ktore tam wypisuja nic nie maja z rzeczywistoscia- mowiac dobitnine to przepis dla sprzedawcow w autohausach MB jak "wcisnac niekumatym i niezdecydowanym merca" :)
Oba auta maja swoje wady i zalety, oba tez sa projektami pod rozne grupy/profile nabywcow- BMW mialo zawsze zaciecie sportowe wiec nie ma co sie dziwic ze komfort w W140 jest lepszy, jednak duzo gorzej wypada przy szybkim pokonywaniu zakretow... ale wiadomo zawsze jest cos kosztem czegos.
Zobaczcie tutaj:
http://moto.allegro.pl/mercedes-benz-s-500-lang-w140-95-swiss-i2015304003.html
Fakt, deska to kompletne muzeum. Ale domykanie drzwi i wentylowane fotele w 1995r to jest coś :) Dlaczego BMW zwlekało z tym aż do czasów e65? Chyba nigdy tego nie zrozumiem, bo nie wierze że nie mieli odpowiednich ludzi aby ominąć patenty MB.
Czasem śni mi się taka eSa..
No ten jest piękny. Nie czytałem całego tematu bo znając życie i patrząc na długość postów wywiązała się jak zwykle gorąca, bezsensowna dyskusja co lepsze. Jedno jest pewne w140 to w tamtych czasach to klasa sama dla siebie
Wygląd w 140 ma swoich zwolenników i przeciwników,ale bez wątpienia jakość wykonania jest na najwyższym poziomie.Konstruowanie w 140 rozpoczęto już w 1981 roku,zakończono 10 lat później,cały projekt kosztował ponad miliard dolarów,była to zawrotna suma na tamte czasy. Co prawda statystyczny kierowca w140 wygląda mniej więcej tak jak były kanclerz Niemiec :) :
http://www.mb-w140.de/Modellgeschich...elmut_Kohl.jpg
ale z chęcią zamieniłbym swoją e32 na takie cacko:
http://foto.forumsamochodowe.com/ima...6aEFEc5LSu.jpg
A czy skrzynie automatyczne też w tym modelu są dobre czy jak to zwykle bywa dla MB awaryjne?
O jakiej skrzyni awaryjnej mówisz w MB? Ojciec mój od kiedy pamiętam wyznaje merce i jeździ tylko automatami. Zaczynał od w123(beczka)przez w124(masa ich była w automacie),w140(też kilka),w220 (400cdi) do w221(420cdi) i problemu nigdy ze skrzynią nie miał.
Ja sam miałem przed pierwszą e60 ,CLK 320 i też problemu nie odnotowałem ze skrzynia.Nie wiem o czym mówisz:p
Bez zastanowienia :cool:
co prawda to w w220 400cdi skrzynia nie wytrzymywała długo ze względu na dużego niutona silnika 400cdi
Haha...nawet nie chce mi się komentować.
W tym jednak jest troche prawdy...mój Brat miał właśnie takiego i coś tam ze skrzynią się działo...ale generalnie skrzynie MB są mało awaryjne a te starego typu uznawane są wręcz za debiloodporne.
No nie wiem fajnie jak by się nie psuły Ale W moim W210 Skrzynia zaczęła siadać dlatego został sprzedany u zjamojego W124c siadła skrzynia zmienił na Manual Koleżanki W220 Coś się stało ze skrzynią stąd pytam ale to nie tylko moja opinia ogólnie słyszałem że skrzynie lubią się popsuć a sam wiem że serwisowanie jest trudne. nie pamietam czy tam sie zmienia filtr ale nawet jeśli tak to nie jest on na dole bo wymiana oleju wymaga ssaka żeby wyssać olej przez bagnet.
kolego ogólnie MB ma bardzo dobre skrzynie np.w140 ma klasyczną skrzynie bez elektroniki ,olej spuszcza sie odkręcając miske tam jest też filtr ,
Wg mnie W140 to świetny samochód. Nieco archaiczny wygląd , jednak jakość i przede wszystkim TRWAŁOŚĆ użytych komponentów to klasa sama w sobie i niestety nawet E38 nie stanowi zagrożenia w tej dziedzinie, nie wspominając już o W220, które przy starszej S-ce wygląda jak chińczyk.
Tak czy inaczej artykuł porównujący W140 z E38 to jedna wielka Mercedesowska propaganda... Mieszkałem w DE od dzieciństwa więc doskonale rozumiem cały tekst - który tak naprawdę jest jednym wielkim bełkotem, ukazującym na siłe wady E38. Na zasadzie, że jak chcesz znaleźć coś negatywnego to znajdziesz... Przeczytałbym chętnie takie porównanie ale niepostronne :D
Wymiana oleju w starszych MB to bajka...wiem bo robilem.Gorzej jest z W210 ze skrzyniami 5-biegowymi bo nie ma tam bagnetu...jest rurka na bagnet ale bagnet posiada serwis.Oczywiście można sobie dokupić bagnet na allegro...żaden problem.Jednak wymiana w W210 to tez żadna filozofia...niektóre nie mają śruby spustowej w sprzęgle więc historia podobna jak w BMW ale olej z miski spuszczasz bez problemu i filtr oczywiście jest w skrzyni.Co do W140 to być może olej trzeba wyssać ale to żaden poważny problem...
nic nie trzeba ssać:sarcastic:odkręcasz miske i już
Pewnie,że wystarczy odkręcić miskę ale wtedy olej leci jak ścierwo...a jeśli nie ma korka spustowego...jeśli faktycznie go nie ma...to bardzo łatwo wsunąć ssawę przez bagnet i wyssać ile się da a potem czysta robota...ja akurat mam takie urządzenie do wysysania oleju z silnika więc raczej wyssałbym najpierw olej a potem odkręcał miskę.Pozdrawiam.
a no dyskutujemy że w140 jest swietny i trwały ale i tak jeździmy E32 i E38 :P
Bo Stylistycznie W140 za piękny nie jest a dobrą szuke kupić to też tak z 15tyś trzeba dać.
Mi właśnie W w210 nie było mechanika co chcialby wymienic olej.
A skoro mowicie ze w starszych modelach dobre sa skrzynie to wychodzi na to ze juz tylko dlatego ze stare wiec dlatego sie psują jak każde inne.
moim zdaniem mercedes jest jak BMW solidnie wykonany, podobnie jak Audi. W 140 prezentuję się wyśmienicie, sam użytkuje służbowo W124 o czym wspominałem w innych tematach i jestem bardzo zadowolony. Podejrzewam a nawet jestem pewny, że omawiany model jest równie dobry jak E38.
kolego pomiędzy w124 a 140 nie ma żadnego porównania, to inna bajka, a słynna niezawodnośc np.200d to tylko dlatego że prawie każdy 124 to golas
przed BMW mialem to:
http://www.digart.pl/zoom/1858010/Michalina.html
dwa i pol roku nia jezdzilem. Wspaniale auto i tyle! Komfort, jakosc wykonczenia i przedewszystkim wytrzymalosc tego auta to naprawde cos czego nawet dzisiejsze merce powinny sie uczyc od wsojej babki. Po za tym wyglad to naprawde kwestia gustu bo uwazam, ze 140 jest piekna.
http://www.digart.pl/zoom/1555006/Sz..._MAXXX__P.html
w srodku tez jest piekna. marszczona skora - BOMBA
http://www.digart.pl/zoom/3070056/yo...a_come_in.html
A tu przeróbka w140 na w220,masakra,jak można...:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=ca2xwcmumnsm